Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dere får unnskylde de dårlige bildene idag, kameraet gikk tom for størm, så da fikk jeg heller ty til mobilen...

 

 

Som dere ser, så har jeg pakket alt og gir opp prosjektet nå....

 

 

Golf_1641.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neida, bare fleiper... Gjorde meg ferdig med sandblåsninga på karroseriet idag, så da tok jeg en skikkelig ryddesjau og støvsugde opp og blåste vekk all sand og støv.

 

Med tanke på at det er flere som bruker verkstdet så tenkte jeg at detvar greit å beskytte det litt mot smuss og annet rusk.

 

Noen bilder:

 

Golf_1640.jpg

 

Motorrommet er snart ferdig for lakk

 

Golf_1642.jpg

 

Så her ryddig er det lenge siden det var inni bilen...

 

Golf_1644.jpg

 

På bildet her har jeg også sprøytesparkla karmen bak, og lagt litt mer på viduskarmene og hjulbuene inni.

 

Jeg fikk gjort lit andre ting idag også, men det var ikke noe vits i å ta bilde av det med det dårlige kameraet.

 

Fikk lakka begge stabstagene sånn at der er klare til montering. Pussa og la brunox på et par braketter som skal lakkes i bilens farge før montering.

 

Også samla jeg all dritten min på en pall slik at det ikke skal ligge og slenge nå som jeg ikke vil ha det inn i bilen igjen før ting skal monteres.

 

Golf_1645.jpg

 

Håper å få lakka inni og i motorrommet til uka slik at jeg kan begynne å montere ting og tang igjen. Satser på å ha motor, understell og bremser på plass før bilen lakkes i april.

 

 

tok en titt på de første bildene av golfen nå, utrolig hvor mye som har skjedd her, i positiv forstand. Kjempebra at denne blir redda. Send meg en melding når du er på verkstedet på mandag, så kommer jeg opp med "gaven" din :D

 

MVH

Ja, har kikka tilbake noen ganger jeg også.. er mye som har skjedd :p

 

Supert om du kommer oppom på mandag.

 

KERMIT! :D

 

Tenker selvfølgelig på Kermit fra The muppets show! ;)

 

En Lofotengrønn frosk...

Hehe.. ikke dumt :) Skal tygge litt på den der du

 

 

Anyway, bodyspray? Hvordan blir det når man lakker over? Ruglete? Eller blir det strøkent?

Greit å bruke under kanaler og andre utsatte steder eller? :)

Leita etter noe sånt, men det må ikke synes når det har vært lakka over, men gjerne elastisk så det absorberer steinsprut :)

 

Det her blir skikkelig bra!! kiddie

Bodysprayen er ment for kanaler utsatte steder ja. Den blir ruglete når man lakker over. Man får den i flere tykkelser, under bilen har jeg lagt flere lag med en som er tykk, mens i motorrommet er det brukt en ganske tynn en.

 

Er ikke for sent det veit du ;)

Har også:

Futura-Condensed-Normal

Futura-Condensed-Bold

 

Jeg kan lage en prøve med begge font-typene men det må bli til Søndag eller Mandag kveld.

Skal på fjellet i helga å brekke beina :D

 

Ikke stress :) Er noen uker før disse merkene skal på alikevel... (Håper alle bein og armer er hele forresten)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golfen må hete Håpet. Som kjent er jo Håpet lysegrønt!

 

Hehe, du følger med enda? Når kommer du oppom?

 

Håpet er lysegrønt ja.... Apros lysegrønt... jeg har gått rundt og lurt litt på denne fargen min en liten stund.. Under finner dere bilder av tre av mine inspirasjonskilder... Disse har den fargen jeg vil ha.

 

golf14320iv.jpg

 

14in.jpg

 

35416478iu.jpg

 

Denne fargen har jeg trodd er Lofotengrün, ergo har jeg bestilt lofotengrün til det lille jeg har lakka... Men nå tviler jeg på om disse bilene faktisk er lofotengrønne...

 

 

Om dere ser på bildet under, så ser det ut til at min bil har mer grønt i seg, mens bilene over ser mer olivenfarget ut... Jeg har lenge synes at fargen jeg har fått har vært litt vel grønn, og nå er jeg nesten overbevist om t det ikke er "riktig" farge...

 

golf13576lt.jpg

 

 

La ut en tråd om dette på vortex, og der mener de at bilene på bildene er bali-grønne....

 

Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut dette? Håper på å få lakka motorrommet i løpet av uka, så det hadde vært ille fint om jeg faktisk fikk den fargen jeg ville ha :)

 

 

Ellers har vi fått ut motoren på delebilen idag.. var litt mer jobb uten truck gitt...

 

Golf_1650.sized.jpg

 

Golf_1649.jpg

 

Men, ut kom den...

 

Golf_1663.jpg

 

Også fikk jeg testa en bil som er litt større en einseren gitt.. :p

 

Golf_1660.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ding ding ding, and we have a winner !

 

dette er mer enn nære nok spør dere meg :D

 

Tusen takk :D

 

 

Tja, jeg er jo litt pirkete da :D

O'en er litt lavere enn orginale klistremerket, fylle-tuten har litt mer kromming osv.

Skulle ønske jeg kunne Illustrator litt bedre... ;)

 

Men er enig i at det er nære nok, sikkert ikke mange som ser at det ikke er orginalt...

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg er jo litt pirkete da :D

O'en er litt lavere enn orginale klistremerket, fylle-tuten har litt mer kromming osv.

Skulle ønske jeg kunne Illustrator litt bedre... ;)

 

Men er enig i at det er nære nok, sikkert ikke mange som ser at det ikke er orginalt...

Du må gjerne forsøke mer, men husk på at dette klistremerket måler ca 2X5 cm, så i den størrelsen, så blir det knapt nok synlig tror jeg...

 

EDIT: ellers har jeg fått tips om "DIN condensed" ?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fikk jeg vært på verkstedet igjen.

 

Bestemte meg for å gjøre en liten endring på bakakslen. Når jeg pussa den rein for rust sist malte jeg den med Arcanol og la på en slags tectylmasse. Jeg regna vel egentlig med at denne tectylen skulle bli tørr en gang tida, men den nekta å tørke. SÅ frem til nå har bakakselen tiltrukket seg masse støv, blitt lakka litt på, fått seg noen riper og så generellt ikke ut... I tillegg blei man jo full av svart rustguffe i henda hver gang man tok i den...

 

 

Så jeg brukte hele kvelden på å pusse vekk all rustguffa, avfetta og vaska den J"#¤"% bakakselen. Så fikk den et lag med syregrunning og til slutt et lag med halvmatt svart.. Endte faktisk opp med samme farge som på de nye brakettene til stabstaget bak.

 

 

DSC00153.jpg

 

Bærearmene foran hadde også fått seg et lag med rustguffa, men de gadd jeg ikke å pusse, så nye er bestilt fra Krogslund autodeler.

 

Imorgen håper jeg å få dratt til kollevold og henta nye polyforinger til stabstagene. Jeg håper også på få henta litt småting som har vært til glassblåsing.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår