Gå til innhold

Har kjøpt meg 740 Tic :)

Ranger emnet

Glenn`

Anbefalte innlegg

• Svar 197
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

SANY0028.jpg

Seriøst noe av det styggeste jeg har sett!! Kutter ut intercooler'n, og drar'n rett over motoren... ÆSJ! :fire:

Ligner skummelt mye på ekkel Forgasser-turbo også... *kvalm*

hei! detta er jo motorn min d! hehe! grunnen til at den er sånn er fordi at ic har sprukket! og det var under motering av motorn det ble tatt bilde!

Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt,

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! detta er jo motorn min d! hehe! grunnen til at den er sånn er fordi at ic har sprukket! og det var under motering av motorn det ble tatt bilde!

sjønte fort at det var noe rart med det bildet ja!hehe...hadde egentli ikke trodd det var et ferdig produkt heller :)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker forresten for fine komentarer om bilen :) håper på å få råd til lakkering til sommeren.har ennå ikke bestemt meg for noe farge,er vell svart som jeg tenker mest på.hadde jo selfølgerli ikke skadet me litt kamelon lakk til 10000 kr literen heller da ;)

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg like så greit beholdet gamlemotoren. b23e og b230e er krude'god'e motorer! Tåler juling som bare det! B21ET hører til 240, det er min mening ass. Så å putte en b21ET i en 740 blir galt.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm! ligna skummelt mye på motorn i den gammle 240turbon til en kompis av meg d dær v240tic85 :) hvor fikk du tak i den foresten? trodde d var en kar oppi selbu som hadde den jeg, men tok vel feil da! det MÅ være den motoren, kjenner igjen di dårlige greiene me patentbånd å plastflaske.. hehe!

B21ET ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er litt synd var at jeg tok knekken på gamlemotorn! derfår kjøpte jeg denne! like greit med b21et da! når en trenger bil fortest muli! er den oppi selbu ja! nå står det jo en turboxs rfl dump der isteden for flaska!! hehe! shønt itj koffår denj va dær men! jaja! bruke faktisk itj olje heller denj b21etn! utroli nokk!

Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt,

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en stakkars b21et ja.

Olje etterfyllings kongen HAHAHAHAHAHAHA rått!!!! haha *lol*

nei ingen har vel etterfyllt så mye som meg:) brukte vel ca 4-5 liter olje om dagen :???: Men det har heldigvis årna seg nå, hehe! byttet noen pakninger osv, å så prøvde jeg å kjøre på halvsyntetisk isteden for helsyntetisk.. gjorde underverker! så no bruker den vel kansje 1 liter i måneden..

vet du hvem som selger bra chip til 740tic med motronic forresten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :)

Motronic... huff.. hmm. Er en David Mattson fra sverige som fikser noen. Ellers har nok poffs på forumet en del kontakter... Du kan også se http://www.vikingchip.com/

740 TIC'en min var chippa da jeg kjøpte den og den chippen suger! Hver gang jeg slipper gassen, så lugger det. Når jeg skal dra på så lugger det og en gang i blant, så den er jeg ikke fornøyd med i det heletatt. Problemet er at jeg ikke veit hva slags chip det er... vurderer å sette i originalchippen. Mye bensin bruker den og.. Så personlig synes jeg den motronic'en er helt ubruklig, værtfall med det oppsettet jeg har når det kommer til økonomisk kjøring. Men effekten skal jeg ikke si noe på.. går helt greit!

Det jeg har mest lyst til er egentlig å få tak i en original b230fk og hive nedi, med LH Jetronic 2.4 for det er et mye bedre sprut... Men det er også mulig at bensinforbruket mitt har noe med at tomgangsregulatoren min er gåen eller et eller annet der... bilen min jager på tomgang mellom 1000 og 1700rpm når den er varm. + at jeg har H-kam, digert K&N-filter og effekt-anlegg, så alt detta trekker nok opp bensinforbruket. Skal fikse alt som er feil ettervært... Er bare å få tak i delene, men det virker som det ikke er noen her som har det jeg trenger...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider