Gå til innhold

Har kjøpt meg 740 Tic :)

Ranger emnet

Glenn`

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
  • Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

du..katti får du Volvoen på veien jænn? kommer ganske sannsynli tel fauske på fredagen.16. blir Toddy:D

har fått ordna ny 531topp nå med A kam.skal hente den på søndag så blir ikke før neste uke den blir kjørbar vil jeg tro :)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 1 month later...

Åjda...lenge siden det har vært liv hær ja.Får ta en liten update.Siden det har vært mye frem og tilbake med toppene jeg skulle kjøpt og dårlig arbeidslyst har det vært stillstans i noen måneder nå.Men har fått litt glød tilbake og fått beskjed om at toppen er klar for henting nå så jeg skal hente den Lørdag.Har også kjøpt ny register-reim,innsug og eksos pakninger og alt annet jeg trenger.Blir fårhåpentlivis færdig med bilen i slutten av helga eller mandag/tirsdag,hvis ikke noe annet er galt.Skal prøve å få tatt litt bilder under montering.Toppen er forresten er 531 topp som er portet på eksos-siden.Håper jobben går feilfritt :) Skal prøve å være litt flinkere med litt updates fremmover ;)

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.glenn du e trææææææææææææææg:) *10hi* kjør enda utn 3gir :) men venta på kassn! fyrn e ska få den av e træææg. hmm., d e ikke du som sku send kassa? :P :P

hehe...ja har gått trægt i d siste.har løst på getrag kasse men trukke d bi me d første.næste gang du kommer tel fauske har æ dn nokk på veien ska du c :) men da får du fanmæ vær ijæn dær å drekk ilamme mæ også!!!! ;)

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update :)

Endelig starta me toppen...var på arbeidet til pappa og pusset den ren og pen.satt over noe følere og stæsj fra andre toppen.så var det hjem i gargen og begynne å montere ilamme søskenbarnet mitt.fikk ikveld på toppen og innsuget.skal fortsette imorgen med eksossiden og sette på ny register-reim,samt få på resten av delene i motor-rommet.skal å kjøpe ny termostat og plugger så er den strax klar til starting.Har fått tatt 3 bilder før kameraet ble fritt for batteri.

topp002.jpg

topp001.jpg

Pappa fixet nødløsning på radiatoren.

topp003.jpg

Noen kommentarer hadde vært fint :)

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å gjøre dagen din dårlig eller noe, men den radiatorløsningen var vel ikke den beste? ;) Aralditt eller? hehe, du ser fort om det holder, er den del trykk på systemet der oppe.

du får se om det blir noen forskjell på motoren :) Trur vi alle er spennte på "resultatet" av portinga di ;)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BurnPr00f:hehe,har ikke fucka 3 giret nei :) ser du toppboltene?du fikk viljen din ja ;) hehe

Radial:næj du har rett.er ikke beste løsningen men nødløsning :) skal kjøpe deler når jeg vet alt er i orden.hvis den fortsatt er fucka selger jeg bilen.er også spent på portinga.er bare på eksos-siden men blir vell kanskje litt forskell :)

Plages litt med å få av reimhjulet så må på arbeidet til pappa og bruke trykkluft.desværre drar han bort på kurs idag så skal dit på fredag og sette opp registeret og gjøre alt færdig.Idag skal jeg sette på grenrør,turbo og alt på den siden av blokka.så den er klar for registerinnstilling så snart han kommer hjem :) bilder kommer etterhvert

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jada, skikkelige bolter må man ha. Bare å få fyrt den opp, og la den gå på tomgang til normal arbeidtemp. ikke belast den noe, eller rus eller noe... -Så må du vente til den har kjølt seg ned helt, (gjerne over natta) for så at du drar til alle topp-boltene igjen. Bør jo ikke være no stort problem med motoren da... Selge bilen for det lille der :P da har du ikke gjort mye med den :P hehe.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jada, skikkelige bolter må man ha. Bare å få fyrt den opp, og la den gå på tomgang til normal arbeidtemp. ikke belast den noe, eller rus eller noe... -Så må du vente til den har kjølt seg ned helt, (gjerne over natta) for så at du drar til alle topp-boltene igjen. Bør jo ikke være no stort problem med motoren da... Selge bilen for det lille der :P da har du ikke gjort mye med den :P hehe.

hehe..næj tror det skal bli bra nå :)

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

UPDATE :)

Da har bilen vært startet og jeg har kjørt en liten tur med den.Var godt,ladda og lå brei,snill gutt altså! :) Var uheldig når vi skulle slepe den til mekkeplassen.Pappa var uheldig å bråbremsa så jeg traff i baken på bilen hans.Det som ble ødelagt var heldigvis bare ramma under lykta og lykteglasset.Får de delene fortløpende.Ellers lite og si...er gla og fornøyd nå :kiss

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice. lader du 1,2bar med den nå? Er vel rimlig deilig turbolyd fra den lille vifta da tenker jeg :P suser mye mer i mitsuene enn i gamle garrett'en... Har du original 940-cooler (den store med inntakene nede?) Ta bilde av motorrom å legg ut, av turbo & manifold! :)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider