shovelhead Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Har ett problem fläkten i bilen funkar bara på 3:e och 4:e läget nån som har en ide?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Hei, det høres ut som om motstanden er ødelagt, eller at det er dårlig kontakt i den. Den ligger ved siden av varmeapperat-motoren under dashbordet på passasjersiden. Er en hvit, flat kontakt med 4-6 ledninger, mener jeg å huske. Ta ut denne kontakten, og se om noen av strengene inne i kontakten er brent av, ev. prøv å bare "rikke" litt på den, hvis det bare er dårlig kontakt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 16, 2005 Rapporter Share Skrevet September 16, 2005 Motstandsmodulen sitter for øvrig med to skruer! Veldig vanlig feil på GD'n, at denne ryker. Massen som skal dempe og lede bort varme på spriralene blir borte, og gjør at trådene brenner opp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LMB__ Skrevet September 18, 2005 Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 er det mulig å få tak i ny fra mazda eller ? for det er jo umulig å reparere den selv... Siter Mazda 626 2.0i 16v combi -88 x -Mazda 626 2.0i 16v combi -89 (R.I.P. kondemnert) x -Mazda 626 (ingenmotor) stv -88 (Delebil/Vraket) x -Lada 1500S -85 (jordebil/vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda626 Skrevet September 18, 2005 Rapporter Share Skrevet September 18, 2005 Denne kan du få tak i ny, men det koster! Husker ikke hvor mye de forlangte på Mazda, men det var så mye at jeg heller kontakte "biloppsamleren". Her fikk jeg den for 50 NOK, etter at jeg selv måtte skru den ut. Den keramiske massen på den "nye" var borte, men jeg la på ny masse. Dette er snart 2 å siden, og den fungerer enda. Edit: Ellers går det greit å lage seg en ny, men da bør nok denne plasseres et annet sted. Keramiske motstand går greit å benytte, med høy wattstyrke. Husker ikke helt forholdende her..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg