Gå til innhold

3" jt på 240

Ranger emnet

88230fk

Anbefalte innlegg

har anlegg fra bcb, men 3" anlegget til 240 er tilpasset orginal 240 turbo motor, ikke til 940 motor..

downpipen passer ikke pga oljefilteret.

noen som vet hvordan den skal se ut?

fikk fortalt at jeg måtte kappe d og sveise på to 90 graders bøyer, men er litt usikker på hvordan d blir.

dere som har ft/fk må da vite dette?

Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må enten modifisere downpipen ja,eller så kan du jo f.eks bruke samme oljekjøleren som satt på feks b21et motorene,disse er å få kjøpt for 300-400kr komplett med slanger og adapter..

har anlegg fra bcb, men 3" anlegget til 240 er tilpasset orginal 240 turbo motor, ikke til 940 motor..

downpipen passer ikke pga oljefilteret.

noen som vet hvordan den skal se ut?

fikk fortalt at jeg måtte kappe d og sveise på to 90 graders bøyer, men er litt usikker på hvordan d blir.

dere som har ft/fk må da vite dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg vet jo d allerede..

men er d ingen som kan si hvordan d skal modifiseres?

alle dere som har 940 motor i 240 må da ha gjort noe med dowpipen?!

må jeg kappe og sveise inn noe bøy? eller kan jeg sveise i å forlenge en, slik at den går klar for oljefilteret?

Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skjere downpipen i to rett bak turbon og legge inn noen cm med nytt rør slik at du får røret som skal ned lenger bak. Jeg vil også anbefale å korte inn det loddrette røret litt slik at du får anlegget lenger opp.

Eksosen kan vere noe dritt å få på plass skikkelig men det lønner seg å gjøre det skikkelig når du først er i gang. lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider