Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet

ekkoj

Anbefalte innlegg

Hepp hepp, gjorde litt små innkjøp idag...

Fikk levert noen deler fra Veng

golf1480fj.jpg

Også brant jeg innom billlakkspesialisten og biltema en tur.

golf1543qt.jpg

Nå er det en liten pizza, så blir det verkstedet senere ikveld.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm.. ble dårlig med action på golfen ikveld. Ble til å hjelpe Sveiseren med å rubbe og polere corsa'n hans slik at vi kunne legge på dekor før autoslalomen i Kongensgate imorgen

Slik ser den ut.

golf1581jv.th.jpg golf1561uf.th.jpg golf1574zp.th.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du har fått frontplata jeg skulle ha...HÆLVETE RÆVA!!!!!! Nuvel, veng har vel flere på lager...

Tommy

Fikk jeg? Står at de fremdeles har en på lager...

Bestilte i oslo idag, kom rett fra halden og "hjem" til meg.. :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det paradoksale er at de sier at de ikke har delene fordi det ikke er etterspørsel etter dem :) Men, tre-fire tullinger som pusser opp golf er vel ikke nok tenker jeg...

4-5 tullinger, skal snart begynne med min mk1....men jeg håper da at de kan skaffe delene ;)

Eller så er det jo fa** meg enklere å skaffe deler til 50-60 talls Amerikanere

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner det å bli dårlig med deler til denne nå altså? det at det er tomt på delelageret i oslo eller halden betyr vel ikke at det er tomt i danmark. bestillte deler fra veng, fikk beskjed om at det var tomt på delelager i norge, og at de sendes fra danmark. Får ikke håpe dette blir som audi 80/passat 72-77, da sliter vi.... :(

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-5 tullinger, skal snart begynne med min mk1....
Trodde du var godt igang jeg?
begynner det å bli dårlig med deler til denne nå altså? det at det er tomt på delelageret i oslo eller halden betyr vel ikke at det er tomt i danmark.
Tja, dårlig med deler? Ikke godt å si.. Skal du ha frontplate til din og min så er de gått ut av produksjon ihvertfall. Jeg måtte kjøpe til 79- fordi den andre ikke kunne skaffes lenger. Men utover det vet jeg ikke?

Ellers har jeg fått gjort litt i helgen da...

Først satte vi vinkelsliperen i bilen og kappet bort litt gammal moro

golf1632ce.jpg

Så splitta vi 27 år gamle svsisepunkter med stemjern :)

golf1657vq.jpg

Høyre hjørne bak må vike til fordel for nye og friske deler

golf1712ro.jpg

Slik så det ut når vi sa oss fornøyd med kapping og pussing av kanter bak

golf1731be.jpg

Så kappet vi ut den bulkete og fæle hjulbuen på førersiden

golf1788bq.jpg

Passer denna da?

golf1826wt.jpg

Prøvetilpasning av ferdig kappet hjulbue

golf1855dv.jpg

sveiset hjulbue

golf1934gd.jpg

Fiksing av rust i reservehjulsbrønn (godt ingen skal se det når vi er ferdig, eller hva Stian

golf2033jh.jpg

Dette bildet bærer preg av litt mye kaffe iløpet av kort tid, og er litt uklart fordi jeg var helt skjelven på slutten, men det skal forestille hjørnet på høyre bak

golf2057ad.jpg

Har også fått begynt med sandblåsinga... mye mindre brutalt enn vinkelsliper må jeg si

golf2077vm.jpg

Tror jeg dropper brunoxen der jeg har sandblåst, og heller går rett på med grunning... Hva tycks?

Kjempestor takk til Stian (Smallboy) som kjørte vinkelsliper og sveiseapparat i hele dag :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke fått begynt ennå.

Om et par dager så ruller jeg vel mk2'n ut av garasjen og inn med mk1 delebilen (1979 mod) som skal ribbes for deler og vrakes...snufs :(

Tar vel ikke mange dagene å ribbe en mk1 skulle jeg tro...

Så når den er ribbet så begynner jeg på en 75 mod som jeg kjøpte for noen uker siden.

Prosjektet ditt begynner jo å ligne på noe nå som du har fått bytta ut litt karosserideler ;)

Gikk det greit å få av bakplata?

Værnebriller er oppskrytt :D

golf1788bq.jpg

EDIT:

Angående grunninga så ville jeg nok hatt på sånn "rustfjerner" før jeg hadde grunna, bare sånn for å være helt sikker på at rusta er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke fått begynt ennå.

Om et par dager så ruller jeg vel mk2'n ut av garasjen og inn med mk1 delebilen (1979 mod) som skal ribbes for deler og vrakes...snufs :(

:) trist det der...
Tar vel ikke mange dagene å ribbe en mk1 skulle jeg tro...

Så når den er ribbet så begynner jeg på en 75 mod som jeg kjøpte for noen uker siden.

Skulle ikke tro det. Nå har ikke jeg fjerna ruter og dashbord da, men det jeg har revet ut tok jo ikke mange timene

Ta vare på alt av deksler og sånn inni om du får det av helt da :) Jeg kan nemlig komme til å trenge de du ikke bruker :D

Prosjektet ditt begynner jo å ligne på noe nå som du har fått bytta ut litt karosserideler ;)
Ja, forandringene synes litt bedre med sånn arbeid enn om man driver sånn som jeg har drevet med siste uka..
Gikk det greit å få av bakplata?
Ja igrunn.. kappa i bøyen nesten oppe ved lyktene, på innsiden av støtfangerhullen samt nede ved feste til reservehjulsbrønnen og litt på sidene, bøyde så overste delen ut og skilte plata fra gulvet og sånn med et stemjern. Litt kronglete forklart kanskje. Kan hende det er fler måter å gjøre det på også forresten.

Her ser du kanskje litt mer hvordan vi gjorde det.

golf1668ak.jpg

Værnebriller er oppskrytt :D]
Hehe, han har jo hørselvern da :)

Dere står på! Kult å se fremgangen!!
:) Må jo det, skal jo være ferdig til sommeren jo :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) trist det der...

Skulle ikke tro det. Nå har ikke jeg fjerna ruter og dashbord da, men det jeg har revet ut tok jo ikke mange timene

Ta vare på alt av deksler og sånn inni om du får det av helt da :) Jeg kan nemlig komme til å trenge de du ikke bruker :D

Jeg skal ribbe den helt, bare karrosseriet som blir vraket.

Er en del rust her og der men det går sikkert ann å redde det, spørs bare hvor mye jobb man vil legge i det.

Åssen deksler er det du tenker på?

Jeg skal vel bruke det meste fra 79 modellen i 75 modellen men hvis det blir noen deler til overs så skal jeg si i fra ;)

Blir i hvertfall en motor og girkasse til overs, vet ikke helt hvem jeg skal bruke ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider