Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet

ekkoj

Anbefalte innlegg

Ny kveld på verkstedet... Mye kaffe, lite jobbing...

Men, har fått av litt asfaltplater på gulvet og dette ser bra ut. FIkk forresten av den skumgummistøydempingsmatta idag også, endte opp med å skjære rundt varmeapparatet.. :)

Gulvet både "foran og bak" på passasjer-siden så ut som om det var nytt under platene, hvilket må sies å være positivt.

Bak førersetet har jeg ikke tatt av asfaltplata enda, mens det foran førersetet var ganske brunt og godt... Men , dette var vel egentlig å forvente, da den skumgummimatta faktisk var hullete og kliss våt der...

Pussa bare kjapt over med stålbørsten, ikke noe hull enda, men et par steder hadde det begynnt å bli litt så ruglete... Så, jeg får se om jeg ikke kapper ut litt av den biten.

Glemte kameraet, så ingen bilder av rusten golf idag desverre...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:(

har nesten blitt en vane om kvelden å lese hva du har gjort med einseren iløpet av dagen :D

Hehe, hygglig å høre det da... Lager jo denne tråden mest for å ha en slags dagbok, men meget hyggelig å høre at folk følger med :)

Regner med at det blir litt småjobbing imorgen også, og DA skal jeg ta med kameratet...

Gleder meg forøvrig til litt kapping og sveising.. litt lettere å se fremgang når man gjør sånne jobber :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang dag idag... diverse ærend på formiddagen, Emma-utstilling i valhall og limfjerning på einseren på kvelden.

Starter med et bilde av "løsninga" på fjerning av lyddempingsmatta foran... Tapetkniv rundt varmeapparatet :)

golf1028sq.jpg

Fortsatte med fjerning av asfaltmatter idag og det ser ikke så aller verst ut. Med varmepistol tar det omtrent fem minutter å få av en asfaltmatte...

Slik så det ut når jeg hadde fått av de jeg skulle ha av.. De to innerst foran lar jeg sitte fordi det tilsynelatende er helt og pent under.

golf1142iq.jpg

golf0990es.jpg

Her er begynner det å bli fritt for lim og dritt i fotbrønnene bak.

golf1093vw.jpg

Så til "problemfotbrønnen". Her har vår venn Rusta kommet på besøk, og dermed var nye hull i bilen kontantert... Det ser ikke så aller verst ut, men jeg er nå litt bekymret for hvordan det ser ut inni kanalen... Rusta går liksom ikke lenger enn det dere ser som er brunt her...men, alikevel..

golf1179xt.jpg

golf1186is.jpg

Ellers så lurer jeg litt på denne limfjerningen.. det må jo finnes noe som er enklere enn det jeg driver med nå?

Citrus-spray fjerner jo helt klart masse lim, men den er kjempe udrøy og gjør limet skikkelig klissete å fjerne der det ligger litt tjukt...

Lim- og malingsfjerner er forholdsvis effektivt, men også den sliter der det er litt tjukt... samt at den faktisk reagerte med grunninga under asfaltplatene...

Aceton funker relativt bra, og virker som om det til en viss grad tørker opp noe av limet som er klissete, men den er jo så flyktig og dertil udrøy å jobbe med, samt at det å sitte på huk, med hode bøyd over arbeidsområdet og aceton som "verktøy" gjør deg relativt lett i hodet :)

Frem til nå har jeg brukt disse tre om hverandre og sitti og pelt av det som føles som 90 kg lim med fingrene...

Idag hadde jeg forøvrig selskap på verkstedet... En corsa skulle fjerne litt ressonans i veggene bak....

Byggskum skulle være fint, men det var tydelig ikke lett å beregne mengden :)

Etter et par minutter......................................................................... 10-12 minutter senere

diverse0071qm.jpgdiverse0081nt.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohei.. Følger dere fremdeles med?

Vært på verkstedet idag også... fjernet lim idag også... zzzz

Ikke vits i å legge ut masse bilder idag, for det ser omtrent ut som igår, til tross for en hel dags arbeid... :( Men men, det går jo litt fremover da...

