Gå til innhold

Hjelp - Dokumentasjon

Ranger emnet

hyundai

Anbefalte innlegg

Var uheldig å måtte en tur innom biltilsynet og vise bilen pga at jeg ikke hadde fått montert skiltet. Greit nok, skiltet ble montert og biltilsynet var blide og fornøyde. På vei ut ble jeg stoppet av en gammel fa** som ville ta en nærmere titt på bilen, det var vingen han var interessert i, en glassfiber vinge. Denne hadde skarpe kanter mente han...hm..javel, mer enn hva jeg kan se, så denne måtte jeg enten ta ev eller skaffe dokumentasjon på. Det skulle være dokumentasjon på at den tilfredstilte rådsdirektiv 74/483 EFØ, evt 92/114, evt ECE 26 serie 1. Noen som har vært borti dette før? Vet hvor jeg kan skaffe denne dokumentasjonen? har denne dokumentasjoen eller noen andre gode råd. Haster litt nå..

vingen er forøvrig en Erebuni shogun vinge.

På forhånd takk for svar hellothere

`98 Hyundai Coupe

`00 Hyundai Accent

Team KSR

KoreanStreetRacing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med de du kjøpte vingen av, mulig de vet? Regelen er vel at den ikke skal være breiere enn bilen (tror jeg), for det kjører jo mange rundt med aluvinger med skarpe kanter. Du får slå opp reglene og se nøyaktig hva det står der. Eller se om noen har en bakluke du kan byttelåne i et par dager..

Sleng opp ett bilde, så får vi se hva det er snakk om :)

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt i forskriftene, men det står veldig lite og uklart der.. Vingen stikker ikke utenfor bilen, han som ville ha dokumentasjon på bt virket veldig usikker, men hva skal man si da...

Har vært i kontakt med streetdesign som jeg kjøpte vingen av, de hadde ikke vært borti det før. Har også sendt en mail til erebuni som jeg venter på svar på.

Laster opp et bilde ikveld.

`98 Hyundai Coupe

`00 Hyundai Accent

Team KSR

KoreanStreetRacing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme beskjeden fikk jeg, det var skarpe kanter og farlig dersom jeg kjørte på noen. Fikk beskjed om å enten fjerne vingen eller fremvise dokumetasjon ihht rådsdirektiv og vise bilen igjen innen 15.09. Fikk svar fra erebuni nå, de hadde ikke noen dokumentasjon:(

Da får jeg midlertidig fjerne vingen :fire:

`98 Hyundai Coupe

`00 Hyundai Accent

Team KSR

KoreanStreetRacing

Lenke til kommentar
Del på andre sider