Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

Er litt seigt å komme seg på verkstedet for tida...

 

Men, ramla inn døra i nitida og tok malekosten fatt...

 

Blei nesten ferdig under.. mangler litt bak der luftinga til bensinpåfllinga går gjennom vangen... Hadde ikke brunox igjen, så da venta je litt med å male der..

 

Golf_1500.jpg

 

Nå gjenstår det å finne noe jeg kan spraye under her ala tectyl.. "problemet" mitt er at jeg vil ha noe som er overmalbart og som ikke sprekker når jeg evt slår nedi... Greit om det slipes av, men det er viktig at det ikke sprekker opp... Noen tips?

 

Tenkte også jeg skulle begynne å sparkel noen bulker her og der.. Men, kikka over et par plasser, og blei litt redd for at jeg ikke hadde fått fjerna rusta skikkelig.. så da var det bare å ta sandblåseren fatt og sprute litt sand... Tok også døra, men den kom ikke med på bildet her...

 

Golf_1496.jpg

 

Som dere ser så har jeg begynnt å sparkle den kanalen jeg ikke bytta også

 

slik så det ut etter første runde med sparkling og pussing...

 

Golf_1497.jpg

 

Fredag kommer lakkereren innom.. blir spennede å høre hva han sier om hvor mye jeg bør sparkle, og evt hvor mye han skal ha for å ta den jobben også...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser bra ut ekkoj! Har muligens tips angående understellsbehandling. Norwegian Chemical Technique lager en sak som heter MetalDefence, som i følge dem er

ypperlig som slitebelegg og beskyttelse av f. eks. understell på kjøretøyer

Dette er gjennomsiktig og overmalbart!

Har tenkt å teste dette på einsern min. Har såvidt testet på en plate, og det ser lovende ut..

Mer info her.

92 VW Golf III GL 1.8

77 VW Golf I GLS 1.6 (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser bra ut.. men du skal være pinlig nøye om du tar all pussinga selv før lakk! også må du kjøpe litt sprayboksfiller fra f.eks. Kent, slik at du får fyllt igjen sliperipene fra hvert sted og pusset over med fint papir :)
I know :) Har som sagt ambisjoner om å pusse ned sjøl, men nå kommer jo lakkereren innom på fredag forhåpentligvis, så da får vi se hva han skal ha for jobben
sjokk at alle damer syns den ser ut som et vrak da... en bil ser ikke bra ut før den får lakk.. bare vi gutta som klarer å se potensialet.

 

Hehe.. jeg synes jo bilen er dødsfin... men det er kanskje fordi jeg har en visjon å se frem til?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut ekkoj! Har muligens tips angående understellsbehandling. Norwegian Chemical Technique lager en sak som heter MetalDefence, som i følge dem er

 

Dette er gjennomsiktig og overmalbart!

Har tenkt å teste dette på einsern min. Har såvidt testet på en plate, og det ser lovende ut..

Mer info her.

 

 

Takk :) Sendte dem en mail :)

 

Hvordan påfører du dette?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi.. tid for lakkering alt. Og jeg syns det bare var et par dager siden tråden din startet :) Tida flyr gitt!

 

Hehe.. det må ha vært noen lange dager du.. :lol

 

Er ikke helt klar for lakking enda... Men, lakkerern "min" skal tre uker til cuba, så da ville han se bilen før han dro.

 

Har fremdeles igjen en masse ting...

 

  • Sandblåse og pusse takrennene
  • pusse og sandblåse dørene skikkelig
  • pusse og sandblåse panser og bakluke
  • sparkle over hjulkassene bak en gang til
  • tectylere ( e.l.) under
  • pusse og lakke diverse smådetaljer
  • pusse og kromme opp diverse smådetaljer
  • rense interiør

 

Pluss en haug med småting som jeg sikkert har glemt.. kiddie

 

Men, det kommer seg :)

 

 

 

 

np, :)

Pensel funker vel greit, men mener å huske at det er litt tyntflytende, så kan vel sprøytes og sikkert.

Ok.. er vel mest på jakt etter noe som kan sprutes på for å være sikker på at jeg får dekket hele under.

 

Det er også viktig at det blir litt tykkelse på det.. har vurdert noen lag med body-spray, men kommet frem til at dette blir for tynt..

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter et par late dager på sofaen kom jeg meg opp på verkstedet et par timer idag.

 

Fikk gjort meg ferdig med malinga og lagt på bodyspray under.

 

Her er et litt dårlig progress-bilde... Blei nesten som en liten hytte under bilen når jeg hadde maskert rundt hele hehe

 

Golf_1503.jpg

 

Og her er jeg ferdig :)

 

Golf_1508.jpg

 

Litt artig å se det i forhold til utgangspunktet som var som det her :

 

Golf_020.sized.jpg

 

Fikk også sprakla litt mer på kanalen.. Lakkerern som kommer sikkert til å vri seg i smerte over å se dette når han kommer oppom imorgen...

 

Golf_1510.jpg

 

Inne på torpedoveggen ser dere lyddempinga jeg har spraya på, men som jeg glemte å ta et bedre bilde av...

 

Til slutt et bilde av den nye fancy bakluke-løfteren min som mot en liten slant penger ble donert av rakriste etter at han forandret mening på prosjektet sitt for 'endte gang

 

Golf_1514.sized.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt en hyggelig liten fyr med billakkering som yrke på besøk.

 

Nå er det bestemt, jeg slipper og tenke på sparkling og pussing av annet enn motorrommet...

 

Alt blir ordnet til en meget hyggelig pris første helgen i april :D

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Joachim! Da kan du jo begynne med motor og slikt. (Det er festligere å skru enn å pusse!) Jeg skulle jo feire litt morsdag med A i dag, men hun bare sover.... :P Jeg får bare titte på OL og være litt pappa jeg da.

 

Lykke til med GTI-motoren i dag...

"litt til har vel aldri skadet noen..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag gikk turen til "die Aller vaerste" for å hente "det gode selskap"

 

Når vi kom frem stod Maniacoupe aleine og spadde frem bilen... Smallboy og jeg tok fort tak i spadene og tok om ikke annet æren av å ha spadd frem bilen-

 

attachment.php?attachmentid=33521&stc=1&d=1139753886

 

attachment.php?attachmentid=33522&stc=1&d=1139753894

 

Ikke helt stø i trynet her, men med ny bil, så må man jo posere litt :D

 

Golf_1521.jpg

 

Vi fikk litt kritikk for bruken av bilhenger... noen mente at vi skulle ha bilen oppå, ikke etter..

 

attachment.php?attachmentid=33525&stc=1&d=1139754036

 

Etter en kjapp justering av hengerbruken var vi på vei hjemover :)

 

Golf_1525.jpg

 

Bilen skal donere litt biter til einseren min, før smallboy overtar den og lager banebil av den.

 

Vel oppe på verkstedet fikk jeg også gjort litt på min egen bil.

 

La ferdig støydempinga på torpedoveggen, så nå er det bare rustfjerning i motorrommet før den er klar for innvendig lakking.

 

Golf_1541.jpg

 

Jeg fikk også fjerna alle rester av lim og merker i dørkarmene. Tenkte jeg skulle få laga opp nye slike merker som dette her.. er det noen som er gode i photoshop eller lignende og har mulighet for å lage en vektorisert fil med det som er på dette bildet så hadde jeg vært takknemmelig.

 

Golf_1534.jpg

 

Så sandblåste jeg den ene takrenna og taket for rust.

 

Golf_1535.jpg

 

Fikk også tatt en liten opprydning og grunna over de sandblåste feltene.

 

Golf_1547.jpg

 

 

Så bra Joachim! Da kan du jo begynne med motor og slikt. (Det er festligere å skru enn å pusse!) Jeg skulle jo feire litt morsdag med A i dag, men hun bare sover.... :P Jeg får bare titte på OL og være litt pappa jeg da.

 

Lykke til med GTI-motoren i dag...

 

Men.. da kunne du jo kommet på værste da`?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg fikk også fjerna alle rester av lim og merker i dørkarmene. Tenkte jeg skulle få laga opp nye slike merker som dette her.. er det noen som er gode i photoshop eller lignende og har mulighet for å lage en vektorisert fil med det som er på dette bildet så hadde jeg vært takknemmelig.

 

Golf_1534.jpg

 

 

Jeg er ikke veldig god på vektorisert grafikk men jeg skal ta å installere Adobe Illustrator å se hva jeg får til.

Da kan jeg jo lage noen til min eiser også ;)

 

Ps. Du må jo nesten poste bilde av deg og RA som poserer på panseret. :D

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår