Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg liggi med influensa et par dager, men etterpå er det opp på verkstedet :)

 

En kjapp liten oppdatering før jeg stikker opp:

 

Var nede hos en kompis som driver dekksjappe istad. Da kom det en fyr inn med svigermora's toer-golf og skulle ha seg nye felger... De gamle? Ja, de fikk jeg :)

 

golf5204lm.jpg

 

På vei hjem, raste jeg innom maxbo og kjøpte duxola, så da får vi se hva vi får til med disse etterhvert.... Jeg er overbevist om at de vil se ganske bra ut etter en liten jobb... ihvertfall kledd i 175/50-13 :)

 

Trommel? Hvilken trommel? :)

jeg demonterte støtdemperne mens bakstilling og trommel var på bilen, men skal du ikke ha demperne er det bare å kappe av ;)

Så ikke innlegget ditt før nå jeg... Regna med at det var sånn det hang sammen, fleipa bare litt med deg:)

 

EDIT: Glemte det helt, men jeg fikk også beskjed om at gewinden min ligger og venter på tolllageret i oslo :D

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som "lovet" ble det en tur i verkstedet ikveld også.

 

Startet med å kappe av demperene fra bakakselen, ble vinkelsliper-løsningen :D

 

Så gjøv jeg løs på oppgaven med å få løs bærearmene foran...

 

Halfway there :

 

golf5239ck.jpg

 

Her stod jeg litt fast... fikk faen ikke av styrestaget... godt at smallboy kom innom og var litt sleggemekanikker igjen; -jeg hadde jo selvfølgelig ikke brukt stor nok hammer :)

 

Tilslutt kunne jeg samle alle bitene jeg har tatt av :)

 

golf5280xd.jpg

 

Tror jeg må bytte den ene bærearmen, for den virket litt bøyd... Og det skal den jo ikke være?

 

golf5343cf.jpg

 

I forbindelse med at jeg har bestemt meg for å få tak i større bremser har jeg fått vite at jeg må bytte sadler og calipere... Er det den som er ringet inn her som er sadler? Hvordan blir det med hjullagre og slikt da?

 

golf5319bt.jpg

 

De nye felgene fikk seg også en runde med duxola.... Kan jo ikke akkurat si at malinga løp av felgene, men men...

 

golf5257do.jpg

 

Mulig jeg ikke lot det virke lenge nok / Smørte på tjukt nok.... Noen som har noen tips? (Haster ikke, er jo ikke førstepri akkurat... blir jo ikke gromhjula dette her, Gromhjula er jo bestilt ifra der vaterland :)

 

Slik så det ut når jeg dro :)

 

golf5371tv.jpg

Klar for gewinde :D

 

Har noen felger som likner disse sjøl. Syns de er stygg-fete!

Mine er hvite/avflasset og trenger en runde med duxola de også.

 

Jepp, sweete hjul, og gratis :D

 

Samme hjula som står på cabben min nå jo... :)
;) Kaffen var klar idag forresten, men jeg så ikke noe til deg ;)

 

Snasne hjul ;) Hvor breie er dem?

5,5X13 et 38 Tror det stod Fundo på de... Norsk produsent etter sigende...

 

de er 5,5" breie sant?? husker ikke helt... hva hvis vi finner en som er flink med alu sveis og får han til å bredde??? yodude

 

6,5 eller 7" hadde jo vært gromt?? happyhappy

Hehe.. det var dette med kostnader da... ;) Men, om du betaler så er det bare å kjøre på :p (Vi får heller ha de som "godkjenningshjul ;) )

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøffe felger, hehe. Nå er det bare å sette bilen på bakken, lavere får du den ikke :D, neida. Dette blir bra, kommet langt dette. Forresten, var det sånn at man ikke fikk tak i ->78 frontplate? du byttet bare den nederste delen? Skal jo bytte hele, og lurer på om det fins til ->78? Ikke det at jeg bryr meg, en frontplate er en frontplate ;)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de "nye" felgene er ganske fine ekkoj. Originalt og enkelt. Idag lages det så mye rart, men endel bra også såklart. Så for en tid tilbake på finn.no på noen flotte pirelli felger. Utrolig lekkert.

 

db_Pirelli1.jpg

 

Fant du DE felgene på finn? Det hadde vært noe det :)

 

De "nye" felgene er friske nok de, men de er nok ikke breie nok :p

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøffe felger, hehe. Nå er det bare å sette bilen på bakken, lavere får du den ikke :D
Fatter'n sa akkurat det samme :)
neida. Dette blir bra, kommet langt dette. Forresten, var det sånn at man ikke fikk tak i ->78 frontplate? du byttet bare den nederste delen? Skal jo bytte hele, og lurer på om det fins til ->78? Ikke det at jeg bryr meg, en frontplate er en frontplate ;)
Det er frontplata til <-81 som ikke finnes lenger, den "nye" typen får man tak i.

 

Jeg byttet bare den nederste biten med vange.

 

Hele frontplata koster litt over tusenlappen på veng. Klarer du deg med nedre del skal de ha 710,- og uten vange drøye 500... Pluss moms da... men man klarer alltids å få litt rabatt :) De to første skal de til og med ha på lager....

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår