Gå til innhold

G40 motor i Golf?

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Hei!

Hvordan er mulighetene for å putte en G40 motor i Golf 1?

Jeg har INGEN peiling på disse motorene. Satt på med en Polo G40 i dag, og det gikk årleit det :)

Planen er jo fortsatt GTI 16V, men som jeg regna med så var ikke Møller medgjørelige med motorbytte, annet enn at de ønsket meg lykke til med prosjektet ;)

 

Men det betyr vel også at G40 aldri vil bli godkjent da Golf aldri kom med denne motoren.

Var bare en tanke egentlig. :)

 

Den Poloen jeg satt på med var registrert som en vanlig Polo 1.3, så kanskje en mulighet for Golf også. Hvem vet?

 

Men det er fortsatt 16V med gassere som står på planen, koste hva det koste vil.

Og det kommer vel til å koste en tur ned til TÜV i tyskland.

Noen som vet hvor mye man må ut med for papirer på motorbytte der? Og er jeg nødt til å ha med bilen ned dit da? For jeg vil ikke bygge bilen ferdig med den motoren hvis jeg ikke vet 100% sikkert at den blir godkjent. (Vi snakker fortsatt om GTI 16V) :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har 1,1 er motorfester like mener jeg på......

Er nok enklere å godkjenne, men slike G40 biler er vel ikke så lett å få tak i

plug and pray....

 

Her er link til en jeg kjenner som skal gjør det samme:

http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=3895

 

OT:

vettu om den donorbilen hans er godkjent ombygd? hva skjer med resten av bilen delene blir tatt fra?

'86 Vw Polo 86c Coupé

 

Vi lærer alle av våre feil....Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse svar!

Skal undersøke alt litt nærmere om GTI 16V blir uaktuelt pga. biltilsynet, og jeg ikke orker å dra til Tyskland, vi får se.

Polo G40 er jo minst like spennende syns jeg :)

 

Hvem var det du satt på med da?

Satt på med broren min, som lånte bilen av en kompis :)

 

1.1 motoren har andre fester enn resten av golf motorene. Polo sine fester passer vel rett på golf sine så kanskje du må bygge om?

 

Håper noen kan bekrefte/avbekrefte dette!

1.1 og 1.3 har forskjellige fester i karroseriet. Der sitter venstre feste (forfra) litt lenger forran.

Men G40 er jo 1.3 liter og er jeg heldig passer den rett inn.

Om jeg skal ha GTI 16V må uansett det feste flyttes lenger bak, så det er jo greit nok :)

 

Som sagt, bare en tanke men... synes motoren virker litt interessant :)

Og hvis det blir seendes sånn ut i tillegg så er det jo årleit!

 

g40-1.jpg

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår