Gå til innhold

Er denne noe å satse på..?

Ranger emnet

Volvo-trimmaren

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg driver og leter etter ny bil for tiden, og kom over denne bilen på autodb.. Det er en 1993 modell 940 turbo med B230FT.... KM-stand på 249000 og pris på 45.000.... Det må da være billig for denne bilen..? Eller er det det de ligger på..?

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=863676

Hva bør jeg undersøke hvis jeg skal se på en slik bil..? Er det noen typiske gjengangerfeil jeg burde være obs på..?

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig der.. tror nok ikke det blir denne bilen.. Satt bare å kikket på biler på nettet og så bare at jeg kunne få en 940 turbo til under 50k... Så da ble jeg litt revet med.. Har alltid hatt lyst på 940Turbo, men tror jeg skal vente til jeg får råd til å kjøpe en helt strøken bil med M90-kasse og alt utstyr, og fete felger o.s.v... Men takk for tips og råd..:)

Virr virr virr, broom! Rupp rupp rupp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er litt surt, er å rushe på med bilkjøp, når du kan få biler i denne prisklassen for 40-50-60lapper, om du heller venter til nyåeret(f.eks etter vei avgiften:D) og legger i 20-30lapper til, får du DEILIG girkasse, ny type motor, finere interiør osv..men alt i alt er det jo egentlig gikassa som er vært å vente litt lenger på.. gamlingen hadde 945før, og M90kassa var milevis ifra M47kassa som jeg har i 740'ien..og er vel M47 som står i de gamle 940'iene..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville slått til. Godkjent km stand, greit med utstyr, og familiekjørt.

Du finner ikke en nyere 940 da med M90, senking, felger, den pakka der i tilsynelatende samme stand for 20-30 lapper mer.

Jeg ga selv 79.000 for min 95 modell (M90) med omtrent samme utstyrnivå, i strøken stand, servicehefte gått 236.000km hos en bilselger.

Syns 45.000 er ganske billig for den der, sleng i M90 for MAKS 10 lapper og du har ca. samme bilen som meg for 55.000kr. Det hadde jeg vært fornøyd med hvertfall. :)

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei klart du skal lete en stund/være veldig heldig for å finne en bil med felg/senk/hjul+M90 til så lite pristillegg, forsnakket meg nok litt der! sorry

men jeg står fortsatt fast ved, om du skal ha 940, få deg M90, enten du legger opp selv, eller kjøper en ferdig med.. M47 er største drittkasse jeg har vært borti fra volvo ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at M90 er et must.

Men på 940 med M47 er det så og si bare å smekke M90 rett i, meget enkel operasjon (så vidt jeg vet).

Dermed er det jo ikke så farlig om det ikke er M90 originalt, få med deg en kompis som har litt peiling (om du ikke har det selv) så er det sikkert gjort på en halv dag. Bare å sette av 10 lapper ekstra så er du sikra...

Volvo 940 Turbo -95.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

ringte på den bilen for en uke eller 2 siden, den ble solgt veldig fort sa han.. virket som om det var gått litt tid siden den var solgt og, for han hørtes overrasket ut når eg ringte :P

uansett, så e det m46 på bildet.. eg kunne levd med m46 i en 940, hvertfall med turbo og den utstyrspakken den! ..var jo derfor eg ringte på den =) planen var å ha den til eg blir ferdig på skole og får råd til en med like mye utstyr + m90 og nyere motor..

edit: ok, liten sjanse for at eg blander litt no, for eg mente dette var den annonsen du kunne se OD-knappen på spaken.. :P men så vidt eg har forstått så ble 940 turbo levert med m46h eller ka den heter, mens de vanlige ble levert med m47..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider