Gå til innhold

Er virkelig Supra For tung?

Ranger emnet


Kebab gud

Anbefalte innlegg

Det er vel det som er feil med Toyotas F1 satsing da. Bilene er for lette? :drive2

Slik som jeg ser det kan en F1-bil aldri bli for lett. De har jo hjelp av mye downforce (selv etter at de latterlige idiotene i FIA-homsepatruljen endret reglene. Igjen.) for å holde kjelken på bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik som jeg ser det kan en F1-bil aldri bli for lett. De har jo hjelp av mye downforce (selv etter at de latterlige idiotene i FIA-homsepatruljen endret reglene. Igjen.) for å holde kjelken på bakken.

 

Det var vel det jeg ville frem til også. Minst mulig vekt og mest mulig krefter. hk/kg=? cheers

 

Supraen har vel ikke noe og skamme seg over, når vi ser på vekten av konkurentene. Men hvorfor må bilene være så tunge da?

Den gamle oppskrifen for en sportsbil, var en liten og lett bil, med over dimensjonert motor ( ok overdimensjonert i forhold til standard motorene ). Forholdet mellom vekt og hk, er jo fortsatt viktig alacocaina

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mye piss i alle nye biler. Blir mye vekt av det.

 

Du er inne på noe viktig der ja!!1

Tenk dere en Supra 3,0 Tt motor i en liten og lett bil cheers

Det ville vært med på og parkere mye annet rått der ute ja :fire:

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde likt å sett den motoren i en mk3 MR2.. men motoren er jo lengre enn en mk3 er brei :P

 

(nesten .. legg til en girkasse så er det sikkert sant :P)

 

Tenk deg heller en alu ramme versjon GT2000 med kevlar karross og 3,0 TT :fire:

Toyota Sportsbil Club Norge www.tscn.no Klubben for deg med Toyota og Lexus!

Biler: Mange Toyotaer, Lexus LS400 og BMW 320i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange klager over at MK4 supra er for tung..

så jeg sjekket litt på JDM vekta på div biler fra samme tid og i samme klasse..

 

En MK4 Supra Turbo veier : 1490Kg (431Nm++)

En R33 Skyline GTR veier : 1530Kg (367Nm++)

En R34 Skyline GTR veier : 1540Kg (392Nm++)

En Nissan 300ZX turbo veier : 1570Kg (388Nm+)

En Mazda Eunos Cosmo veier : 1590Kg (402Nm+)

En Mitsu GTO Turbo veier : 1710Kg (426Nm+)

 

Alle talla er fra ca midt i levetiden og er JDM modeller

det er også bare Manuell (automat på de som ikke har manuell)

det er også tatt fra basis modellen for topputgaven

(eks: 97modell Supra Turbo 6Man (Ikke targa, RZ ikke RZ-S))

 

Som dere ser er MK4 supra den letteste i sin klasse (er bare 1 som er lettere og det er NSX.. men da den ikke har turbo så dreit jeg i den :P)

(hører også til at Euro og US supra er nesten 100KG tyngre enn JDM modellen :P)

EDIT: la også til dreimoment så dere vet hva de forskjellige bilene må jobbe med :P

(++ = Vet for et fakta er det er mer enn det, + = misstenker mer enn det)

hva med rx 7 da? Den er vel drøye 210 kg lettere enn supra.

2004 BMW M3 (sommerbil)

1993 Mazda 323 GTR (vinterbil)

2005 Yamaha RX1 tubo ic (snøscooter)

2006 Artic Cat M7 162" (snøscooter)

2006 Yamaha YZF R1 SP (motorsykkel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår