Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet

ekkoj

Anbefalte innlegg

Pusla litt rundt på verkstedet idag også.

til ære for Laaars snek jeg meg ut fra jobben litt før jeg skulle og rakk innom Møller og fikk tak i nye skruer til bremsestemplene bak:

golf5989zi.jpg

De kom på den svimlende sum av 10 kroner totalt, så billig at jeg ikke tenkte på å spørre om rabatt engang... (Men fikk når jeg fortalte hva jeg drev på med :) )

Dro med meg bolter til festing av demperene i bakakslinga også når jeg var innom.

Så fikk bakplata til bremsene en runde med sort arcanol, just for good meassure :)

golf6076oa.jpg

Fikk også montert litt på bakakslinga:

golf6031os.jpg

Rota meg til å få på plass bakakslinga også :) Med Gewinde! Takk til Smallboy for god hjelp.

golf6219er.jpg

Før jeg hang opp akslinga pussa jeg også bort litt overflaterust inne i hjulhuset og la på brunox.

På andre siden monterte jeg ikke demperen for der skal vi bare klippe og lime litt stål først.

Det morsomste på hele kvelden var kanskje å leke med den lille saken her :)

golf6145qq.jpg

Et lite spørsmål helt på tampen. Disse Bærekulene som hadde litt stor diameter... Det viser seg at det engang i 78 kom nye spindler til einserene. Min er utstyrt med gamle typen, Bærekuler er sannsynligvis bare å oppdrive til nye typen. Er det noen som har spindler til sen 78 modell eller nyere å selge?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dødsbra prosjekt! :D Er litt VELDIG for grønne einzere (den fargen der ja) :)

Var vel et års tid sida jeg var og leita etter en sånn. Viste det sto en på

en hugger så føyk bort og skulle se etter den og høre prisen på den.

MEEEEEN den var borte :( var vist en som hadde kjøpt den til delebil.

hadde den fine kurva inni og crome bømpers <3

Fant et bilde av en pen her:

wm.php?pid=9218&mode=normal

Sett den før kansje? Uansett Kjempeprosjekt! stå på :D

:wave

(x) Vw Caddy 1,9Tdk 83mod (solgt)

(o) Vw Vento 94mod

(o) Vw Caravelle 1,6d 89mod

(o) Vw Boble 1200 64mod

(x) Vw Boble 1300 66mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spørsmål helt på tampen. Disse Bærekulene som hadde litt stor diameter... Det viser seg at det engang i 78 kom nye spindler til einserene. Min er utstyrt med gamle typen, Bærekuler er sannsynligvis bare å oppdrive til nye typen. Er det noen som har spindler til sen 78 modell eller nyere å selge?

Nye Bærekuler med rett diameter ligger nå i min bil, og venter på å bli hentet og montert i din. :kiss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dødsbra prosjekt! :D Er litt VELDIG for grønne einzere (den fargen der ja) :)

Var vel et års tid sida jeg var og leita etter en sånn. Viste det sto en på

en hugger så føyk bort og skulle se etter den og høre prisen på den.

MEEEEEN den var borte :( var vist en som hadde kjøpt den til delebil.

hadde den fine kurva inni og crome bømpers <3

Fant et bilde av en pen her:

Sett den før kansje? Uansett Kjempeprosjekt! stå på :D

:wave

Takk for at du liker prosjektet mitt :) Altid hyggelig å få tilbakemeldinger.

Mista et par biler jeg hadde på hånd rett foran nesa jeg også.. surt det der.

Bilen på bildet er vel en som er dønn strøken med den fargen som er på bilen nå. Men, min bil skal jo lakkes om til lofotengrün ahahahhaha

Nye Bærekuler med rett diameter ligger nå i min bil, og venter på å bli hentet og montert i din. :kiss

Så fint da... får se ann formen etter når jeg kommer oppom etterpå, kanskje vi skal montere de og se om vi ikke får på forstillinga :) 'Tema er jo oppe i morra så da kanskje jeg skal brenne nedom og få tak i noen nye hjullagre også...

Og ja, har fått hentelapp i posten nå, mistenker fælt at det er de nye steinsprutbeskytterene til hjulbuene bak som har kommet :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10,- for skruene ja, kan jo ikke akkurat si det var dyrt :D

Også så mye mindre slitsomt enn å måle, styre og herje og ende opp med feil skruer, hehe.

Lofotengrønn er pent... skulle lakke min i den fargen selv, helt til jeg bestemte meg for noe annet ;)

PS: Hvor bestilte du nye steinsprutbeskyttere? Har ikke helt bestemt om jeg skal ha det, eller droppe det. Hvis jeg skal ha det må jeg selvsagt ha nye :)

P5090106.jpg

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10,- for skruene ja, kan jo ikke akkurat si det var dyrt :D

Også så mye mindre slitsomt enn å måle, styre og herje og ende opp med feil skruer, hehe.

Lofotengrønn er pent... skulle lakke min i den fargen selv, helt til jeg bestemte meg for noe annet ;)

PS: Hvor bestilte du nye steinsprutbeskyttere? Har ikke helt bestemt om jeg skal ha det, eller droppe det. Hvis jeg skal ha det må jeg selvsagt ha nye :)

Jeg har fått tak i mien av en på vwaudiforumet, er ikke nye, men tror du får bestilt nye fra faroutparts eller hva det heter ( Du finner link i en av trådene unde mk1 på vortex)

Fet den bilen der, er vel samme som her?

golf15754qx.jpg

golf14328wu.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut prosjektet ditt :)

Utrolig hvor ofte du oppdaterer ! er helt imponert hehe

Men lurte på en ting, Hvordan er passformen på delene du kjøper fra veng?

Har hørt endel folk som sier at jeg bare må glemme å kjøpe fra veng pga passformen... men på bildene dine ser det ut som om det passer rett inn for meg?

Mvh

Espen

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut prosjektet ditt :)

Utrolig hvor ofte du oppdaterer ! er helt imponert hehe

Men lurte på en ting, Hvordan er passformen på delene du kjøper fra veng?

Har hørt endel folk som sier at jeg bare må glemme å kjøpe fra veng pga passformen... men på bildene dine ser det ut som om det passer rett inn for meg?

Mvh

Espen

Takk takk...

Er litt ivrig på å få bilen ferdig til sommeren, samtidig så er det jo dårlig gjort mot de andre som bruker verkstedet om bilen bare står og tar opp plass uten å bli gjort noe på, så da må'n jo jobbe litt.

Er vel oppe på verkstedet 4-5 ganger i uka. Er ikke alltid at jeg er der så lenge av gangen, men men. Har litt dårlig samvittighet nå da... Har ikke gjort noe siden torsdag :eek:

Angående Vengdelene så har jeg vært fornøyd med pasformen så langt. Men, alikevel blir det jo litt sparkling da.. hvertfall i forbindelse med hjørenene bak.

Frontplata mangler også litt justering, men virker som om den passa relativt godt.

Kanalen jeg har kjøpt virker heller ikke så gal.. men, vi kommer uansett til å kappe litt i den :)

Nå skal det sies at selv om jeg har handla på veng, så har det vært både klokkerholm og noor-deler jeg har fått. Og nesten alle har i tillegg hatt noen tyske eller italienske merker på seg. Går nok litt omhverandre i den bransjen.

Det jeg er meste nervøs for er å kjøpe nye forskjermer... Der har jeg også hørt der er fryktlig dårlig passform... Nye fra orginalprodusent koster skjorta og med tanke på hvor mye budsjettet mitt er strukket med(eller sprukket om du vil), blir det nok til at jeg må kjøpe disse fra Veng eller noe...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veng sine framskjermer koster dobbelt så mye som de på norskbildelsenter i lier, men har hørt at passformen er som en bøtte møkk, hehe. Gleder meg til å se hva du får til med det. er faktisk en del som jeg var veldig misfornøyd med fra klokkerholm, og det var hjulbuen på venstre side, den var faktisk for trang, så jeg måtte skjøte inn en bit på 2 cm. I denne farten her så er nok bilen din ferdig lenge før sommeren den ;)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var oppe på verkstedet istad og slo ihjel litt tid

Hadde fått steinsprutbeskyttere i posten, og som med alle andre nye deler må det jo prøvemonteres :)

golf6229io.jpg

Så monterte jeg på navene bak. Satte ikke på trommelen fordi jeg tenkte jeg skulle få dratt på biltema og fått meg ny brekkvaier og bremseslanger til uka

golf6274cj.jpg

Kitta litt rundt på bilen idag også.. her fra en sveiseskjøt baki

golf6306co.jpg

Innerskjerm foran... Ikke helt ferdig, kom på at vi må sveise ferdig frontplata først.

golf6336lt.jpg

I forbindelse med at jeg skulle skru sammen litt understellsdeler igjen trengte jeg cola-eksperimentskruene... Som dere ser av bildet kan vi vel bare si "Myth Busted"

golf6365vf.jpg

Fikk også sammen forstillinga igjen :) Utrolig, er det ikke :p

golf6378yq.jpg

Caliperene foran er montert sammen igjen (til tross for at jeg sannsynligvis ikke skal bruke de)

golf6400ek.jpg

Ellers tror jeg at noen av gutta på verkstedet har fått med seg at jeg har begynt å tanke på motorvalg:

golf6436ub.jpg

veng sine framskjermer koster dobbelt så mye som de på norskbildelsenter i lier,
Se under :)
I denne farten her så er nok bilen din ferdig lenge før sommeren den ;)
Hope so... Bank i bordet og kryss fingrene...

En kompis har skjermene fra Norsk Bildelsenter til Golf 2... de passer fint faktisk. :) Så, tenkte å prøve einserskjermene derfra jeg.
Har notert meg prisforskjellen jeg også, og tenkte disse var et greit alternativ ja.. Skal du bestille snart?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forbindelse med at jeg skulle skru sammen litt understellsdeler igjen trengte jeg cola-eksperimentskruene... Som dere ser av bildet kan vi vel bare si "Myth Busted"

golf6365vf.jpg

Hehe.. æsj.. jeg som hadde kjøpt inn en 4-pack ;)

Du har stått på idag ser jeg. Fått gjort en god del. Keep up the good work! :thumb

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående Vengdelene så har jeg vært fornøyd med pasformen så langt. Men, alikevel blir det jo litt sparkling da.. hvertfall i forbindelse med hjørenene bak.

Frontplata mangler også litt justering, men virker som om den passa relativt godt.

Kanalen jeg har kjøpt virker heller ikke så gal.. men, vi kommer uansett til å kappe litt i den :)

.

Hvis jeg kan komme med en innput om akkurat passform.. Siden det er jeg som monterer/sveiser alt på denne vesle raceren.

Passform er relativt. Ja det passer.. MEN du bør kunne tilpasse de ganske mye selv.. NEI de passer ikke rett på uten noen form for mods. Ihvertfall ikke små biter som skal sveises alikevel.

Men hvorfor har vi sparkel?? Hva har vi hammer til?? :deng Får vi det ikke til med hammer, hva gjør vi da?? :deng

Ang forskjermer kan jeg kun forholde meg til de jeg har montert på min. Passformen kunne vært bedre. men med litt tilpasning blir det nice til slutt..

Kanalen din Ekkoj tenkte jeg å få lit tid til å sveise denne uken.. burde jo gå ganske kjapt.. Har du kjøpt hullromstectyl?? det må vi ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har vi hammer til?? :deng Får vi det ikke til med hammer, hva gjør vi da?? :deng
Nei, vi henter vel en større hammer?

Kanalen din Ekkoj tenkte jeg å få lit tid til å sveise denne uken.. burde jo gå ganske kjapt.. Har du kjøpt hullromstectyl?? det må vi ha..

Må en tur innom tema og handle litt biter denne uka... Begynner å bli litt tomt i morobunken med penger, men det kommer vel en påfylling mot slutten av uka, så det ordner seg.

Snakka med de jeg har bestilt felger av isted. Han trodde felgene kom neste uke. yodude

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider