Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet

ekkoj

Anbefalte innlegg

fæl fanger,hehe. Nå har jeg bare kanalen igjen, også er den klar til lakk. Hvor skal du lakkere din? jeg sliter litt med å finne et sted som ikke koster skjorta...:(
Ja, fangeren er ikke mye å skryte av nei :(

Hva koster en skjorte forresten :) Jeg tipper lakking kommer på litt under 8000 kr hos en kompis av en kompis. Da pusser han over bilen og retter på evt småfeil jeg måtte ha gjort i finishen, grunner og lakker.

Ser ut som det blir solide resultater her! Er ikke mange slike igjen. Restaurerer du denne med original lakk og detaljer blir den verdt penger fremover

Takk takk, Planen er orginalstuk med senk og felger, håper også på å få så mye kromdetaljer som mulig. Målet med restaureringa er jo å få en cool old-school einser, men også en einser som lever i så mange år som muligl :)

Det er det jeg er mest bekymret for, holdbarheten på jobben jeg gjør, siden dette er første gang jeg gjør noe slikt.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde kjøpt den jeg, om jeg bare hadde hatt et sted å ha den!

sjekk hverfall om noen vil kjøpe den, 74-80- golfer ( små baklamper) vokser ikke på trær

Problemet er bare at jeg trenger det meste fra 79 modellen for å restaurere 75 modellen.

Du husker kanskje denne: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=88040

Litt off topic men...

Håper det ikke forstyrrer tråden til ekkoj for mye ;)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Är ni med eller? :)

Var på verkstedet idag også... Vært en lang uke, bla med bytte av jobb og diverse (Men da er økonomien for prosjektet sikret :) ), og det ga utslag i relativt lavt tempo på jobbinga.

Jeg og min trofaste følgesvenn Stian fikk rydda unna et litt deler og ting fra hans Corsa-prosjekt og flytta Golfen litt til siden så det er plass til de som egentlig

bruker verkstedet også :)

Fikk satt bilen opp på bukker rund baut og fortsatte demonteringa av fronten... Stian klatret inn for å trykke på bremsen mens jeg skulle skru av hjulene og ble sittende å drømme om hvordan det ville bli å cruise Einser til sommeren

golf2338st.jpg

Fikk tatt av den ene fremskjermen (som skal kastes forøvrig) Se om dere klarer å finne en del på det bildet som ikke hører hjemme?

golf2351qs.jpg

Nettopp... Det sitter ikke noe stemjern gjennom den plata orginalt på golfen :) Vi fant nemlig "litt" rust i forkant av innerskjermen eller hva det nå heter.

golf2423wv.jpg

Men, for å se lyst på det, så var det langt bedre i bakkant av fremskjermen... Kun overflaterust ser det ut til :)

golf2381cd.jpg

Som sagt, tempoet var ikke så høyt idag, og jeg fikk jo et lite hjerteatakk når jeg så rusta der, så det var egentlig alt som ble gjort idag...

Slik så det ut før jeg slukka lyset og reiste hjem (Egentlig veldig fornøyd med det bildet faktisk, aner ikke hvorfor)

golf2390gv.jpg

Forresten, Angående den frontplata.. ved litt nøyere inspeksjon så fant vi et motorfeste på den... :confused:

Er det trygt å bare løsne motoren, eller bør vi henge den opp i noe?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremre motorfestet bærer ikke noe av vekta til motoren, den hindrer bare at motoren går igjennom panseret nå du gir gass :D

Som du sikkert veit så har veng reperasjonsplate for innerskjermen foran, så den rusta er ikke så farlig ;)

Værre med han på VACN forumet som måtte rekonstruere hele innerskjermen på en Scirocco 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremre motorfestet bærer ikke noe av vekta til motoren, den hindrer bare at motoren går igjennom panseret nå du gir gass :D
Aha, logisk igrunn.. som du skjønner har jeg ikke så mye peiling på bil hellothere

Som du sikkert veit så har veng reperasjonsplate for innerskjermen foran, så den rusta er ikke så farlig ;)
Har ikke sjekka enda, men regna med det ja, og da er det jo greit.. :D

Værre med han på VACN forumet som måtte rekonstruere hele innerskjermen på en Scirocco 1

ER det samme som han her eller? Ser ut som om de har litt jobb de også :)

http://www.bilforumet.no/topic/67060-vw-scirocco-mk1-prosjekt/?do=findComment&comment=879423

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER det samme som han her eller? Ser ut som om de har litt jobb de også :)

http://www.bilforumet.no/topic/67060-vw-scirocco-mk1-prosjekt/?do=findComment&comment=879423

Nei tror ikke det er samme person, men han har jo litt jobb foran seg han også ;)

Er liksom ikke mye deler å få tak i til Scirocco 1, slik blir det sikkert for Golf1 etterhvert også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, den innerskjermen var ikke pen, men det stopper vel ikke deg vel ;) hehe. Men hjørnet du har rundt frontruta var ikke så værst, jeg har måttet bytte begge siden de var råtne :)

Min høyre innerskjerm var heldigvis ikke så rusten, men bak på mitt venstre framskjermfeste, huff :(

Fant ut at frontplata mi var bytta for 6 år siden, i forbindelse med en liten påkjørsel, da slapp jeg å bytte den :)

Vi må ha et einsertreff til sommeren, det blir konge ;)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart! m'm

*Koste på Værste*

:D Einsertreff ja, kan bli moro det, virker som om det er endel einsere som blir "gjenopplivet" denne vinteren :)

Var nå oppe en tur og surra litt med min einser idag og jeg da.

Jaggu lurte jeg meg ikke med på et bilde til idag, her legger jeg brunox på alle stedene jeg har sandblåst på høyre bak. Vil ikke bruke sprayen her fordi brunoxen ikke er noe særlig å ha utenpå den gamle lakken, så da må man til med pensel

golf2647oo.jpg

golf2605bi.jpg

Ellers inspiserte vi litt mer der høyre fremskjerm satt.. ser ut til at det er litt mer rust enn vi antok igår... ikke overraskende fikk vi kjørt stemjernet gjennom der også well Men, det er vel ikke noe vi ikke får fiksa. Kanten øverst der som ser relativt brun ut fikk vi sandblåst og ser ikke ille ut i det hele tatt lenger :)

golf2663qa.jpg

Ellers fikk jeg tatt av den venstre fremskjermen samt demontert radiatoren og litt annet småplukk også. Innerskjermen på venstre side så ikke ille ut, men klok av skade vil jeg kikke litt nærmere på den før jeg erklærer den frisk og fin :)

golf2694yw.jpg

Så, det går sakte men sikkert fremover :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir kult med einsertreff, vi to kommer til å møte opp med likke biler, utenom fargen, er jeg sikker på, hehe. Gleder meg som en unge til jeg er ferdig.

Ja, det går faen ikke mange av disse her nede lenger.. har kun sett en siden jeg fikk min, en blå en... Så da bør det vekke litt oppsikt med to tre dønn strøkne på rad... Laaars ; kjapp deg å bli ferdig da :)

Hva er forresten forskjellen på GLS og LS?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går faen ikke mange av disse her nede lenger.. har kun sett en siden jeg fikk min, en blå en... Så da bør det vekke litt oppsikt med to tre dønn strøkne på rad... Laaars ; kjapp deg å bli ferdig da :)

Hva er forresten forskjellen på GLS og LS?

det jeg vet da er dette

golf LS; svart dashbordramme, KM-teller som nulleres etter 99.000 km, mangler tripteller, "korte dørtrekk", dvs. at det lakkerte stålet er synlig øverst på døra innvendig, svarte navkapsler på hjulene, midtkonsoll ikke standard? men ellers alle de kromdetaljene som er/var på GLS og samme motorer.

LS er da en "dårligere" utstyrsklasse en GLS, den nest beste, ble senere kalt CL

Golf GLS; sølvlakkert dashbordramme, Km-teller som nulleres etter 999.000km, tripteller( denne har jeg), en ekstra svart kant øverst på dørtrekket som går helt opp til vinduet, kromhjulkapsler ( disse har jeg fra den forrige energolfen til pappa), midtkonsoll standard? Alle kromdetaljer ( fangere, grill, vinduslister, speil og håndtak på de første årsmodellene osv.)

GLS var den golfen med best utstyrsklasse, før GTi, senere bare kalt GL

Står faktisk en med små baklykter nede på rud, ved TAB og Shell, innover forbi Biltema. Den har plastfangere da :( , ellers er det dårlig med energolfer nå.

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider