Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet

ekkoj

Anbefalte innlegg

Wuhu, kjøpte meg nytt kamera idag, så nå blir det skikkelige bilder igjen.

Starter bare med noen bilder av det jeg har gjort de siste dagene i tilfelle noen har lyst til å ta en nærmere kikka på hobbysveisinga mi... (Burde kanskje la vær, så jeg ikke røper hvor dårlig det egentlig er :lol )

Passasjersiden

Golf_858.jpg

Golf_859.jpg

Golf_861.jpg

Golf_864.jpg

"veggen" i innerkanalen som ble sveisa på igår

Golf_853.sized.jpg

Og så til dagens økt. Sveisa inn gulvbiten på førersiden. Er ikke helt fornøyd med at jeg valgte å knekke den oppover, blei vanskelig å få det tett mot innerkanalen fordi jeg ikke fikk klemt den skikkelig inntil, Hadde vært lettere å knekke den nedover slik at jeg kunne klypi den fast til innerkanalen

Golf_869.sized.jpg

Så knakk jeg til en bit for å tette hullene i kanalen. Helsveisa den nederst men fikk bare punkta den oppe forløpig.. blei litt køddent å komme til. Tar resten når jeg får bilen ned på hjula og kan vippe den opp på siden.

Golf_875.sized.jpg

Golf_878.jpg

Så så jeg at sveisen kom under der kanalen skal avsluttes så da pussa jeg ned sveisene, tegna opp en linje der den skal knekkes og sveisa hele veien bortover med litt skikkelig varme

Glemte å ta bilde før jeg pussa det ned da, men her er det sånn som det var når jeg var "ferdig"

Golf_883.jpg

Pussa ned inne også... (Blei mye bilder med nytt kamera gitt)

Golf_881.sized.jpg

Og her er grunnen til at jeg bestemte meg for å vente med å avslutte på de litt kødne plassene... En stor sveiseperle jobba seg kjapt gjennom genser, superundertøy og t-shirt før den dansa litt rundt på magen min :tannløs

Golf_888.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og her er grunnen til at jeg bestemte meg for å vente med å avslutte på de litt kødne plassene... En stor sveiseperle jobba seg kjapt gjennom genser, superundertøy og t-shirt før den dansa litt rundt på magen min :tannløs

Golf_888.jpg

Huffda. Men bildene ble bedre enn mobilkameraet, skal ikke så mye til heller det. hehe.. Stå på. Hadde vært moro å ta en tur nede i verkstedet ditt å ta en titt. Ser artig ut nå.

mvh Nikko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vært noen timer oppe med einseren idag også... Svaiseapparatet var opptatt så da blei det til at jeg mest bare surra rundt..

Hadde begynnt å bygge seg opp en stor haug med demonterte deler og verktøy inni bilen så jeg fikk rydda opp i det ihvertfall

Tok også av bakluka og fjerna den gummi/silikondritten som lå i renna der lista ligger. Fant lite eller ikke noe rust :) Bare litt oppe de hvor hengslene sitter og ved feste til baklukeløfteren.

Golf_891.jpg

Golf_893.jpg

Golf_904.sized.jpg

Tok også frem døra jeg lakka igjen.. litt bedre fargegjengivelse i det nye kameraet enn mobilen :)

Golf_897.jpg

@mini er fornøyd med det nye kameraet ja.. og svimerkene på magen er jo bare til å flire av sånn i ettertid :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper litt frem og tilbake jeg... viktig med variasjon i arbeidet...

Idag starta jeg prosessen med å ta ut motoren. Fikk kobla fra alle ledninger og vaiere... Skal forsøke å ta fra hverandre drivaksler og giroverføring imorgen

Før:

Golf_910.jpg

Etter:

Golf_921.jpg

Golf_925.jpg

Og hvem sa at det er lite plass i en småbil som golf

Golf_930.sized.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virkelig blitt fortgang her ;). Har ikke tatt ut en motor før, så lurer på om du kan fortelle prosessen etterpå, sikkert ikke så vanskelig, men tar imot alle tips ;)

Veldig lett!!

Et tips er å bare sleppe den ned..og ikke prøve å jekke den opp og ut

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lett!!

Et tips er å bare sleppe den ned..og ikke prøve å jekke den opp og ut

Fikk det tipset her om dagen jeg også, så det var det jeg tenkte jeg skulle gjøre.

Burde vel gå greit å få ut hele motoren og girkassa uten gjøre annet enn å løsne alt som "binder" den til resten av bilen?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så vanskelig å få den opp heller... Er ei stund sia jeg gjorde det sist, men første gangen brukte jeg og to kompiser 4 timer på å få den ut ;) Men det tok 1,5 timer å ta ut motorn fra en delebil og sette over i den første :D Virkelig fortgang her i gården ja, blir jo inspirert til å skru på min. Har noe på gang, men nok om det, ikke sikkert det blir noe av. ;) Og ja, vi tok ut motor og gir i en "klump", gikk bare fint, vi tok av både innsug og eksosmanifold da. happyhappy

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her sjer det ting ja!;) men om ein slepp motoren ned,står ikke det i veien for drivakslingene da?eller løsner du kassa fra motoren..?

Mvh Ok`n

Hadde vel ambisjoner om å ta ut kasse og motor i en del... Tenkte jeg skulle ta ut drivakslene.. Bare hekter av spindelene, løsner drivakslene og trekker der ut...

Burde ikke det funke da?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, reiste opp på verkstedet etter jobben idag for å fortsette demonteringen i motorrommet. Men, det stoppa brått, da boltene til drivakslene var av et "kaliber" jeg aldri har sett før...

Golf_968.sized.jpg

Men 'tema er oppe imorgen så jeg satser på at de fikser biffen.

Siden jeg ikke fikk av drivakslingene tenkte jeg at jeg skulle begynne å ta ut dashen... Etter sikkert TO timer kunne jeg endelig notere triumf:

Golf_937.jpg

Brukte sinnsykt lang tid på å få ut dr***en... Banna masse og sendte tekstmeldinger til andre einser-folk i hytt og gevær... Det viste seg (etter litt bøying, knekking og mer banning) at dette var synderen...

Golf_985.sized.jpg

En bitteliten skrue som satt omtrent på midten, skrudd utover inn i vannkassa.. Så takk kjære skrue, for å ha understreket det faktum at liten tue faktisk kan velte stort lass :well

Med dashbordet ute tok det ene det andre.. demonterete varmeapparatet også:

Golf_940.sized.jpg

Fikk også fjernet diverse vaiere o.l. som går ut i motorrommet:

Golf_961.jpg

Golf_964.jpg

Og slik så det ut når jeg tok kvelden for en liten time siden:

Golf_982.jpg

Og ja, vi i anledning at smallboy bygger seg nytt grenrør og eksosanlegg, så hadde vi litt rør liggende.. hva er vel bedre enn å teste litt eksosideer til einseren også...

Golf_954.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider