Gå til innhold

2.0l 16v turbo

Ranger emnet


Jeppe

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke har kjøpt deg Corrado, har bestemt deg for å importere og har bestemt deg for en med 16vT er det vel greiest å kjøpe en ferdig godkjent?

 

Eller bare kjøpe denne Golfen

 

http://www.vwcorrado-forum.de/wbb2/thread.php?threadid=17809

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har kjøpt deg Corrado, har bestemt deg for å importere og har bestemt deg for en med 16vT er det vel greiest å kjøpe en ferdig godkjent?

 

Eller bare kjøpe denne Golfen

 

http://www.vwcorrado-forum.de/wbb2/thread.php?threadid=17809

 

Halve gleden er jo å bygge å skru litt selv da:)

Har snart et verksted på 92kvm med bukk alt som hører til så da vil jeg skru litt selv. Har vel igrunn bare bestemt meg for en ting - Corrado.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Om du skal ha turbo så sparer du evig mye arbeid/penger på å kjøpe en g60.

Den har digifant og bremser til mye hk. Du klarer litt i overkant av 200 hk på en 1.8 8v g60 motor uten for mye stress. Greit å starte med noe slikt da det er litt mere arbeid med 16v, samt dyrere.

 

Det er også stor forskjell fra g-lader til turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha turbo så sparer du evig mye arbeid/penger på å kjøpe en g60.

Den har digifant og bremser til mye hk. Du klarer litt i overkant av 200 hk på en 1.8 8v g60 motor uten for mye stress. Greit å starte med noe slikt da det er litt mere arbeid med 16v, samt dyrere.

 

Det er også stor forskjell fra g-lader til turbo.

 

Uansett hvilken motor det blir skal jeg ha nye veiv og råder, nye bremser og kamaksel osv osv.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvilken motor det blir skal jeg ha nye veiv og råder, nye bremser og kamaksel osv osv.

hvorfor bytte kam?

 

Org kammer til 16v funker til godt over 300 hk, og du får ikke bedre turbokam til en normal G60 turbo enn orginalkammen

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha 16v topp og turbo, er det iallefall ingen vits i å bruke tusener på kam.. du vil trenge de pengene mange andre plasser :) men som sagt, så er det lettes å bygge 16vT med g60 som utgangspunkt.. trenger da bare en relativt rimelig kr topp (eller annen motorkode til 16v) og ellers alt som må custom laget uanz...

 

kan fint bruke g60 blokka og med nye stempler selvsagt..

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår