Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

skjedd noe i det siste eller? er jo hele 4 dager siden siste update :P
Nei, desverre har jeg ikke fått gjort noe mer. Begynnte i ny jobb denne uken, pluss at jeg driver og hjelper en kompis som har startet dekkcompaniet i bærum.

 

Men, håper på å få gjort litt i kveld... får se hva klokka blir når jeg er ferdig på jobb :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Uff., kom kom arbeidslyst, treng deg på, her skal du motstand finne...

 

Har ikke fått somlet meg opp i verkstedet idag enda, og nå er det så seint at jeg gir faen tror jeg.

 

men, jeg har fått bestilt litt deler idag, ringte Møller og bestilte klips til å feste sidelistene, Fyren der mente jeg skulle ha 48 stk, men det hørtes litt mye ut spør du meg? Har jo selvfølgelig ikke fått telt hullene enda da...

 

Har også avtalt med stampede her på forumet om kjøp av to stk kromlister nede på kanalene, :thanks

 

Til helga skal jeg oppom nitewlkr og hente meg nye lykter med kryss i samt en manglende kromlist til forskjerm :)

 

Kjøper som dere ser inn deler litt i forkant, synes alltid det er greit å få det unna :) Greit å ha det liggende

 

MEN, Møller fører ikke disse steinsprutbeskytterene til hjulbuene bak lenger, så om noen har to sånne så skrik ut! Trenger også ett stk <-79 sikkerhetsbelte foran...

 

Jaggu fikk jeg ikke betalt medlemskapet i vwaudiclub idag også.

 

Åja, om noen vet av noen fuchsfelger til porsche i 14" eller 15" er det også bare å si ifra :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg til du får et bitte lite stykke glødene stål på øyet!!!!!

Kul bil!!!!

Tommy

 

Har jeg fått....ikke så veldig deilig må jeg si...en liten tur til legen som pirka litt på øyet fikset det meste;)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår fikk jeg endelig tid til å dra opp på verkstedet og jobbe litt.

 

Fikk hjelp til å ta ut sideruta bak

 

golf2733qm.jpg

 

I "karmen" til ruta så jeg at det lå noe som lignet på limrester, men dette var (ikke overaskende) rust... Var ikke noen big deal, lakken hadde bare bobla litt, men for sikkerhets skyld sandblåste jeg karmen.

 

golf2758cp.jpg

 

Så fikk jeg grunnet høyre bak.

 

golf2894gv.jpg

 

Hvis dere lurer på hvorfor jeg har maskert kanalen og undersiden av hjulbuen, så er det fordi jeg ikke er helt ferdig med rusta der enda, vil ikke spraye grunning over det da, for da er rusta litt vanskeligere å få øye på. Grunnen til at jeg legger på grunning før jeg er helt ferdig, er at det er flere andre som bruker verkstedet, og noen av disse hadde sprutet søle eller noe på bilen, så der det var bart metall hadde det selvfølgelig begynt å komme rust allerede...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får lage en prosjekt tråd der også da, det er mange der inne som ikke orker å røre rundt på dette forumet......

Tenkte tanken ja, men får vel ikke tilgang til forumet før til uka tenker jeg.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det ikke skjedd mye på golfen da jeg har vaska og pussa sommerhjula til mine og fattern's før de ble satt bort for vinteren.

 

MEN, jeg fikk vært oppom nitewlkr og kvitta meg med noen hundrelapper.

 

Med meg hjem igjen fikk jeg to av disse :golf2936aj.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice, er det kors i dem? må ha....hehe

 

hvordan går det ellers med sveisinga da?

Jepp, det er kryss i de ja :)

 

Sveisinga står det litt stille med akkurat nå. Sveiseren min har åpnet dekkbutikk her i bærum, og har hatt "litt" å gjøre i det siste. Kan nesten ikke be han komme og sveise for meg når han stort sett har jobbet fra 0800-2400 hver dag siste uken.

 

Men, jeg håper på å få gjort litt denne uken. Selv om det mangler litt sveising, så er det ikke mangle på ting å ta seg til akkurat :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort litt igår også. Gikk løs på den ene innerskjermen foran med negerkuse og sandblåser. Grovrengjorde først:

 

golf2965wo.jpg

 

Hadde egentlig ikke tenkt å ta av så mye kitt, men iveren etter å inspisere fremskjermen ble for stor. Etter å ha sandblåst bort det som var av rust der jeg kom til gikk jeg over med vinkelsliper etterpå. Her har jeg lagt brunox på.

 

golf3009qm.jpg

 

Helt inne ved A-stolpen og forrerst blir det å kappe bort litt og erstatte med nytt stål, derfor ser jobben litt halvgjort ut her.

 

Henning, Det røde er ganske enkelt rustgrunning fra lakkspesialisten på St.Hanshaugen. Skal visstnok være greit for lakkereren å lakke oppå der.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lenge" siden update nå. Har ikke internett der jeg bor akkurat nå, men jeg har fått gjort litt diverse de siste dagene.

 

Vil vel ikke akkurat si at gutta på verkstedet er de flinkeste til motivasjon/konstruktiv kritikk.. :confused:

 

golf3020cb.jpg

 

Men, til tross for dette har jeg fortsatt å pusse/sandblåse høyresiden

 

golf3076ng.jpg

 

golf3080tw.jpg

 

Har også fått grunna innerskjermen på høyresiden. Forrerst og bakerst skal det sveies inn nytt stål.

 

golf3107yv.jpg

 

Jeg har også fått groverengjort venstre innerskjerm og fant jo litt rust, men den var ikke på langt nær like hardt angrepet som høyre innerskjerm.

 

golf3150al.jpg

 

Tenkte jeg skulle ta av dørene nå, men da lurer jeg på , er det de fire boltene og splinten i stopperen her jeg skal løsne da? Forsøkte meg på en av de boltene, men den satt noe jævlig og jeg ga meg når umbrakoen begynte å gå rund inne i bolten... Noen tips?

 

golf3128mw.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår