Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sveisa tett gulvene mine idag. Brant litt hull, så jeg måtte lappe inn et par biter til da :rolleyes

 

Fikk grunna over også.

 

Golf_1039.sized.jpg

 

Golf_1043.sized.jpg

 

Golf_1044.sized.jpg

 

Fin framgang her ja... kiddie Monn tro om du klarer å bli kvitt all den rusta du har.. knock
Sikkert ikke vampire

 

Var forresten innom Veng og plukka opp litt småting idag.. og hva bestilte fyren som stod foran meg i køen? Einserdeler... tror dette er noe som går jeg :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vær slapp siste uka, litt lei kanskje.. hmm

 

Men, fikk brukt et par timer på verkstedet idag også.

 

Fikk sveisa igjen inne i hjulhuset bak. Ikke sa halvgalt resultat ifht forutsetninger og tilgengeligheten på der jeg skulle sveise...

 

Golf_1046.jpg

 

Og på andre siden:

 

Golf_1055.jpg

 

Grunna det. Lurer på om jeg ikke bør hive på litt lakk også før jeg kitter der?

 

Golf_1064.jpg

 

Her tenkte jeg skulle sparkle også. gjør det samme på andre siden, "cleaner" liksom overgangen fra bakesetefestet i slengen.

 

Golf_1062.jpg

 

Også fikk jeg lagt på asfaltmatter foran.

 

Golf_1057.jpg

 

Golf_1060.jpg

 

Får se om det ikke blir en tur imorgen også...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å karre meg en liten tur opp på verkstedet igår også.

 

Formen var noe redusert så det blei ikke så mye gjort... I mangel av noe annet spennede å fortelle legger jeg bar eut de få bildene jeg tok.

 

Startet med å sparkle der jeg har sveisa på hjulbuen innvendig bak. Her er 2. omgang med sparkel...

 

Golf_1070.jpg

 

Fikk kitta litt rundt omkring på bilen.

 

Her fra diverse i baggasjerommet:

 

Golf_1072.jpg

 

Og inni hjulbuen... Nesten så man aldri ser at det har vært hull der... nesten... :rolleyes:

 

Golf_1074.jpg

 

 

nesten så du kan begynne å bruke bilen nå ;)

 

Nåja.. hehe.. takk for oppmuntringa ihvertfall :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slo ihjel noen timer på verkstedet idag også.

 

Nå har jeg funnet noe som er kjedeligere enn å fjerne rust... Nemlig pusse sparkel... Makan til tidkrevende jobb :eek:

 

Fikk gjort meg nesten ferdig med hjulkassa på venstresiden... Bare et lite lag med sprøytesparkel og lett pussing nå, så tror jeg at mye er gjort.

 

Golf_1083.jpg

 

Fikk også lagt på litt sprøytesparkel og pussa ned i vinduskarmen bak, så nå er alle småriper vekk :) Håper inderlig at den vinduskarmen kommer til å synes når jeg er ferdig... Husker nemlig ikke helt :well

 

Golf_1087.jpg

 

Også mer eller mindre ferdig på andre siden

 

Golf_1086.jpg

 

Og mens jeg venta på at lagene med sparkel skulle herde jobba jeg litt på plata bak skiltet som sannsynligvis egentlig kunne ha hatt godt av å blitt skifta ut... men men...

 

Golf_1076.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, var "sparkelkongen" på rud i fjor jeg, hehe, fikk egen sang og greier ( mistenkelig lik kongen av campingplassen..:D). Hva slags sparkel bruker du?

 

:) Stort sett alt jeg bruker av sparkel, grunning, kitt o.l. er Hagmannsprodukter.

 

Sparkelen heter optimal fin.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også lagt på litt sprøytesparkel og pussa ned i vinduskarmen bak, så nå er alle småriper vekk :) Håper inderlig at den vinduskarmen kommer til å synes når jeg er ferdig... Husker nemlig ikke helt :well

 

Den gjør det ;) Så arbeidet er ikke forgjeves. Stå på!

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ikke fult så spennede oppdatering idag også.

 

Fortsatte der jeg slapp igår. Her er hjulkassene før siste lag med spraysparkel...

 

Noen vil kanskje kommentere at det bare er tull å være så nøye inni, og der er jeg tilbøyelig til å være enig. Men, greit å få litt trening før jeg gyver løs på utsiden av bilen :)

 

Ser godt at jeg hadde litt uforsiktig omgang med vinkelsliperen på disse tidlig i projektet :)

 

Golf_1089.jpg

 

Golf_1091.jpg

 

Og den ene vinduskarmen... ( GUD hvor kjedelig det må være å se dette hehe)

 

Golf_1093.sized.jpg

 

Ellers så gjorde jeg litt "innkjøp" idag. Taket være research fra Cheron er nå ett stk ny krombakfanger med endestykker til en fornuftig pris på vei fra Schweden. Tok også løpefart og ga f*en i alle rykter om dårlig passform og bestilte to stk forskjermer fra Veng.

 

Og om ikke jeg blei bulIshitta av powerzone idag, så bør jeg ha felgene mine om ikke mange dagene...

 

Thats all folks

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår