Gå til innhold

Fargekode?

Ranger emnet

KaiFred

Anbefalte innlegg

noen som har fargekoden til Alpinhvit ? eller Alpinweiss da?

kjøpte en boks med "alpinvit" men den var jo sinnsykt mye

gulere enn bilen min er :(

Jeg tror det er boksen som var feil, for alpinhvit er visst den hviteste av hvitfargene på mkII

(sa de hos Möller da, men de hadde ikke fargekoden, bare navnet)

Life without knowledge is death in disguise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KaiFred

fikk melding fra forrige eier nu, han mente at koden var 19E.

noen som kan bekrefte om det stemmer kanskje?

Finner to Alpinhvit i ETKA: Alpinhvit; 90B og Alpinhvit 78; 90E

Kanskje unge herr kaifred hørte feil - når tidligere eier så 90E, så trudde Kaifred at han sa 19E?

Er vel ganske høy sannsynlighet for det? :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt serviceheftet så hadde jeg så klart sjekket det

FØR jeg spurte her ;)

Jonte: takk som kaller meg ung :) men som jeg skrev fikk jeg melding fra forrige eier, dvs SMS... der han skrev 19E...

visste at det var betegnelsen på golf 2, men det kuuuuunnne jo

hende at det var en fargekode også!? hehe

GolfRallye: så det er 2 forskjellige aliphvitfarger?! hmm, jeg har

kjøpt den med 90E fant jeg ut, men siden den ikke er lik så

kanskje jeg bør prøve 90B da :)

Life without knowledge is death in disguise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å oppgi reg nr på bilen hos f eks en VW forhandler.. da finner dem lett fargekoden din. eller om du stikker på feks torshov eller mekonomen. der henger det slik bok ved lakkhylla.. der kan du slå opp.

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle lakke noen deler for et par uker siden fant jeg ut at det ikke var originallakk på bilen....Så jeg skrudde av tanklokket og fikk lakksjappa til å "avfotografere" lakken, de setter et apparat på som finner ut hva man har av lakk og så kommer det opp på pc'n deres. Det var 100% likhet mellom nye og gamle lakk!

Bare et tips....

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøvde å få lakkode på golfen min med regnr/chassisnr hos møller... fikk beskjed at de ikke kunne hjelpe meg, spess siden den var importbil....

fikk tak i koden via vw tilslutt(via bekjent litt oppe i møller systemet som kontaktet tyskland og fikk vite at bilen min ble levert i en farge som ikke skulle vært levert på golf 2 , er visst en audi farge.. )

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider