Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

bombe att en volvo sjåfør ikke liker golf.. orker ikke å utdype det mer.. hehe..

Hehhe.. Den måtte jo komme ;)

Nå er det bare slik virkeligheten er, er ikke alt man kan like :) Søstern hadde golf, og har kjørt den mye.. Men liker bare volvo litt bedre..

 

Men dog, Danna her på forumet sin golf.. Den digger jeg, har sitti på litt med han og slikt.. kjempefin er den og..

og "gullet" er jo ganske fin den og.. tøff bil IRL, bor på samma plass så har sett den en del :P

 

Nok ot..

 

Syns du holder et godt tempo jeg, ekkoj :) liker det du gjør..

Bilen din minner meg en som står nede i gata her, ligner veldig ihvertfall.

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehhe.. Den måtte jo komme ;)

Nå er det bare slik virkeligheten er, er ikke alt man kan like :) Søstern hadde golf, og har kjørt den mye.. Men liker bare volvo litt bedre..

 

Men dog, Danna her på forumet sin golf.. Den digger jeg, har sitti på litt med han og slikt.. kjempefin er den og..

og "gullet" er jo ganske fin den og.. tøff bil IRL, bor på samma plass så har sett den en del :P

 

Nok ot..

 

Syns du holder et godt tempo jeg, ekkoj :) liker det du gjør..

Bilen din minner meg en som står nede i gata her, ligner veldig ihvertfall.

 

 

yodude :kiss

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm.. Bremser? Nei, det er jeg ikke noe flink til å montere...

 

Ser ut som om den blanke armen butter i stempelet.. Noe som har montert slike fra Biltema ( :o ) før og har noen tips?

 

golf5655lo.jpg

 

Sånn bortsett fra å rote ltfor lenge med bremsene uten å få det til, så fikk jeg tectylert litt biter...

 

golf5691ld.jpg

 

golf5748no.jpg

 

golf5772tx.jpg

 

Spindlene er ikke tectylert, bare malt. Også tok pussemanien overhånd og breseskjolda foran ble pussa ned også... : rolleyes Hadde sikkert kosta en hel 50-lapp på Veng, men men...

 

Ellers, litt bilder av dagens nyinnkjøpte snop :)

 

golf5800ow.jpg

 

golf5838sz.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du gjort noe igår?? Det er godt å se at du og har forstått at det skal være ubrukelig lavt..... :pray Forhåndsjustert ser jeg.. yodude 2129116_22_full.jpg

Om jeg fikk gjort noe? Det ser du vel?

 

Og ja, forhåndsjusterte litt er nesten der jeg vil ha den der ja :p ubrukelig lavt er the only way !! :crazysant

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du paasselaten etter senking... det er jaggu mer å gå på... yodude
Kikka på'n når jeg dro fra verkstedet igår...

 

så ut som om den hadde seget litt mer foran og faktisk var enda lavere enn det der.. :D

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi får se ikveld.. skal ha den inn til litt justering tror jeg.. fjerne kontramutteren bak kanskje..?? lavt JA det skal det være.. Og Linda sier at det klakker litt bak der et sted så da må det sjekkes...

 

ang ditt lille bremsefunderi tror vi - litt over gjennomsnittlig flinke mekanikerne her nede- at den armen i tromlene dine skal andre veien slik:2129116_25_full.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi får se ikveld.. skal ha den inn til litt justering tror jeg.. fjerne kontramutteren bak kanskje..?? lavt JA det skal det være.. Og Linda sier at det klakker litt bak der et sted så da må det sjekkes...
Klakker.. Har du glemt en fjær til under bilen drunk Men, var det ikke 81,5 opp til skjermkanten?

 

ang ditt lille bremsefunderi tror vi - litt over gjennomsnittlig flinke mekanikerne her nede- at den armen i tromlene dine skal andre veien slik
Fikk noen tips på vwaudiforumet også, men vi får se på det ikveld :) Sier du forresten at jeg er en under gjennomsnittet mekanikker?
Få det ned yodude

 

Hvordan gikk det med det cola-prosjektet egentlig?

Ned skal det :)Colaprosjektet pågår enda... har kikka litt oppi skålen... alt er ikke borte enda... Så, får gi det et par dager til.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg lært ganske mye rart.

 

1: Tectyl er fremdeles utrolig klissete etter 18 timer

2: gutta på biltema kan ikke bruke skyvelær

3: Ikke ta det for gitt at delene som er oppgitt til å passe på din bil i

biltemakatalogen faktisk passer din bil

4: Ikke ta det for gitt at alle delene som skal være i en pakke fra biltema faktisk

er der

5: Det er mye lettere å montere bremser når man faktisk finner frem alle

delene

6: Det er mye lettere å montere bremser når man ser på riktig bilde i haynes-

boka

 

Som dere da kanskje forstår var det ikke noen god dag idag... Eller det vil si, det startet bra, men avsluttet ikke så bra.

 

Fant ut av litt av hvorfor jeg hadde kødda så jævlig med bremsene, fant nemlig en pose til med deler som skulle på. Det at jeg ikke hadde disse delene igår gjorde at jeg blingsa litt i haynesboka og kikka på feil bilde. Lang historie kort: Bremsene sitter sammen

 

golf5894wn.jpg

 

Nesten ihvertfall, mangla 2 fjører i settet fra biltema. (ingen av de andre som fulgte med passer). Og bremsestemplene er bare festet i en skrue hver bak da jeg måtte borre ut 2 igår.

Var nedom biltema istad og kjøpte skruer for å erstatte de. Plukka meg ut de som jeg mente var nærmest i dimmensjon, men hadde med en av skruene og fikk faktisk biltemagutta til å kontrollmåle for å sjekke at jeg hadde tatt riktig.

 

Jeg mener, vi vet jo alle hvor surt det er å kjøpe feil deler, ikke sant?

 

Biltemagutta dro frem skyvelæret og målte. Neida, de skruene jeg hadde tatt hadde nok litt stor diameter. Puh, flaks at jeg målte... Eller ikke... kommer på verkstedet og konstanterer at de jeg hadde tatt først ville passa fint, de jeg fikk etter at biltemagutta hadde målt, vel, de hadde 1 mm for liten diameter... :doh

 

Vel tenkte jeg.. Kan jo gjøre meg ferdig foran da :) Presser inn foringer og monterer endekuleleddgreia (ellerhvadennåheter). Tectylen var forøvrig veldig klissete enda, så det blei noe jævlig med grising.

 

golf5861ma.jpg

 

Får på plass bærebrua og skal sette spindelen på endekuleleddgreia (ellerhvadennåheter).... Det gikk jo ikke... De gamle endekuleleddgreiene (ellerhvadenåheter) har ø 12 mm, den nye har ø 14 mm... Og det er det jo ikke plass til i spindelen min... :(

 

Og der stoppa det egentlig i kveld.... Fikk hengt opp gewinden foran da... Bare sånn for å få følelsen av å ha gewinde på bilen.. hehe... Tror det blir fint jeg :)

 

golf5958cz.jpg

 

Men, ny dag og nye muligheter imorgen :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synnsyk bra tåd dette, har fulgt med fra første dag og må si meg mektig imponert :pray

 

Gleder meg til å se denne på treff til sommern *snike seg inn på olskool wv treff*

 

Men med foringene og gewinden burde det jo bli fin bil til litt banekjøring å du trenger bare en skikkelig sugemotor nå

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår