Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet

ekkoj

Anbefalte innlegg

Begynn nederst i det ene hjørnet på ruta.

Vipp ut gummipakningen samtidig som du presser ruta utover.

Prøv å få jevnt trykk på ruta slik at sjansen for at den sprekker blir mindre, og ha en på utsiden til å ta i mot ruta ;)

Har tatt ut alle rutene på denne metoden på min Mk2, alle rutene er like hele fortsatt..

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Begynn nederst i det ene hjørnet på ruta.

Vipp ut gummipakningen samtidig som du presser ruta utover.

Prøv å få jevnt trykk på ruta slik at sjansen for at den sprekker blir mindre, og ha en på utsiden til å ta i mot ruta ;)

Har tatt ut alle rutene på denne metoden på min Mk2, alle rutene er like hele fortsatt..

Evt press inn en ledning innunder lista hele veien også bruk den til å vippe ut pakningen mens du presser ut ruta

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som forresten har noen gode tips til å fjerne siderutene bak?

ta dem ut mener du?

grei jobb det. still deg i dør åpningen. vipp lista litt ut (i ett av hjørnene på innsiden) for så å presse ut, får du hjelp av en så får du størretrykkflate på glasset så det ikke sprekker. sitter nok litt, men får du en liten glippe så kommer det ut nesten av seg selv.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar gutter :)

Må jo forberede meg til lakking inni snart.. (håper jeg)

Når man skal ha ruta inn igjen, ta legger man en ledning i pakningen, legger ruta på plass og trykker mens man drar ut ledningen?

Og ja Rakriste, jeg mente ta dem ut :) Skal seff ha dem inn igjen, erbare engelskmennene som bygger "vans" av småbiler :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar gutter :)

Må jo forberede meg til lakking inni snart.. (håper jeg)

Når man skal ha ruta inn igjen, ta legger man en ledning i pakningen, legger ruta på plass og trykker mens man drar ut ledningen?

Og ja Rakriste, jeg mente ta dem ut :) Skal seff ha dem inn igjen, erbare engelskmennene som bygger "vans" av småbiler :)

hehe.. regna med det, men riktig som du sier, ta litt salovann i pakninga når du setter inn vinduet så går det litt mer skånsomt for seg, men ikke overdriv heller. ledningen er nesten obligatorisk. vans kan være kult,men ikke utav en golf.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Sjikkelig bra prosjekt dette, bra å se at noen gidder å ta disse gamle sliterne seriøst happyhappy
Takk takk :) Må jo gjøre mitt for å redde en einser jeg og :)
Foresten, når regner du med å bli ferdig?
Håper og tror jeg vil bli ferdig til våren/sommeren 06. Får se litt på finansene underveis :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg var så modig til å gå så grundig til verks:)

klarer ikke å begynne/avslutte ett prosjekt hvis det ser mørkt ut:) hehe

Hehe, har tenkt tanken når jeg har kikka på utsatte steder, "tør jeg kikke her" liksom :) Men, synes at det er greit å gå litt grundig til verks når en først skal gjøre noe.. Gidder ikke putte 20-40000 i noe som ramler fra hverandre etter to regnskyll og en liten tur på treff liksom.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny update selv om det ikke er så mye å melde... Jobber litt på bilen rett som det er, men det har gått litt sakte i det siste... Er mer eller mindre ferdig med å rense lim. Og godt er det...

golf1340dp.jpg

golf1355en.jpg

Håper å få begynt på lapping av gulvet og de små hullene i innevendige hjulbuer/kasser imorgen slik at jeg kan matte ned lakken, klistre på asfaltplater og få lakka innvendig engang i neste uke.

Følte det har blitt mye bilder av gulvet i bilen i det siste, og siden jeg synes forandring fryder, så jeg tok noen bilder av hele bilen også :) Den er ikke mye å se på kanskje, men den blir så fin så... hehe... Han stolte fyren på det nederste bildet er ingen ringere enn meg selv faktisk :D Noter at fargen på vesten står helt i stil med bilen... hellothere

golf1373cr.jpg

golf1405pg.jpg

Forresten, er det noen som kjenner han fyren på vw-audiforumet som skulle selge komplett listesett i krom? Jeg mangler nemlig en list eller to...

Trenger også kromlist til frontruta om noen har det?

Og til sist? Hva må jeg regne med å betale for slike lykter med kryss i? Og hvor finner jeg de?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny update selv om det ikke er så mye å melde... Jobber litt på bilen rett som det er, men det har gått litt sakte i det siste... Er mer eller mindre ferdig med å rense lim. Og godt er det...

Håper å få begynt på lapping av gulvet og de små hullene i innevendige hjulbuer/kasser imorgen slik at jeg kan matte ned lakken, klistre på asfaltplater og få lakka innvendig engang i neste uke.

Følte det har blitt mye bilder av gulvet i bilen i det siste, og siden jeg synes forandring fryder, så jeg tok noen bilder av hele bilen også :) Den er ikke mye å se på kanskje, men den blir så fin så... hehe... Han stolte fyren på det nederste bildet er ingen ringere enn meg selv faktisk :D Noter at fargen på vesten står helt i stil med bilen... hellothere

Forresten, er det noen som kjenner han fyren på vw-audiforumet som skulle selge komplett listesett i krom? Jeg mangler nemlig en list eller to...

Trenger også kromlist til frontruta om noen har det?

Og til sist? Hva må jeg regne med å betale for slike lykter med kryss i? Og hvor finner jeg de?

Er det helt klare med sortkryss du trenger så har jeg ett sett ubrukte tilsalgs

og sidelister har jeg sikkert noen ekstra også ;)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det helt klare med sortkryss du trenger så har jeg ett sett ubrukte tilsalgs

og sidelister har jeg sikkert noen ekstra også ;)

Kjempeflott. Det er de lyktene jeg er på jakt etter ja. Hvor holder du til?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider