Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Idag var det jaggu en begivenhetsrik dag... Visste jo på forhånd a jeg skulle få besøk av en kompis fra "langveisfra" så jeg mistenkte at det kom til å bli mye kaffe og lite jobbing i kveld...

 

Og ganske rett blei det mye sitting i skrytekroken med kaffe og sjokkis...

 

Saken blei ikke akkurat bedre av at rakriste og kaldblod svippa en tur innom for å prate skjit heller da...

 

Rakriste har forøvrig en ganske markant spoiler-fetisj som han bare MÅTTE prøve ut på einseren min.

 

Golf_821.jpg

 

Heldigvis skulle han vise meg hvordan man monterer uniball fester til bakluke-løftere så han tok den av igjen...

 

Etter to timer fikk jeg "tvinga" selskapet ut døra med lovnad om at jeg skulle montere den herlige røde spoileren igjen før sommeren :well

 

Anyway... etter at folket hadde dratt fikk jeg rota meg til å gjøre litt på bilen.

 

Fikk matta ned og fjerna rust fra den ene døra. Og siden Cheron har overtalt meg til å bruke lakksprøyte inni bilen og i motorrommet hadde jeg noen bokser med lakk til overs...

 

Så, jeg spraya innsiden av den ene døra for å få litt bedre inntrykk av fargen jeg har valgt... Skal ikke skryte av at finishen blei bra, kombinert med et relativt crappy mobilkamera så er ikke dette bildet mye å skrive hjem om.. Men, jeg synes det var festelig å se fargen på en litt større overflate

 

Golf_827.jpg

 

Mens lagene med lakk tørka måtte jeg jo finne på noe annet å gjøre... Endelig tok jeg det store skrittet... Skrudde på sveiseapparatet og prøvde meg rett på bilen min...

 

Og dette mine damer og herrer, det er min første solo-sveis :D

 

Golf_823.jpg

 

Golf_825.jpg

 

utrolig dårlige bilder dette her også, men her har jeg begynt å fikse det ene hullet i gulvet... :bump

 

Kommer aldri til å vinne noen skjønnhetskonkurranse denne sveisinga her heller, men jeg er strålende fornøyd med at jeg i det hele tatt fikk det til :D

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens lagene med lakk tørka måtte jeg jo finne på noe annet å gjøre... Endelig tok jeg det store skrittet... Skrudde på sveiseapparatet og prøvde meg rett på bilen min...

 

Og dette mine damer og herrer, det er min første solo-sveis :D

 

Golf_823.jpg

 

Golf_825.jpg

 

utrolig dårlige bilder dette her også, men her har jeg begynt å fikse det ene hullet i gulvet... :bump

 

Kommer aldri til å vinne noen skjønnhetskonkurranse denne sveisinga her heller, men jeg er strålende fornøyd med at jeg i det hele tatt fikk det til :D

 

Nå blir rakriste glad! :)

 

Hyggelig å hilse på og kikke på bilen. :)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod opp "tidlig" idag og dro på verkstedet.

 

Der blei det noen timer med rydding før jeg fikk satt igang og gjort litt..

 

Fikk avslutta gulvfikse prosjektet mitt på høyresida. Sveisa sjøl og greier idag også :) Nederst er det faktisk helsveisa inn mot gulvprofilen, men det synes ikke på bildet her.

 

Golf_831.jpg

 

Kappa ut litt bak på profilen nederst på innerkanalen der det var litt tynt metall igjen etter rustfjerninga og erstatta det med litt ny plåt

 

Golf_829.jpg

 

Så fikke jeg falsa og tilpassa kanalen 100% slik at denne er klar for å sveises på.

 

Til slutt la jeg på grunning inni kanalen slik at det ikke blir værende bart metall inni kanalen.

 

Golf_833.jpg

 

Golf_835.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble jo ganske strøken det ;)

Jo takk, med tanke på forutsetningene blei det ikke så aller verst.. De sveiselarvene kunne HELT sikkert vært mye penere, men de er tette ihvertfall :)

 

Og ikke minst, nå føler jeg faktisk at jeg kommer litt videre :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, med tanke på forutsetningene blei det ikke så aller verst.. De sveiselarvene kunne HELT sikkert vært mye penere, men de er tette ihvertfall :)

 

Og ikke minst, nå føler jeg faktisk at jeg kommer litt videre :)

 

hehe, sveis er sveis, bare du lager den sjøl ;) Hadde jeg bare vært like nøye med lapping innvendig ville også mitt blitt ganske pent ;)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på verkstedet ikveld også.

 

Kappa ut rusta i gulvet på førersida. Blei litt ivrig og tok jekk-kanten nederst samt litt av kanalen også. Begge fikk seg jo en trøkk når jeg skulle jekke opp bilen ganske tidlig i prosjektet, så da tenkte jeg at det var like greit å fikse det mens jeg var igang.

 

Sveisa sjøl idag også, blei så ivrig at jeg glemte å ta bilder underveis. Velger en litt annen løsning her enn på andre sida. Starta med å lage "veggen" i innerkanalen på nytt, sveiser så igjen gulvet med en knekk oppover før jeg sveiser igjen kanalen med en knekk nedover slik at denne og "veggen" til innerkanalen erstatter jekk-kanten. Tviler på at disse to er sterke nok til å bære bilen selv om jeg bruker litt tykker plåt her, men bilen skal ikke jekkes på den kanten igjen alikevel.

 

Fikk sveisa på denne "veggen" og det var det idag. Bildene er like crappy idag da jeg glemte det skikkelige kameraet hjemme igjen : bh :

 

Golf_836.jpg

 

Golf_838.jpg

 

Golf_843.jpg

 

Golf_840.jpg

 

Som dere ser lot jeg det være igjen litt ekstra av profilen til jekk-kanten slik at det blir lettere å få helsveisa denne så det blir tett. Kapper til når jeg er ferdig

med å sveise

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det, dreit meg ut på det da jeg jekket opp min, begge kanalene mine er bøyd oppover. Det er innerkanalen som svikter litt etter hva jeg har erfart. bra at du legger igjen litt plate som går nedenfor kanten på kanalen, originalt så er innerkanalen bretta opp rundt ( som du sikkert har sett). Det er det vel ingen som bryr seg om, med tanke på eu-kontroll, og litt bulkete jekkant går da gjennom eu?

Skal hvertfall prøve å rette mine kanaler litt, så bilen ser litt mer strøken ut, men, har jo værre bulker å bry meg om, hehe ( du er heldig som har hel front ;) )

 

Så, jeg spraya innsiden av den ene døra for å få litt bedre inntrykk av fargen jeg har valgt... Skal ikke skryte av at finishen blei bra, kombinert med et relativt crappy mobilkamera så er ikke dette bildet mye å skrive hjem om.. Men, jeg synes det var festelig å se fargen på en litt større overflate

 

lekker farge, hellakkerte en skjerm jeg og, i panamabrun (ville vel heller sagt oransje), lakkkvaliteten ble dårlig ( sprayboks), men jeg fikk et godt inntrykk av fargen. Er forresten et par panamabrune til salgs på autodb nå, en 76`mod og en 78`mod, synd at den ene er på vestlandet og den andre nesten er på vestlandet :(

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det, dreit meg ut på det da jeg jekket opp min, begge kanalene mine er bøyd oppover. Det er innerkanalen som svikter litt etter hva jeg har erfart. bra at du legger igjen litt plate som går nedenfor kanten på kanalen, originalt så er innerkanalen bretta opp rundt ( som du sikkert har sett). Det er det vel ingen som bryr seg om, med tanke på eu-kontroll, og litt bulkete jekkant går da gjennom eu?

Skal hvertfall prøve å rette mine kanaler litt, så bilen ser litt mer strøken ut, men, har jo værre bulker å bry meg om, hehe ( du er heldig som har hel front ;) )

Hel front ja... Bare det at det ikke sitter så mye på den enda :)

 

Angående bøyd jekkant og kanal på eu? Ingen anelse.. men jeg ser jo for meg at de kanskje kikker litt ekstra etter rust der om de ser at den er bøyd... Og rust er jo ikke moro.

 

(Lurer på hvor mange ganger jeg har skrevet ordet rust i denne tråden jeg)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. neida, bøyde jekkanter går gjennom etter min erfaring. 3`ergolfen til fattern gikk glatt gjennom, der der har vi et stort problem med hjulskift ( jekkanten er bøyd så jeg ikke klarte å rette en ut, hehe). Den ble eu-godkjent på Stabel auto på bryn/belset.

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår