Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet

ekkoj

Anbefalte innlegg

Enste måten å lære dette på.. Hoppe i det! :D Kosa meg jeg.. Ikke ofte jeg får brenne opp andres biler... :P

Neida, det ble faktisk ikke ille! Litt sliping, og starter på nytt når det ikke ble bra nok...

Og prosjektet et skritt videre...

God jul mann :)

hehe... husker du hva jeg sa til deg første dagen vi mekka på din leif??? hehe

lettere på andre's :D

good work :hello:

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe... husker du hva jeg sa til deg første dagen vi mekka på din leif??? hehe

lettere på andre's :D

good work :hello:

Ja, altså...... Nå har jeg ikke det ikonet her som kjennetegnet skravla di... Men av og til har du rett... Lettere å lære på andres :D

Har en jobb til deg i romjula Rune.... Henter deg en av dagene... Ha på arbeidstøy... Og ta med den berømte sveisemaska di som vi fikk pruta ned på Clas Olshon i sommer ;)

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett prosjekt! Jeg skummet igjennom tråden... Er blitt gjort myyye på liten tid her, da! Innsatsvilje er konge. Stå på videre.

Forresten, jeg så det iallfall ikke, hvordan farge er mest sannsynlig at blir? Det blir nok knæsht, iallfall! Lykke til videre, og God Jul! :crazysant

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du prøver å sveise......eneste måte å lære det på.

God Einser Jul til alle :D

Ja, det måtte jo skje :) Var gøy å prøve også...
Moro å sveise. Jeg har heller ikke sveisa mye før. Begynner å bli flink til å tette hull ;) Men er fryktelig gøy å gjøre ting selv syns jeg da. Selvgjort er velgjort.. eller? :D

God sveiseblind jul til alle!

Synes også det er moro å gjøre ting selv :) Men å sveise det var (og er nok en liten stund til) litt skummelt :p

Men, nå har jeg jo gjort det en gang, så da får vi se hva romjulen bringer :)

Fett prosjekt! Jeg skummet igjennom tråden... Er blitt gjort myyye på liten tid her, da! Innsatsvilje er konge. Stå på videre.

Forresten, jeg så det iallfall ikke, hvordan farge er mest sannsynlig at blir? Det blir nok knæsht, iallfall! Lykke til videre, og God Jul! :crazysant

Takk takk, fargen står nok nevnt noen ganger før her ja. Men, kan skrive det igjen jeg, det blir nok til at fargen blir lofotengrün, som den det var bilde av på en av de forrige sidene...

Og, nå som det nesten er julaften

:crazysant Riktig god einserjul til alle sammen! :crazysant

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den i avartaren er et forsøk på å lage bilen min ja... Fargen er nok litt annerledes men ikke så mye. Kikker du i denne posten så ser du bilder av fargen :)

Feeet farge! Jeg tror bilen din kan bli skikkelig rå!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh :)

Kom meg opp på verkstedet igjen igår :)

Starte med å sandblåse dørterskelen og kanalen på førersiden, snart ferdig her nå :D

Golf_819.jpg

Også fikk jeg endelig somla meg til å se om jeg ikke få byttet disse hengselbitene fra den gamle døra til den nye.

Til deg som lurte, de skal oppover, og sitter som et sant h*lvete...

De på den "nye" døra gikk forholdsvis greit, mens de på den gamle var umulig å få ut mens de satt på døra... Så da var det frem med vinkelsliperen, og la oss si det sånn, den døra har sett sitt siste hengsel...

Det siste hengselet var jeg nummeret på å gi opp å få delt helt til jeg kom på at vi har presse i verkstedet... Da ble alt så mye enklere...

Golf_804.sized.jpg

Videre fikk jeg endelig lurt Smallboy opp for å sveise litt...

Golf_812.sized.jpg

Golf_817.jpg

Men, hva skjedde? Joda, vi gikk tom for gass :(

Smallboy har i og for seg hendene relativt fulle selv akkurat nå:

golf8111wh.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, nå er det vel ikke lenge til lakkering på denne bilen vel?
Nja... Er endel igjen før det da...

Må sveise kanalen, lappe inn noen biter vi mangler i kanalen på andre siden, fjerne diverse smårust hist og pist, matte ned tak, dører og panser, valse hjulbuer (Må få de F*ens felga snart), sparkle opp hjørnene bak skikkelig, fikse profilen der vi skjøta bakplata, sveise igjen hullet i gulvet på førersiden... Så kan jeg fjerne motoren og fjerne rust i motorrommet... Også, når jeg har gjort det pluss det jeg evt måtte ha glemt her nå, da kan vi lakke :)

Håper på å få det gjort i februar da :)

Var forresten oppe i verkstedet igår også.. fjerna innmaten i dæra jeg kjøpte av dinglevims for ei stund siden, og startet med å fjerne det lille som var av rust på den og matte den ned... Men, så gikk strømmen og da var det på tide å dra hjem :)

Gikk på en liten smell når jeg skulle ha av dørpakningslista eller hva det heter da.. Var litt utålmodig i prosessen, så for å si det sånn, man skal være j*vlig flink til å legge puslespill om den skal gjøre noe nytte for seg igjen...

Noen som har noen slike gummipakningslister som er nogenlunde intakte?

Reiser opp nå om ikke så lenge da.. får besøk av en kompis på verkstedet ikveld, så vi kommer sikkert til å gjøre det vi kan best.. Sitte i skrytekroken og drikke kaffe og juge litt yodude

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider