Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

Det har vært litt stille med einseren i det siste fordi jeg har pussa opp og flytta inn i en ny leilighet...

 

Måtte sørge for litt motivasjon i den nye kåken også:

 

Golf_1721.jpg

 

Håper på å få gjort litt med bilen nå fremover...

 

Å merk kablene og hvor de sitter i sikringsboksen er en god ide'

Ta gjerne noen bilder også... :D

Du greier nok å få det i sammen igjen, virker som om du får til det du bestemmer deg for.

 

Satser på at det ordner seg.. Har nappa ut hele ledningsnettet komplett, ikke tatt ut en eneste ledning fra sikringsboksen. :)

 

Ang. klemma på stabstaget: "Flappen" som stikker ut av klemma skal bøyes/bankes nedover. Denne skal da hindre klemma å skli framover og løsne fra beslaget.

 

Takk, tenkte jeg skulle ringe deg her en dag og høre, men nå trenger jeg jo ikke det.. var veldig usikker på hvilken vei flappen skulle bøyes når jeg dreiv på ,men når jeg ser på bildet nå, så "skjønner jeg jo mekanisken" :D

 

Og ja, Vectra'n hadde et lite uhell med x antall kubikk med meget våt snø her om dagen... Ser ikke så ille ut nå da, har fått retta den opp litt :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk vært på verkstedet og pusla litt idag.

 

Tok sats og kappa ut plass til høyre drivaksel som vil peke oppover når bilen blir så lav som den blir.

 

Øverby Køstom hadde sørga for rør med mal, så for meg var det bare å kappe og sveise... Så vil tiden vise om jeg klarte å få den på rett plass.

 

Golf_1734.jpg

 

Golf_1741.jpg

 

Fikk også gjort ferdig calipperene idag.. blir jo spennende å se om disse funker nå som jeg har satt fingra i dem :p

 

Golf_1752.sized.jpg

 

Fikk også spikka litt mer på motorrommet og pussa ned og lakka litt ymse biter, blandt annet disse to.

 

Golf_1753.sized.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si du jobber raskt... er jo ikke lenge siden du starta jo, hehe. Og nå skal den til lakkering allerede.

Imponerende :thumb

 

Så man må altså kappe ut til drivakslene når bilen blir veldig lav ja... :wonder

Bra du sa fra, hehe....

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si du jobber raskt... er jo ikke lenge siden du starta jo, hehe. Og nå skal den til lakkering allerede.

Imponerende :thumb

 

Så man må altså kappe ut til drivakslene når bilen blir veldig lav ja... :wonder

Bra du sa fra, hehe....

 

Hehe, ja, det har kanskje gått fort? Men sånn er det når men bare låner verkstedplass, kan ikke stå i sju lange og sju breie da veit du.

 

Jeg har ihvertfall fått høre at den høyre drivakslen kan ta oppi ved kombinasjoen av lav bil og aktiv kjøring, så da tok jeg ingen sjanser. Greit å få det gjort før lakkinga gjøres.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag blei det siste finpuss før innvendig grunning og lakk imorgen.

 

Jeg er bare litt nervøs for å få opp temperaturen i verkstedet. Har vært ca 10 grader der frem til nå, må ha ihvertfall 15 for at jeg tør å lakke. Har 6KW med varmeovn som skal jobbe for meg inatt, så vi får se hvordan det går.

 

Her er ihvertfall bilen før lakk.

 

Golf_1756.jpg

 

Motorrom

 

Golf_1759.jpg

 

Gjorde også ferdig utsparringa til drivakselen. Ganske fornøyd med hvordan det ble... (Dårlige bilder, men dere ser kanskje alikevel)

 

Golf_1762.jpg

 

Golf_1763.jpg

 

Golf_1771.sized.jpg

 

Ser nesten "factory" ut :)

 

 

 

Det står opptil mange ganger i tråden da Powerzone sliter med å levere alle.

Så da er det bare å slå opp på Gulesider og ringe dit for få pris ;)

 

Hehe, ja, det å handle med powerzone er en opplevelse jeg egentlig ikke unner noen. MEN: Felgene ligger nå på mitt lokale postkontor og venter på at jeg skal få lønn slik at jeg kan hente de ut.

 

Det har tatt nesten 4 måneder...

 

Felgene koster egentlig litt over 2 K stk, men Powerzone skal ha for at vi ble enige om en meget hyggelig pris som plaster på såret for at det tok så lang tid

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Det ser bra ut! Men du MÅ ha 20 grader.. gjør det som må gjøres...det var det lakkereren min sa til meg.

 

Håper jeg får rundt 20 grader. Men, ifølge lakkeren min så ville det holde med 15.

 

Men, starta på 10 rundt klokka 21 idag, og når jeg dro klokka 23 så var det rundt 14 grader, så det ser bra ut. Håper bare ikke en eller annen finner det for godt å åpne porten og slippe ut all varmen imorgen.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal lakkere? Du eller en proff lakkerer? Herper du dette med dårlig paintjob, ja da blir det bank! :deng

 

Neida. Ser råbra ut! Raskt har det gått og! Hva med dører, panser og slikt? Når skal det lakkeres?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår