Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

Mye pes å få ned den tanken eller?

Nja... ikke altofor ille... Fjerna påfyllingsrøret... (Returklaffen åp tanken er enten ikke der eller så er den ødelagt, så det rant endel bensin) også var det jo bare å skru løs de to skruene som holder båndene på plass...

 

Vi tok av bakakselen først men jeg vet ikke om det er nødvendig.

 

Hos meg er jo ikke det noe stress å ta av den fordi alt av bremserør og sånn er borte, men om det er nødvendig å ta av akslenen så for å ta av tanken så er det jo litt stress...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Idag hadde jeg selskap på verkstedet av jolle. Alt er litt lettere når men har selskap... Også betø det at det faktisk ble tatt litt bilder av meg i action :)

 

Pr-kåt som jeg er legger jeg de ut :p

 

Tok av bærearmene og fikk fjerna rusta på innfestningene til disse også...

 

Golf_1443.jpg

 

Her er jolle igang med å pusse på det som etterhvert har blitt hjørnet "hans".. de eneste gangene det har blitt gjort noe med det hjørnet er når han er oppe og tar frem sparkel og sandpapir :)

 

Golf_1446.jpg

 

Her er jeg igang med å legge kitt på sveisene der jeg har lappa gulvet...

 

Golf_1447.jpg

 

Det gjelder å finne en behagelig arbeidsposisjon...

 

Golf_1449.sized.jpg

 

Her har jeg fått lagt på brunox og malt bærearminfestningene

 

Golf_1464.jpg

 

Fikk også malt litt bak med det 2. laget med arcanol... Utrolig drittjobb... Ikke blei jeg ferdig heller....

 

Golf_1466.jpg

 

Også gikk vi grovt over bilen og merka av litt bulker som må sparkles etterhvert... Nå begynner møkkajobben snart...

 

Golf_1472.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går grundig til verks, det skal du iallefall ha :)

Flott med alle bildene!

Takker :) Prøver å være så nøye som forutsetningene, evner og lysta tilsier. Er skitnervøs for at jeg ikke er nøye nok...

 

Godt å høre at du/dere liker bildene :)

 

hæ? ...er du sikkert på det? :)

Dette blir jo helt knall det!

 

..snakker om møkkajobb, imorgen skal jeg polere felger:(

 

Ok det har vært masse møkkajobber underveis også da... :) Men gruer meg litt til sparkling og pussing... Lurer nemlig på om jeg skal gjøre den HELT klar for lakk og bare få den spraya over av en lakkerer... Pengebunken begynner nemlig å bli liten nå...

 

Felgpolering ja.. om du går lei kan du komme og pusse på bilen min isteden :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å få sagt det. Ekkoj serverer alt for mye kaffe! Jeg kom hjem i går kveld og rista i kroppen fram til 2:30 da jeg endelig sovna. Klokka 8:30 våkner sønnen min og er smørblid -jeg trengte bh på brillene og er endelig i stand til å kommunisere med folk nå -tre timer senere... (Jeg pleier å være et skikkelig a-menneske...)

 

A hilser og hun syntes bilen din ser ut som et vrak!

"litt til har vel aldri skadet noen..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å få sagt det. Ekkoj serverer alt for mye kaffe! Jeg kom hjem i går kveld og rista i kroppen fram til 2:30 da jeg endelig sovna. Klokka 8:30 våkner sønnen min og er smørblid -jeg trengte bh på brillene og er endelig i stand til å kommunisere med folk nå -tre timer senere... (Jeg pleier å være et skikkelig a-menneske...)

 

A hilser og hun syntes bilen din ser ut som et vrak!

 

æsj.. er ikke noe synd på deg.. binga i femtiden og var oppe ni jeg :)

 

Hvorfor er det sånn at alle kompisene mine synes at prosjektet er artig, mens alle damene dems synes den ser ut sm et vrak? damndamn

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æsj.. er ikke noe synd på deg.. binga i femtiden og var oppe ni jeg :)

 

Hvorfor er det sånn at alle kompisene mine synes at prosjektet er artig, mens alle damene dems synes den ser ut sm et vrak? damndamn

 

Det ser ut som et vrak! Men det er nå slik det skal være! ;)

Og, forresten, bare vent til den dagen du får hellakkert bilen over der a! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser bra ut.. men du skal være pinlig nøye om du tar all pussinga selv før lakk! også må du kjøpe litt sprayboksfiller fra f.eks. Kent, slik at du får fyllt igjen sliperipene fra hvert sted og pusset over med fint papir :) sjokk at alle damer syns den ser ut som et vrak da... en bil ser ikke bra ut før den får lakk.. bare vi gutta som klarer å se potensialet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alt ok Ekkoj Vi begynner og bli bekymret for deg nå. Ingen oppdateringer på flere dager
Hehe.. den var bra.. :)

 

Neida, alt vel her igården, bare vært et par late dager med roadtrip i einserbygge-lauget sammen med Rakriste, remster og kaldblod ned til cheron og en aldri så liten harrytur over grensa for å handle flesk igår...

 

Håper og tror jeg kommer meg opp på verkstedet ikveld og får gjort litt :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår