Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaja, satser på at bildehosten kommer opp igjen snart... Litt nedetid må man jo regne med. :) Får bruke gamlemåten inntil videre :)

 

Idag forsøkte jeg å tippe einseren min:

 

golf12592tp.jpg

 

Neida.. Men, skulle jobbe litt på kanalen idag og da er det greit å vippe den litt opp. Så slipper man å få så kinkig arbeidsposisjon.

 

Fikk sveisa igjen kanalen der jeg hadde laga hull i forbindelse med gulvlappinga. Sveisa også igjen plateskjøten i gulv-lappinga. Har lagt på plata med overlapp fra oversiden og sveisa der, men ville sveise den andre skjøten også, så jeg er sikker på at det er tett.

 

På bildet er det et virvarr med nedslipte sveiser, mye fordi man også ser endel av de jeg sveisa på oversiden hvor sveisen har gått gjennom.

 

golf12636fq.jpg

 

Fikk også såvidt begynt å slipe bort rusta under bilen og det lille som er igjen av rustbeskyttelse...

 

golf12656zz.jpg

 

Hadde et noe mislykka forsøk på å gjøre meg ferdig med frontplata her om dagen. Skulle sveise den fast i innerskjermen, men der var det så tynne plater blitt etter sanblåsinga at den nærmest brant opp. Så, jeg kappa ut en liten bit av innerskjermen som jeg lager ny og lapper inn igjen.

 

golf12701at.jpg

 

Til slutt fikk jeg sandblåst hele kanalen.

 

golf12748qi.jpg

 

Og alle små riper med antydning til rust i oppover b-stolpen.

 

golf12807lf.jpg

 

Imorgen håper jeg å få sveisa ferdig hele kanalen. har igjen en liten bit bakerst etter hjulbuebytte, samt a jeg fant ut at den kunne ha godt av litt forsterkninger helt forrerst i bunn av a-stolpen når jeg sandblåste.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kinkig situasjon dette med innerskjermene, heldigvis får man lov til å kappe ut biter fra bilene på ISI ;). Skal kappe ut innerskjerm der selv, kan informere deg litt om pris osv. senere. Må bare skaffe bajonettsag fra biltema og litt penger, blir nok til uka :)

 

Du har kommet langt på prosjektet nå, bare litt lakk og sparkel som mangler nå :)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kinkig situasjon dette med innerskjermene, heldigvis får man lov til å kappe ut biter fra bilene på ISI ;). Skal kappe ut innerskjerm der selv, kan informere deg litt om pris osv. senere. Må bare skaffe bajonettsag fra biltema og litt penger, blir nok til uka :)

 

Du har kommet langt på prosjektet nå, bare litt lakk og sparkel som mangler nå :)

Tenkre jeg bare lager en ny bit jeg :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om service, ikke bare får jeg låne verkstedet til smallboy, idag stilte jaggu dama hans med pannekaker til middag før kveldens økt.

 

Idag starta jeg med å gjøre ferdig avslutninga i underkant av hjulbuen vi har bytta på venstre side. Lappa også igjen et lite hull i kanalen.

 

Golf_1289.sized.jpg

 

Golf_1291.jpg

 

La også inn en liten bit under a-stolpen

 

Golf_1284.sized.jpg

 

Kappa til en bit for å fikse innerskjermen... Litt skuffa over bildet her... for disse sveisene så veldig bra ut når jeg var på verkstedet.

 

Golf_1296.sized.jpg

 

Golf_1300.sized.jpg

 

 

Lappa også et lite hull under den ene baklykta hvor jeg hadde vært i overkant ivrig med vinkelsliperen nå jeg pussa rust.

 

Golf_1306.jpg

 

Så la jeg brunox på kanalen bare for å være heeeelt sikker på at jeg får tatt all rusta.

 

Golf_1313.jpg

 

 

Fikk også slipt vekk all overflaterusta på den ene siden under bilen oglagt på brunox.

 

Golf_1312.sized.jpg

 

Så får vi se om vi ikke får gjort noe imorgen også :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempebra jobba dette, den biten i innerskjermen likte jeg, men sveisinga var ikke så pen nei ( den overlappen til frontplata kunne vært klemt litt bedre sammen, da ville punktene blitt sterkere og penere). Ellers bra jobba!

 

 

Jeg syntes dette her ser veldig bra ut jeg.. Mye bedre enn mye annet jeg har sett blitt gjort... Og til å ha ca 20 minutter med erfaring blir dette her sinnsykt bra!!

 

Stå på!!

 

Kult verksted forresten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

golf2123zj.jpg

 

Midlertidig fremkomstmiddel bak der? :rolleyes:

 

Nå har jeg lest igjennom 15 sider av tråden, de første 15. Gøyalt å se hvordan all denne galskapen/herligheten startet! Begynte jo som med meg. Fjerning av asfaltplater her og der, og samtidig finner man mer og mer rust, og blir mer og mer nedfor.. Men så går det oppover igjen, og se hvor du står nå! Imponerende stykke arbeid! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei ikke mye tid på værste idag gitt... Var "litt" trangt om plassen, så da tenkte jeg at jeg skulle vente til imorra og se om ikke litt av konkurrentene mine hadde flytta seg..

 

Golf_1326.jpg

 

Men, jeg fikk gjort litt da... Grunna kanalen som jeg la brunox på igår.

 

Golf_1316.jpg

 

Og la på kitt på innerskjermen foran.. nesten så man ikke ser at det har blitt gjort noe der i det hele tatt.. :) ( Gjelder bare å få Andre sida til å se ok ut også nå.. Og der er det jo ikke noe trangt i det hele tatt...)

 

Golf_1318.jpg

 

La også litt kitt bakerst på innerskjermen.

 

Golf_1321.sized.jpg

 

Imorgen tenkte jeg at jeg skulle ta av bærebrua og få fjerna rust nederts på innfestninga til denne og under festet til den bak.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes dette her ser veldig bra ut jeg.. Mye bedre enn mye annet jeg har sett blitt gjort... Og til å ha ca 20 minutter med erfaring blir dette her sinnsykt bra!!

 

Stå på!!

 

Kult verksted forresten:)

 

Takk takk, du er nå søt også da..... Ille flott verlsted ja... snill han fyren som låner det bort :)

 

ja, skal jo ikke dømme det uten å ha sett det riktig, så bare ut som om at det var litt avstand mellom platene i frontplata, but who cares? bare tektylen som skal gruble på det utover nå...:)
Joa... liten glippe er det jo, men det skyldes også litt dårlig pssform på den nye frontplata fra veng... Var mye større glippe der før jeg la inn biten..

 

Sveisene i selve innerskjermen var jeg veldig fornøyd med.. så mye bedre ut i virkeligheten.

 

Må si du tar av med sveisinga her :D

Og du som ikke hadde sveisa noe før du satt i gang :thumb

 

Det her blir kjempebra!!

 

Takk takk.. Ja, det ene tar det andre, og vips så "lærte" jeg meg det også ja :) Nå er jeg forøvrig sånn cirka "uoffisielt" ferdig med å sveise... Med mindre noen store overraskelse dukker opp...

 

 

Midlertidig fremkomstmiddel bak der? :rolleyes:

 

Nå har jeg lest igjennom 15 sider av tråden, de første 15. Gøyalt å se hvordan all denne galskapen/herligheten startet! Begynte jo som med meg. Fjerning av asfaltplater her og der, og samtidig finner man mer og mer rust, og blir mer og mer nedfor.. Men så går det oppover igjen, og se hvor du står nå! Imponerende stykke arbeid! :)

Jepp, tenkte vi skulle lage en slik en av den

 

952_300d5405d2d69d369c9ff3b5d963ba9e.jpg

 

Må si det virker som eveigheter siden at vi bytta den bakplata... når det bilder der ble tatt kunne vi kjøre den ut av garasjen for egen maskin... glerder meg til den tiden kommer igjen :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår