Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

Må si det virker som eveigheter siden at vi bytta den bakplata... når det bilder der ble tatt kunne vi kjøre den ut av garasjen for egen maskin... glerder meg til den tiden kommer igjen :)

 

Man ser jo ikke såå mye forskjell utvendig da.. Men, det er noe av greia. Kjenner til det jeg og. Det ser ikke ut som du har gjort noe de siste 20 timene du har holdt på.. Men, bare litt mer drittjobbing nå, lakking, så blir det bra! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Idag var det duket for en overraskende famliegreie med farmor og greier, men klarte å snike meg unna i kveldinga slik at jeg fikk noe timer på verkstedet alikevel...

 

Fjerna rust, heiv på brunox og grunning samt kitta begge støtdempertårna innvendig foran.

 

Golf_1335.jpg

 

Beli jaggu tatt på fersken mens jeg holdt på også...

 

Golf_1327.jpg

 

Så gjorde jeg noe som jeg er litt usikker på... men tenkte at det er ikke verre enn å slipe vekk alt kittet og gjøre det om igjen om det skulle vise seg å ruste etter sommeren.

 

Anyway, lakka den ene innerskjermen... (skal seff ta de andre tre også Tenkte nemlig det ville være tøft...

 

Golf_1333.jpg

 

Fargen blei ganske hard på dette bildet, men jeg tror det blir bra når jeg får spraya hele bilen...

 

Egentlig gjorde jeg det for å få et strøk på a-stolpen som vil være dekket av skjermen ved lakkering av bilen... (Glemte jo seff å ta øverst ved vinduet der skjermen også vil ligge imot da...

 

Golf_1356.sized.jpg

 

Mens jeg hadde støtdempertårnfestegreien ute fjerna jeg rust og ga de to lag med arcanol for beskyttelse...

 

Golf_1339.jpg

 

Fikk også slipt vekk rusta og lagt brunox på undersiden av passasjergulvet.

 

Golf_1344.sized.jpg

 

Og lagt et lag med arcanol på undersiden av førergulvet.

 

Golf_1341.sized.jpg

 

Tanken her er å legge to lag med arcanol under hele bilen. Hadde vært tøft å kjøre med sølvfarge under, men stoler ikke helt på at arcanolen vil stå imot steinsprut o.l. så det blir vel til å legge bodyspray/tectyl under her...

 

Å kitte hele undersiden av bilen og lakke i bilens farge er nok uaktuellt.. Å ligge under her og fjerne kitt en gang til vil jeg nemlig helst ikke gjøre.

 

Lurer på en ting.. disse får jeg kjøpt nye gjør jeg ikke?

 

Golf_1330.jpg

 

Slik så ting forøvrig ut når jeg dro idag... (bare for å hore enda flere bilder av bilen min liksom :)

 

Golf_1353.jpg

 

Ellers kan jeg nevne at disse er på vei fra hhv tyskland og østerrike.. Etter sigende kliss nye begge to :) Her kjører vi orginallook :)

 

40_1_b.JPG8b_1_b.JPG

 

 

Man ser jo ikke såå mye forskjell utvendig da.. Men, det er noe av greia. Kjenner til det jeg og. Det ser ikke ut som du har gjort noe de siste 20 timene du har holdt på.. Men, bare litt mer drittjobbing nå, lakking, så blir det bra! :)

 

Ja, frusterende til tider.. men, håper det er verdt det når alt er ferdig :)

 

blir stadig bedre dette :)

 

Takk takk

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, frusterende til tider.. men, håper det er verdt det når alt er ferdig :)

 

Garantert! Med en gang du får lakka den ser du helheten :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette blir bra ;). Du trenger ikke å ha kitt under bilen nei, bare smør på godt med tektyl, lite tips fra læreren min som jeg fikk. Husk på å sause på godt med tynnstoff i hulrom i bilen også ( særlig inn i kanaler osv.) Oljen trenger seg godt inn i overlappinger og stivner der :)

 

Kjøpte du merkene på ebay? Har et strøkent VOLKSWAGEN merke fra en 75 mod. golf, men gls-merket er skikkelig nedslitt, har du en internettadresse e.l. til de som selger sånt?

 

Bremseslangene du skal bytte? de får du f.eks på biltema eller torshov for en billig penge. Husk på at hvis du skal ha til girling-systemet( det har hvertfall jeg) så må du ta de slangene med omvendt gjenge ( skrur med klokka for å skru ut).

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye til oppdatering idag..

 

Var bare oppe en liten tur og malte litt...

 

Hvor fett hadde det ikke vært om jeg kunne beholde undersiden av gulvet slik..

 

Golf_1363.jpg

 

Ellers så lakka jeg to av de andre hjulkassene..

 

Golf_1368.jpg

 

Golf_1372.jpg

 

I den siste er jobensinpåfyllinga i veien.. Håper å få tatt den og tanken av innen uka er omme... Men, jeg var så "lur" at jeg fylte full tank på bilen før jeg satte den permanent på verkstedet...

 

Hvor mye bensin vil det renne ut om jeg tar løs ting og tang mon tro?

 

 

Har også fått volkswagen-badge (orginalvare faktisk) til bakluka og Kromlister...Mangler bare fremfanger i krom nå, så tror jeg mye er gjort...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du virkelig kjøre med grønne hjulhus?

Likte de nye delene dine :hello:

 

Jepp, det var tanken ja... Ikke det at man kommer til å se så mye av hjulhusenen når bilen slippes ned på 15" erne da... Men, det kan jo hende noen kikker inn gjennom en eike eller to...

 

Synes du det var en dårlig ide?

 

Nå synes jeg dette begynner å lukte fugl. Hva skal du gjøre i kveld? Om jeg tar en tur innom...

 

Ikke umulig det veit du... Ta med cola og sandpapir :p

 

mulig jeg kan skaffe en frontfanger i krom her i Norge da...

 

tenkte jeg skulle kjøre litt rat-look på den nye einsern min ( om jeg kjøper den), skal du kvitte deg med de gamle?

Ja, mine gamle trenger jeg jo ikke om jeg får nye... (bortsett fra gummi'n og hjørnene da..

 

Fikser du en ny kromfanger til meg så snakker vi meeeeeeeget hyggelig pris på de gamle

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått en liten koselig pakke fra diverse ebayleverandører...

 

Takk til Cheron for å source deler og ordne med leveranse :)

 

*lykter*

 

Hvordan lykter var det? Ikke korte, er det? Det er vel Euro-lykter? De var pene!

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lykter var det? Ikke korte, er det? Det er vel Euro-lykter? De var pene!

Joda, de er korte... Hva de kalles veit jeg ikke... Passer på cab også..

 

Har to sett med orginale lykter bak også, så jeg får se om jeg forsøker meg på å modde noen av de også..

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Ja, mine gamle trenger jeg jo ikke om jeg får nye... (bortsett fra gummi'n og hjørnene da..

 

Fikser du en ny kromfanger til meg så snakker vi meeeeeeeget hyggelig pris på de gamle

 

Det er bra, skal kjøpe et sett, men trenger bare en strøken bak til den bulka bilen, så da kan du få den foran. Kjøper settet i Februar. Tenkte jeg skulle kjøre GTI-look med svarte metallfangere på den nye einsern ( og da vil jeg ikek ødelegge et brukbart kromsett).

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår