Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

heisan, sorry at jeg ikke kom opp i går, leste til matteprøve og så ikke meldingen før halv 12, hehe.

Begynt å komme langt når du har kitt på innerskjermene, men lurer på hva slags kitt du bruker.

 

Oppretteren min er litt forsinket, så får håpe han henter "vraket" i løpet av denne uka, hehe. Kommer du til å være oppe på verkstedet i dag?

 

MVH Henning

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

heisan, sorry at jeg ikke kom opp i går, leste til matteprøve og så ikke meldingen før halv 12, hehe.

Begynt å komme langt når du har kitt på innerskjermene, men lurer på hva slags kitt du bruker.

 

Oppretteren min er litt forsinket, så får håpe han henter "vraket" i løpet av denne uka, hehe. Kommer du til å være oppe på verkstedet i dag?

 

MVH Henning

Ja, tror jeg er på verkstedet ikveld og ja.

 

Sikkelig progress her nå.

 

Tipper det var deilig å endelig få skrudd noen deler tilbake på bilen. :thumb

Hehe, ja, digg det.. de kommer sikkert til å bli skrudd av igjen, men artig å få bilen ned på hjula nå og da... :)

 

Har fremdeles et hav av arbeid igjen, men det kommer seg... Bare få lappa litt hull her og der nå, så kan vi begynne å si oss ferdig med ting og tang.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekker ikke oppom verkstedet ikveld, men har fått tak i hjullagre, bremseslanger, brekkvaier og litt mer tectyl idag. Satser på å få gjort litt imorgen:)

hallais! fett prosjekt :) lurte bare på hvor du kjøpte den steinsprutbeskyttelsen? og passer den på scirocco 1? keep up the good work! :respect
Takk takk, jeg prøver så godt jeg kan :) Men lite eller ingenting hadde vært gjort uten all den gode hjelpen og rådene jeg har fått:) Jeg kjøpte de steinsprutbeskytterene brukt av en fyr på vwaudiforumet, men det går å få tak i de nye fra statene ihvertfall.

 

Om de passer på 'rocco veit jeg ikke.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har notert meg prisforskjellen jeg også, og tenkte disse var et greit alternativ ja.. Skal du bestille snart?

Ønsker meg til jul... men blir vel sansynligvis penger til skjermer isteden, så jeg må kjøpe de selv ;) Stikker vel innom og kjøper i løpet av romjula hvis de er oppe da.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var oppom verkstedet ikveld igjen.

 

Men, ble bare surr.. venta egntlig på han som sveiser for meg, men han kom seint og var mer lysten på å drikke kaffe :o Eller hva smallboy? :D

 

Fikk bytta brekkvaiere da :)

 

golf6469qs.jpg

 

Også trenger jeg litt hjelp. Går det ann å slå ut denne pinnen? Og evt noen triks som gjør det enkelt? (kjenner du igjen den døra forresten Mr Øverby?)

 

golf6494vz.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, ble bare surr.. venta egntlig på han som sveiser for meg, men han kom seint og var mer lysten på å drikke kaffe :o Eller hva smallboy? :D

 

 

hmmm en litt bitter mann idagkjenner jeg.... :deng

 

Det er vel med min arbeidslyst som med din tenker jeg..... den er sjelden tilstede.... :deng men du må bare kjekke deg... :deng :deng :deng :boxing

 

Neida men jeg må lete litt etter mer.. ingen som har en eske eller to med den gode typen arbeidslyst liggende å støve ned..???? happyhappy

 

Det er vel som du sa.... snowboard sesongen har jo begynt.... trist yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pinnen skal være ganske grei å få ut.

Jeg har ikke prøvd på golf, men jeg vil anta at den er lettere konisk og at den skal

ut oppover.

 

Jeg gjorde dette på en Ford Granada for noen år siden. Brukte bare en kraftig dor og en hammer. Kjøpte nye pinner hos forhandleren, men det er kanskje ikke nødvendig.

75 BMW 2002 US

83 VW Golf GTI

01 Audi A6 2.5TDIqAt

96 Audi A6 2.5TDIqA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag føler jeg at jeg fikk gjort litt på bilen :)

 

Starta med å kappe ut litt biter fra innerskjermen der den møter frontplata

 

golf6668pm.jpg

 

Så fikk jeg prøvd meg på litt plåt-ær'be ettersom jeg tilpassa litt biter som Smallboy sveisa inn for meg.

 

golf6826af.jpg

 

Mens Smallboy sveisa kappa jeg til kanalen som skal byttes:

 

golf6708dx.jpg

 

Så gikk jeg løs på bilen og kappa plass til kanalen. Vi trodde jo i ytgangspunktet at den kanalen bare var å kaste fordi den var så tynn i plåten bakerst . Videre antok vi at innerkanalen eller hva den nå kalles også var ganske borte. Vel, det var rust der, men behagelig lite.

 

golf6733if.jpg

 

Her er innsiden av kanalen som jeg kappa vekk

 

golf6833cp.jpg

 

Dette blir nok bra bare vi får sveisa det på :)

 

golf6785de.jpg

 

 

Den pinnen skal være ganske grei å få ut.

Jeg har ikke prøvd på golf, men jeg vil anta at den er lettere konisk og at den skal

ut oppover.

 

Jeg gjorde dette på en Ford Granada for noen år siden. Brukte bare en kraftig dor og en hammer. Kjøpte nye pinner hos forhandleren, men det er kanskje ikke nødvendig.

Ok, fikk ikke kikka på det idag, men takk for tipset... For når jeg forsøkte å ta den ut her om dagen, da forsøkte jeg å slå den nedover.. :well

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var oppom verkstedet igår også og pusla litt.

 

Fikk slipt ned litt sveisefuger og fjerna rust og grunna toppen av frntplata. Fjerna først de platene med rammenummer og sånn på, samt panserlåsen.

 

Bildene ble så som så da jeg hadde glemt kamera hjemme og måtte bruke mobilen.

 

golf6882ej.jpg

 

golf6853li.jpg

 

golf6915hg.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ble fin den innerskjermen, har en følelse av at jeg må kopiere litt av deg ;)

Nåja. den kommer aldri til å vinne noen skjønnhetskonkurranser den innerskjermen der.. :) Men, Stian gjorde en fin jobb, og når vi får dekka det med kitt er det ingen som kommer til å se at det har blitt gjort noe der.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår