Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

Idag var jeg oppom Rakriste og kaldblod en tur. Gutta var kjempefornøyd for nå hadde de fått isolert verkstedet slik at det klarer å holde på de 5 varmegradene som er der :p

 

Fikk slått to fluer i en smekk, Jeg fikk sjekka hvor mye hjula stikker ut foran og Rakriste fikke sjekka hvordan ET 25 passa på bilen sin :)

 

Golf_1161.jpg

 

Golf_1164.sized.jpg

 

Må jobbe litt med skjermene når de kommer ser jeg.

 

Etterpå stakk jeg opp til einseren min og slapp den ned på bakken.. :D Lenge siden sist gitt...

 

Med Smoorfelg(ene) på hviler hjulbuen oppå dekket, så jeg må nok jobbe litt mer enn jeg trodde...

 

Golf_1166.jpg

 

Golf_1167.jpg

 

Sorry, jeg bare mååå legge ut litt flere bilder :bump

 

Golf_1171.sized.jpg

 

Har fått en heftig camber foran etter at jeg bare festa gewinden uten å tenke på det..

 

Golf_1178.jpg

 

Måtte jo prøve å gjøre noe fornuftig når jeg først var oppe i verkstedet så da måtte smoorfelgen vike til fordel for en orginal 5,5X13... Kan jo ikke ha på gromhjula når en skal sandblåse :)

 

Må si at det så nesten litt tøft ut med orginalfelga også da...

 

Golf_1181.jpg

 

Nå er dere sikkert lei av å se bilder av bilen min, men her er ett etter at jeg sandblåste og gjorde meg ferdig med rusta i baklukelistrenna.

 

Golf_1184.jpg

 

Golf_1188.jpg

 

Her er et kombinert "se hvor flink jeg har vært og grunna"- og "sjekk hvor lav Einseren min har blitt"-bilde

 

Golf_1193.jpg

 

 

Og slik så det ut når jeg dro hjem idag :)

 

Golf_1196.jpg

 

 

Reineste smoorgåsbordet!!!!!! doh

Tommy

Hehe, det må jeg si var ukas beste kommentar :D

 

er det da jeg skal legge inn at jeg kjører golf1 cab... kliss origan bortsett fra et hjemmemekk av en grill pga den gamle var defekt.. ellers er kun bilen senket og med lyd..:)

Nå er jeg ikke helt med...? Har forresten en grill til overs om du trenger... :well

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser bra ut ;) morsomme bilder... antar det er sprayboks grunning du har sprutet litt på her og der. Tør jeg spørre åssen type? Jeg driver selv pusser bil, og den skal snart lakkeres. For å se resultatet av sparklingen er man jo nødt til å spraye på ett eller annet.. men det irriterer vettet av meg at "alle" sier sprayboksgrunninga kommer til å få lakken til å koke osv... er ikke aktuelt å fyre opp sprøyta og blande ut litt 2k grunning liksom. WAAAY to much work ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut ;) morsomme bilder... antar det er sprayboks grunning du har sprutet litt på her og der. Tør jeg spørre åssen type? Jeg driver selv pusser bil, og den skal snart lakkeres. For å se resultatet av sparklingen er man jo nødt til å spraye på ett eller annet.. men det irriterer vettet av meg at "alle" sier sprayboksgrunninga kommer til å få lakken til å koke osv... er ikke aktuelt å fyre opp sprøyta og blande ut litt 2k grunning liksom. WAAAY to much work ;)
Uff, ja, mange som "maser" om det der... Husker ikke hav grunninga mi heter, men det er sprayboks ja... Snakka med og kjøpte den hos billakkspesialisten. Ifølge de så skal den overleve 2 k lakk... Men, det kan bli spennende å se.

 

Jeg vil anbefalle deg å sjekke med de som skal lakke bilen din.. de vet sikkert hva som kan funke.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spant oppom garasjen noen timer ikveld også.

 

Fikk hjelp av smallboy til å sveise resten av kanalen... nesten ihvertfall.. Måtte avslutte foran selv... Dere kan tro jeg sleit... Brant høl, slipte høl og sto i... Ikke blei det pent, og ikke gikk det fort.. men fu*k all, blei lei og ga meg når det var tett...

 

Golf_1216.jpg

 

Sandblåste også kanten inni hjulbuen bak. Mulig denne skal kappes vekk når vi valser, men om vi bare bretter den opp er det jo greit at den er rustfri.

 

Golf_1211.sized.jpg

 

Begynnte også på den ene døra... hadde noen små nupper i lakken på utsiden som jeg mistenkte var rust, men etter å ha slipi endel så fant jeg ingenting...

 

Det jeg derimot fant ut av var at einseren min må ha vært ute en vinternatt før... Masse sparkel/filler på nesten hele døra tror jeg...

 

Golf_1218.jpg

 

Fikk grunna og gjort meg ferdig med høyre side av bilen også.. Hengte også på dørene for å få litt bedre inntrykk...

 

Golf_1227.jpg

 

Fikk også forskjermer idag... Det verste er at jeg nesten tror jeg kunne ha hatt gewinden på det laveste om jeg hadde beholdt 13"erne..

 

Full sving:

 

Golf_1205.jpg

 

Slik ser hele bilen ut nå :)

 

Golf_1202.jpg

 

Er nå ferdig med sveisinga på høyre side, så da tenkte jeg at jeg skulle snu bilen så det er litt lettere å komme til.

 

Det å snu en einser uten styrestag og med bakhjul som nekter å snurre rundt aleine var en utfordring... Men, fant en jekketralle og da tok det ikke allverdens av tid alikevel... Så for de som lurer på hvordan andre siden av bilen min ser ut... tata!

 

Golf_1222.jpg

 

 

Sååå fett... vil ha penger så jeg kan komme litt videre selv :(

*Misunnelig*

Takk.. Har du ikke plenty av ting du kan gjøre uten de helt store investeringene da?

 

Må være ekstra skøy å jobbe når man ser at alle timan i garasjn virkelig bynne å bli til nokka.. :thumb

Ja, spesielt idag hvor jeg har sett bilen i et litt mer helhetlig perspektiv :D

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser bare bedre og bedre ut dette her. Du kjøpte framskjermer fra veng? passform? Den gamle sparklingen på døra kan bare ha vært en liten bulk, ikke noe å bry seg om det. Hvis døra var full av blemmer så har det også vært mye sprøytesparkel på den, erfart at den blir til blemmer etterhvert som årene går. LOOKING NICE :D

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår