KaiFred Skrevet April 3, 2003 Rapporter Share Skrevet April 3, 2003 noen som har fargekoden til Alpinhvit ? eller Alpinweiss da? kjøpte en boks med "alpinvit" men den var jo sinnsykt mye gulere enn bilen min er :( Jeg tror det er boksen som var feil, for alpinhvit er visst den hviteste av hvitfargene på mkII (sa de hos Möller da, men de hadde ikke fargekoden, bare navnet) Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aVWe Skrevet April 3, 2003 Rapporter Share Skrevet April 3, 2003 vet ikke fagekoden til alpinhvit, men fargekoden til bilen din finner du i bagasjerommet (mellom lyktene et sted tror jeg....);) Siter ~Brooom~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet April 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2003 jeg fikk beskjed om at fargekoden skulle stå på et klistremerke i bagasjerommet, men den er så klart vekk på min bil... står koden evt noe annet sted? noen som vet? evt så sliter jeg? hehe Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet April 3, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2003 fikk melding fra forrige eier nu, han mente at koden var 19E. noen som kan bekrefte om det stemmer kanskje? Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfRallye Skrevet April 3, 2003 Rapporter Share Skrevet April 3, 2003 Originally posted by KaiFred fikk melding fra forrige eier nu, han mente at koden var 19E. noen som kan bekrefte om det stemmer kanskje? Finner to Alpinhvit i ETKA: Alpinhvit; 90B og Alpinhvit 78; 90E Siter mvh F.L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Bigton Skrevet April 3, 2003 Rapporter Share Skrevet April 3, 2003 Fargekoden står i servicehefte om du har det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet April 3, 2003 Rapporter Share Skrevet April 3, 2003 Du kan sjekke service heftet ja ... 19E er jo betegnelsen på Golf 2 da ..... Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet April 3, 2003 Rapporter Share Skrevet April 3, 2003 Originally posted by KaiFred fikk melding fra forrige eier nu, han mente at koden var 19E. noen som kan bekrefte om det stemmer kanskje? Finner to Alpinhvit i ETKA: Alpinhvit; 90B og Alpinhvit 78; 90E Kanskje unge herr kaifred hørte feil - når tidligere eier så 90E, så trudde Kaifred at han sa 19E? Er vel ganske høy sannsynlighet for det? :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet April 4, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2003 Hadde jeg hatt serviceheftet så hadde jeg så klart sjekket det FØR jeg spurte her ;) Jonte: takk som kaller meg ung :) men som jeg skrev fikk jeg melding fra forrige eier, dvs SMS... der han skrev 19E... visste at det var betegnelsen på golf 2, men det kuuuuunnne jo hende at det var en fargekode også!? hehe GolfRallye: så det er 2 forskjellige aliphvitfarger?! hmm, jeg har kjøpt den med 90E fant jeg ut, men siden den ikke er lik så kanskje jeg bør prøve 90B da :) Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet April 4, 2003 Rapporter Share Skrevet April 4, 2003 Hva med å oppgi reg nr på bilen hos f eks en VW forhandler.. da finner dem lett fargekoden din. eller om du stikker på feks torshov eller mekonomen. der henger det slik bok ved lakkhylla.. der kan du slå opp. Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet April 5, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2003 Derr har man funnet fargekoden.. L90E er orginalfargekoden i allefall. men min er hvitere :/ får mase videre på tidligere eier om fargekoden han har brukt :o Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goliath Skrevet April 7, 2003 Rapporter Share Skrevet April 7, 2003 L90E er rette koden ja... L 090 E03 K er Møller nr på sprayboks, og L 090 E01 skal være nr på lakk stift, så har du det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.jenssen Skrevet April 8, 2003 Rapporter Share Skrevet April 8, 2003 Da jeg skulle lakke noen deler for et par uker siden fant jeg ut at det ikke var originallakk på bilen....Så jeg skrudde av tanklokket og fikk lakksjappa til å "avfotografere" lakken, de setter et apparat på som finner ut hva man har av lakk og så kommer det opp på pc'n deres. Det var 100% likhet mellom nye og gamle lakk! Bare et tips.... Siter 01 Passat 1,9tdi Variant 94 Golf 3 1,8CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet April 8, 2003 Rapporter Share Skrevet April 8, 2003 jeg prøvde å få lakkode på golfen min med regnr/chassisnr hos møller... fikk beskjed at de ikke kunne hjelpe meg, spess siden den var importbil.... fikk tak i koden via vw tilslutt(via bekjent litt oppe i møller systemet som kontaktet tyskland og fikk vite at bilen min ble levert i en farge som ikke skulle vært levert på golf 2 , er visst en audi farge.. ) Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaiFred Skrevet April 8, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2003 mr.jenssen: måtte du betale for den fargescanninga?! evt hvor mye? Siter Life without knowledge is death in disguise... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg