safoll Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 Hei, skal koble til A/F-måler på bilen, og lurer derfor på hva som er hva av ledningene på lambdasensoren. Går utifra at den ene er 12v, en er jord (den svarte?), og den siste går til ECU. Men hva er hva av disse ledningene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet September 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Hei, er det ingen som vet? Må jeg virkelig begynne å kutte ledninger og måle spenning? well Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet September 15, 2005 Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Det er en av de hvite... :hammer Må nok måle litt, er det ikke en kontakt så du slipper å kutte? Har 2 sonder på min, og den ene likner den originale og har en kontakt 40cm ut på ledningene(håper hvertfall det er den originale så jeg kan finne motstykke på kontakten). Den ene hvite er forvarming og får spenning når du slår på tenninga (5V?) og den andre er jo da signalet som veksler 0-1V når motoren går. Prøvde å se å verkstedhåndboka men sto ikke fargene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet September 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2005 Det er en av de hvite... :hammer Må nok måle litt, er det ikke en kontakt så du slipper å kutte? Har 2 sonder på min, og den ene likner den originale og har en kontakt 40cm ut på ledningene(håper hvertfall det er den originale så jeg kan finne motstykke på kontakten). Den ene hvite er forvarming og får spenning når du slår på tenninga (5V?) og den andre er jo da signalet som veksler 0-1V når motoren går. Prøvde å se å verkstedhåndboka men sto ikke fargene. Hei, da blir det nok måle seg frem via kontakten. Kutte må jeg sikkert uansett, får å få koblet til ledningen fra måleren. Takker for hjelpen. birthday Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg