Gå til innhold

Problemer etter motorskifte

Ranger emnet

Islanwind

Anbefalte innlegg

Har nå satt ny motor i vectraen..

Etter skiftet, så starta den med en gang det kom bensin inn i systemet... Så tok vi en prøvetur.. Alt funka fint..

Dagen etter skulle eg ut og kjøre meg en tur, da starta den litt, så dødde den igjen.. Prøvde og prøvde å få den til å starte i flere minutter... det smalt litt i potta og diverse.. Så til slutt kom den.. da kunne eg ikke ha full gass, da kvalte jeg den.. måtte gasse litt forsiktig et par minutter, før den var så og si normal....

Så i dag, så prøvde eg å starte igjen, og kom antydninger til start igjen, men i dag ville den ikke i det hele tatt....

Noen som har forslag til hva jeg kan sjekke? Motoren har forresten stått ute en stund... Har ikke bytta plugger.. Kan det ha noe å si kanskje? Men merkelig da at den starta med en gang første dagen..

Takker så mye for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey...

Det er en litt annen motor.. er fra en omega opprinnelig...

Men er nesten helt lik...

Har visst stått ute en vinter.. men starta jo helt fint første gangen da..

Skal sjekke disse tingene senere..... har ikkje sjekka gnisten enda..

Sjekk plugger, pluggledninger, luftfilter, luftmassemåler/mengde, coil osv...

Hvor lenge har den ligget ute?

Er d samme type motor som den gammel du hadde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss eg sier at når motoren er kald, så kan eg ikke ha full gass, da blir den kvalt.... kan det vere noe med choken?

Når den er varm, så funker den helt fint...

Hjalp det noe mer?

Kan være bare en temp. sensor som streiker...Men så lenge motorlampa lyser ligger det feilkode på den, og da bør du få lest den ut med tech-1

Lenke til kommentar
Del på andre sider