Her er et bilde ialle fall

golf1282ur.jpg

Ellers fant jeg litt rust i sveisen mellom gulv og kanal på høyre side også..

golf1270gv.jpg

Nå er det gjerne sånn at når man gjør kjedelige ting, så blir man littrastløs og utålmodig... For mitt vedkommene resulterte det idag med at jeg bare MÅTTE prøvespray litt av den nye fargen :) Synes ikke så godt på bildet her, men jeg tror dette blir bra til slutt jeg :) (Er ikke noe pent lakka der da, skal selvfølgelig ha bilen hos lakkerer når jeg er ferdig. Dette var bare for å teste)

golf1264ut.jpg

Til uka bestiller jeg karroseri-deler, det blir moro :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, den rusta på sidene i gulvet er ikke noe gøy :(

Har det selv, i ALLE fire gulvplatene, er hull i tre av dem, og halvveis oppspist ved førerplassen. Alt var gjemt under karroserkit'et.

Men det ser bra ut dette her da :) Kommer seg nå...

Lykke til videre.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, den rusta på sidene i gulvet er ikke noe gøy :(

Har det selv, i ALLE fire gulvplatene, er hull i tre av dem, og halvveis oppspist ved førerplassen. Alt var gjemt under karroserkit'et.

Når ble rust i det hele tatt gøy :) Men, det ser ikke ut om om det har spist så mye der, var ikke mye jeg måtte skrape for å finne blankt metall igjen... Han som skal svise for meg kikka på det også, og han bedyret at det der var småsaker, så vi får se :)

Men det ser bra ut dette her da :) Kommer seg nå...

Lykke til videre.

Takk takk :) Satser på å bli ferdig til sommeren da :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer seg nå da! hehe.. noen som har erfaring med å sandblåse under for å legge på nytt lag med tectyl eller no? :) Nice å se litt fremgang!
Nåja, fremgang... vet ikke jeg.. synes det går sakte...

Angående tectyl, så har jeg tenkt å tectylbehandle bilen til våren (den skal selvfølgelig ikke brukes i vinter). Snakka med et par sjapper som driver med dette og de anbefalte meg bare å ta det som var av rust, legge på brunox eller lignende. Så det jeg kommer til å gjøre er å ta av den tectylen jeg klarer å pelle av (typ rundt der det er litt rusta), pusse reint og legge brunox på. Det som evt er igjen av tectyl steamer de av når du kommer for å legge på ny tectyl.

Nytt lag med tectyl under (med tynnstoff først ettersom jeg forstod det) samt hulromsbehandling kommer vistnok på rett under 3000 kr.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er dette for et HO.. prosjekt?? hehehe... :boxing

Sveiseren din må være en grepa kar som gidder å gå på dette greiene her..??

Med tanke på all rusta han selv driver med......... :deng :hvaskjera

Faen, nå lurte jeg litt her... hehe.. Greit å gi sveiseren litt trening på egen bil først vet du... Lurer på om han har snakka med Veng for meg idag jeg...

Forresten, Christian: :usuck:

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likner på mitt gulv det, bare foran heldigvis, der det er lett å få lappet det sammen. Regner med at du må lappe litt på innerkanalen også, det ser du når du tar det opp. Har forøvrig jobba masse i garasjen min de 3 siste dagene, fått bytta en hjulbue, sideplate bak bakhjul og bakplate, samt masse rustfjerning ( ikke mye søvn imellom de dagene, godt med en frikveld ;) ) . kult å se at det er framgang på flere 78`modeller her.

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, regner med at jeg må lappe litt på innerkanalen også, men det så ikke så ille ut (evig optimist jeg :) )

Det tar på å jobbe med bilen ja.. er så lett å glemme klokka, og da blir det ofte veldig sent... Har frikveld jeg også idag.. må bare passe på at det ikke blir for mange av dem :)

Hva gjorde du med alt limet forresten?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, regner med at jeg må lappe litt på innerkanalen også, men det så ikke så ille ut (evig optimist jeg :) )

Det tar på å jobbe med bilen ja.. er så lett å glemme klokka, og da blir det ofte veldig sent... Har frikveld jeg også idag.. må bare passe på at det ikke blir for mange av dem :)

Hva gjorde du med alt limet forresten?

Jeg kappet bare ut den plata jeg skulle erstatte med en ny en, rengjorde med stålbørste og grunnet etterpå jeg ;) Det var ikke så veldig mye lim og sånt som jeg fikk problemer med ;)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Ser nå at jeg har masa som en kjerring om det der limgreiene :)

Og det viser seg at jeg har vært litt kjerring også.. problemet mitt er at jeg ikke har brukt nok guffe... det være seg citrusspray og eller aceton... Gikk litt lei idag og pøsa på .. vips så var jeg nesten ferdig

Håper Sveiseren får somla seg til å bestille deler imorgen... Stian, hører du? :)

Noen som forresten har noen gode tips til å fjerne siderutene bak?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider