Gå til innhold

Import av bil

Ranger emnet

Zetec

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å importere enn Toyota Supra 1994 modell, 3.0 Twin Turbo.

Er det noen her som har importert en slik bil eller bil generelt som kan forklare meg hvordan dere gikk frem for å få alt i orden?

Jeg har tatt kontakt med Bilmegleren as og tenkte at de kunne ta seg av det økonomiske, mens jeg ønsker å hente bilen selv, noe de sa var greit..

Hvilket land jeg skal hente bilen fra er foreløpig uvisst, men det blir vel noe i europa. Hvordan gjør man dette med skilt / prøveskilt? Om det er skilt på bilen kan man da bare "bytte" eierskap så kan jeg kjøre på f.eks tyske skilter hjem?

Og er det noen som vet om disse meglerfirmaene også tar inn biler fra privatpersoner, eller om de kun går til forhandlere..

Takker for alle svar :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer å importere enn Toyota Supra 1994 modell, 3.0 Twin Turbo.

Godt valg :D

Er det noen her som har importert en slik bil eller bil generelt som kan forklare meg hvordan dere gikk frem for å få alt i orden?

Er bare å finne detn rette bilen i fks. Tyskalnd det...og få noen til å gå over den...og få sendt bilen hit :)

Jeg har tatt kontakt med Bilmegleren as og tenkte at de kunne ta seg av det økonomiske, mens jeg ønsker å hente bilen selv, noe de sa var greit..

Bilmegleren var ihvertfall ikke til mye hjelp da jeg skulle kjøpe Supra :D Har mer tro på firma som driver med slike ting til daglig...og som ikke har import av matpakke/små familiebiler som hovedgesjeft :D

Hvilket land jeg skal hente bilen fra er foreløpig uvisst, men det blir vel noe i europa.

Tja...da må du ihvertfall belage deg på å betale noen kroner...da europeiske supras ikke vekser på trær lengre...dessverre...og svindlerne står i kø på fks. mobile.de Så trenden...ligger nok pr. i dag i at det er mer økonomisk å hente fra usa. Andre land i europa har om mulig enda færre supras enn vi har i norge :) Sveits har hatt endel ihvertfall... Polen har endel cut-n-shut biler ser det ut til :D

Hvordan gjør man dette med skilt / prøveskilt? Om det er skilt på bilen kan man da bare "bytte" eierskap så kan jeg kjøre på f.eks tyske skilter hjem?

Eksportskilt må du ha for å få lov til å kjøre bilen utav tyskland...såvidt jeg husker :) Så må du melde deg på tollkontoret ved innreise...og momse den inn...og da får du vel tilaltelse til å frakte bilen hjem på de skiltene? :) Var ihvertfall slik da jeg henta min :D Så får du vist den på biltilsynet..og betalt alle importavgifter til tollvesenet...og får tilslutt skilt på doningen :D

...og husk for all del å kjøpe med deg TÜV-papirene du trenger for å få den godkjent :)

Og er det noen som vet om disse meglerfirmaene også tar inn biler fra privatpersoner, eller om de kun går til forhandlere..

Det vil jeg tro varierer veldig :)

Takker for alle svar :)

Np :)

Om det er noe mere du lurer på, så kan de jo i tillegg forsøke her:

http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewforum.php?f=48

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Skal lese på TS nå ja.....

At svindlere står i kø på mobile.de er det ingen tvil om, hehe..

Med en gang jeg sier at jeg vil ned å hente bilen selv så får jeg aldri noe svar, hehe, snodige greier du...

Men da får jeg jo se hva jeg kan få til.

Om jeg finner en i tyskland så vil jeg reise ned å sjekke den ut selv, og deretter kjøre den hjem. Men så var det jo noe med det å finne en supra som faktisk finnes :D

Har du tips til noen andre firma en bilmegleren jeg kan bruke ?

Og polen har endel cut'n'shut biler ? hva mener du med det? hehehe..

Takker for svar :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Skal lese på TS nå ja.....

At svindlere står i kø på mobile.de er det ingen tvil om, hehe..

Det har tatt helt av med slike svindel-annonser på Supra de siste årene...både på mobile & ebay etc.

Med en gang jeg sier at jeg vil ned å hente bilen selv så får jeg aldri noe svar, hehe, snodige greier du...

Walk away :D

Men da får jeg jo se hva jeg kan få til.

Om jeg finner en i tyskland så vil jeg reise ned å sjekke den ut selv, og deretter kjøre den hjem.

Om man har litt kunnskaper om bil selv...så er jo det helt klart det tryggeste :)

Men så var det jo noe med det å finne en supra som faktisk finnes :D

LOL :D Yepp...thats the trick :D

Har du tips til noen andre firma en bilmegleren jeg kan bruke ?

Hmm...hva med Bjørnstad Bil da? De er ihvertfall til å stole på :)

De har jo til og med en stående :D http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=851734&template=default

Og polen har endel cut'n'shut biler ? hva mener du med det? hehehe..

Nja..var kanskje litt slem dær...men...Polen har i mange år "vært plaget" med en del sveisede biler med ymse opphav :) Så det jeg egentlig mener er at man skal være ekstra forsiktig i de landene der dette har vært ett større problem tidligere ihvertfall :)

Takker for svar :)

Np :)

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider