Excaliburz Skrevet September 10, 2005 Rapporter Share Skrevet September 10, 2005 Fattern har en BMW 520 med noen "små?" feil. Det ene er at turtelleren ikke virker, så det jeg lurer på er om dette er noe som er vanlig på disse? Evt er det noen som kan fortelle meg hva som mest sannsynlig er feilen? Eller om noen kan si meg hvordan jeg får ut instrumentpanelet så jeg får sjekka bak det for å se om det er ledningsbrudd el.l. Det begynte med at den dreiv og hoppa og styrte som den selv ville, og plutselig en dag ble den bare liggende på 0. Hvor går ledningen til turtelleren på disse, på coilen eller? Og hvilken farge er det på den? Og bilen drar jæ... dårlig, har hørt at toppakningen er en svakhet på disse, stemmer det? Og motoren tikker som om den er døden nær, noen som kan si hva som kan være årsaken til dette? Dritt i ventilløfter(e), sliten kam eller lignende? Mvh. Kim Henriksen EDIT: Motoren er forresten en 12V, ikke 24V! Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
masvo Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Fattern har en BMW 520 med noen "små?" feil. Det ene er at turtelleren ikke virker, så det jeg lurer på er om dette er noe som er vanlig på disse? Evt er det noen som kan fortelle meg hva som mest sannsynlig er feilen? Eller om noen kan si meg hvordan jeg får ut instrumentpanelet så jeg får sjekka bak det for å se om det er ledningsbrudd el.l. Det begynte med at den dreiv og hoppa og styrte som den selv ville, og plutselig en dag ble den bare liggende på 0. Hvor går ledningen til turtelleren på disse, på coilen eller? Og hvilken farge er det på den? Og bilen drar jæ... dårlig, har hørt at toppakningen er en svakhet på disse, stemmer det? Og motoren tikker som om den er døden nær, noen som kan si hva som kan være årsaken til dette? Dritt i ventilløfter(e), sliten kam eller lignende? Mvh. Kim Henriksen EDIT: Motoren er forresten en 12V, ikke 24V! For å få ut instrument panelet må du jo først skru av rattet :\ så sitter det 2 stk skruer øverst på panelet.. de er skrudd oppover, bare og skru ut dem så kan du ta ut instrumentet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Damien Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Bilen min drog jævlig dårlig, og da var det LMM som hadde dritt inni seg. Rensa den bare, så gikk bilen plutselig noe innihelvete. Tikkinga.. Eksoslekkasje? Hører tikkinga bedre da. Sjekk det du :) Siter ____________ BMW e34 535i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.