void Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Nå er jeg jaggu lei av orginale Ford høyttalere som har blitt bra brukt gjennom årene som frontsett, så jeg fikk tilbud av to slekninger av meg. Men jeg vet ikke hvem som er mest "brukbar" og/eller hvem som gir renest lyd. Noen med erfaringer her ? Han ene: Lanzar Opti5.1 5.25'' - 2-veis - 150W RMS 300W Peak - Frekvens område 70-6KHz - 4 Ohm - Pris antydning 1100,- Var ikke oppgitt følsomhet (dB) Han andre: Alpine SPR136A - 2-veis - 40W RMS 160W Peak (?) - Frekvens område 50Hz - 30kHz - Følsomhet 85 dB - 4 Ohm - Pris antydning 1500,- Skal brukes på en Merlin forsterker. Husker ikke serie eller specs. eller bare kanskje gi bang og hive meg ned på byen og kjøpe Focal sett i steden for ? ... eller ? Kom gjerne med innspill. :) Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Sånn ut i fra de specsa som står der, og at man forutsetter at de er dønn riktige, så ser alpine-settet ut til å være endel bedre. Nå er jeg alpine tihenger men har ikke hørt noen av disse :) Så noe mer fornuftig kan jeg ikke si deg gitt ;) Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpineBMW Skrevet September 11, 2005 Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Hei.. Har ikke hørt Lanzar settet, men har selv hatt Alpine SPR136A, og det kan anbefales.. Selvfølgelig en smaksak men jeg synes det spilte bra.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
void Skrevet September 11, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 11, 2005 Oki. :) Jeg vil gå ut ifra at Alpine er en smule bedre enn Lanzar, rett og slett. Og jo, takk for svar. :) Siter Cosworth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Alpinesettet virker en smule tungdrevet, men det er nok helt ok for å spille så du hører det. Det viktigste er imidlertid at du monterer sakene skikkelig, og gjerne modifiserer litt for å optimalisere vinlingen av elementene. Om du i tillegg spanderer på litt demping vil heller ikke dette skade :) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg