Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for plenty med tilbakemeldinger på motorshininga. Egentlig er jo dette bare midlertidig da. Hadde jo tenkt å legge litt mer tid og arbeid i motoren neste år.

Egentlig skulle jeg ikke gjøre noe som helst med den liksom :p Husk ohså a dette blei gjort altfor fort, så ginishen vil nok ikke holde....

 

Men,tenker jeg (etter tips) gjør noe med dynamoen i morgen også får det være det. Eksosen blir værende som den er inntil jeg har råd til å kjøpe nytt. Det er barenå som blokka ikke står i at det synes noe særlig alikevel :)

 

Det samme gjelder interiøret. Hadde egentlig planer om å kjøre på med nytt teppe og skinninteriør, men ambisjonsnivået stod ikke til lommeboka, så det får vi også ta neste år.

 

Anyway.. forsøkte meg på registerreimbytte idag...

 

Golf_1942.sized.jpg

 

Men, fant ikke noen beskrivelse av det i haynes. Tenkte at om jeg var forsiktig, så kunne jeg bare la alle reimhjula stå og legge på reima... Men, klarte jo å vri på det nederste store hjulet, så den planen falt i fisk... Noen tips? Hvor er "timing"-hakka liksom?

 

Videre har jeg en ting å si; "OHH, The JOY"

 

Golf_1931.sized.jpg

 

Fikk henta ut de siste felga idag... Tror dette blir ganske så okay jeg... :)

 

Golf_1940.jpg

 

Fikk til og med TüV-papirer som ikke bare sier at felga er godkjent for bilen min (Hvilket jeg ikke trodde), men som også sier at det er helt ok å kjøre 195/45 15 på dem. Det kan jo være kjekt å ha i hanskerommet om man skulle bli stoppa ;)

 

Litt dumt at det blir fryktelig trang foran om jeg skal ha bilen så lav som jeg vil ha.... Det vil si, bittelitt lavere enn det her.

 

Golf_1935.jpg

 

Har desverre ikke mer camber å gå på uten at det butter i fjærbeinet, så her må vi valse ganske friskt

 

Golf_1938.sized.jpg

 

(Ps, det er ikke så mye negativ camber som det ser ut på på det her bildet...)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et pent strekk i det dekket.... Fint at du fikk papirer på det og. Du har fått gjort enormt mye med bilen denne vinteren. Det er morsomt å ha noe å gjøre til neste vinter og da ekkoj! (Bilen blir vel aldri "ferdig" om jeg kjenner deg rett :wonder )

"litt til har vel aldri skadet noen..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt råpent!

De felgene passet bilen utrolig bra!

 

Blir det forresten noe chrome utvendig?

 

Det er en ting jeg imidlertid ikke skjønner. Hvorfor bygger man ikke bil ordentlig EN gang, så har man gjort det? Heller drøye det noen måneder, og la pengene renne inn, slik at du kan gjøre den som du har lyst til første gangen, for eksempel ha super-finish på motor og motorrom, lage alt driit-kleent, istendenfor å kjøre den ett halvt år, så ta ut motoren og interiøret igjen, og skifte ut ting? :wonder

 

Uansett, dette blir nok drømme-Einseren når den blir ferdig! Ett av BFs feteste prosjekter! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et pent strekk i det dekket.... Fint at du fikk papirer på det og. Du har fått gjort enormt mye med bilen denne vinteren. Det er morsomt å ha noe å gjøre til neste vinter og da ekkoj! (Bilen blir vel aldri "ferdig" om jeg kjenner deg rett :wonder )

 

:) Om jeg hadde valgt feks toyo-dekk ville jeg fått mer strekk... Men, da blir jo mønsteret feil :) Og blir nok gjort litt på denne neste vinter også ja. Om det ikke skulle lande en grisebillig folkevognbuss eller gammel Porsche ned i oppkjørlsenen min da...

 

Helt råpent!

De felgene passet bilen utrolig bra!

 

Blir det forresten noe chrome utvendig?

 

Det er en ting jeg imidlertid ikke skjønner. Hvorfor bygger man ikke bil ordentlig EN gang, så har man gjort det? Heller drøye det noen måneder, og la pengene renne inn, slik at du kan gjøre den som du har lyst til første gangen, for eksempel ha super-finish på motor og motorrom, lage alt driit-kleent, istendenfor å kjøre den ett halvt år, så ta ut motoren og interiøret igjen, og skifte ut ting? :wonder

 

Uansett, dette blir nok drømme-Einseren når den blir ferdig! Ett av BFs feteste prosjekter! :)

 

Jada, de blir litt kråm på utsiden også ja.

 

Uten at jeg har noe spesielt behov for å forklare hvorfor jeg ikke gjør alt "ferdig" i år, så har det endel med ytre omstendigheter å gjøre, samt at jeg gjerne vil ha bilen på veien.

 

Og nå vet jeg ikke helt hvilken verden du lever i, men hos meg, så renner ikke pengene inn akkurat :p . Og, det koster å bygge einser også...

 

Men, takk for komplimentene.

 

Her hadde det skjedd litt siden sist jeg var inne! Kjipt at den mailvarslinga er nede. Blir litt vanskligere å følge med på prosjektene!

 

Men de felgene var ikke annet en PENE!!!! Hehe!

 

Takk takk.. Litt rart det med mailvarslinga, men men, den kommer vel opp igjen?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har noe spesielt behov for å forklare hvorfor jeg ikke gjør alt "ferdig" i år, så har det endel med ytre omstendigheter å gjøre, samt at jeg gjerne vil ha bilen på veien.

 

Og nå vet jeg ikke helt hvilken verden du lever i, men hos meg, så renner ikke pengene inn akkurat :p . Og, det koster å bygge einser også...

 

Men, takk for komplimentene.

 

Ja, det koster MYE.

Og nei, driter ikke penger jeg heller. Men på noen måneder må det jo bli litt? :wonder

 

Uansett om du gjør den ferdig nå eller senere, eller om du noensinne blir ferdig, har jeg som sagt stor tro på at bilen blir grisefin!

Prosjektet har ikke tatt så lang tid, men du verden hvor fort det går! :)

 

 

Forresten, hvem kjører Verso? :)

 

Golf_1931.sized.jpg

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg imidlertid ikke skjønner. Hvorfor bygger man ikke bil ordentlig EN gang, så har man gjort det? Heller drøye det noen måneder, og la pengene renne inn, slik at du kan gjøre den som du har lyst til første gangen, for eksempel ha super-finish på motor og motorrom, lage alt driit-kleent, istendenfor å kjøre den ett halvt år, så ta ut motoren og interiøret igjen, og skifte ut ting? :wonder

Skjønner tankegangen din... bruker heller litt lenger tid (Pga. pengene) for å få det som jeg vil :)

Men det er jo hver sin lyst. Skjønner godt at han vil ha gliset på veien fort ;)

 

Blir råbra...!!

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lagt på registerreima skikkelig idag, Var bare å faktisk lese i Haynes boka, ikke bare kikke på bildene :)

 

Utover det brukte jeg litt tid under bilen

 

Golf_1944.sized.jpg

 

Fikk satt på girstanga og det meste av giroverføringa med nye foringer. Polerte opp girstanga uten at det blei helt hundre, men fikk gått over brekket en gang til, så det blei bra.

 

Golf_1957.jpg

 

Fikk også satt på nye styrestag og endeledd

 

Golf_1959.jpg

 

view_photo.php?full=1&set_albumName=78-einserprosjekt&id=Golf_1954

 

Her er et bilde av klaringa innover fra felgen til fjærbeinet

 

Golf_1960.sized.jpg

 

Så begynnte prosjekt pinnebolter... Skulle ha av pinneboltene på eksosmanifolden fordi et par av dem var knekt.

 

Bildene snakker vel i for seg selv...

 

Golf_1949.jpg

 

Golf_1951.jpg

 

Golf_1953.jpg

 

Noen timer, x antall borr og en grisepikk eller to senere:

 

Golf_1965.jpg

 

Takk til Lakkerings-Stian som kan mye mer enn å bare lakke for all hjelp idag

 

Jepp, er pappas Verso.

 

Angående det å bli ferdig, pengebruk osv, så er det kanskje greit å ha i bakhodet at dette er mitt første bilbygg og at det skulle være et rullende lavbudsjettsprosjekt i utgangspunktet.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg synes at dette prosjektet er grundig og bra gjennomført, skjønner ikke at noen ikke synes det. Det at han skal bytte interiør og et grenrør eller noe sånt senere ser ikke jeg på som slurv, tvert om, leser man hele tråden så tror jeg ikke veldig mange andre hadde giddet å gjøre det like grundig.

 

STÅ PÅ :thumb

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det å bli ferdig, pengebruk osv, så er det kanskje greit å ha i bakhodet at dette er mitt første bilbygg og at det skulle være et rullende lavbudsjettsprosjekt i utgangspunktet.

 

Er det ikke slik de fleste av oss tenker? Skal bare shine den litt.. Bare ta vekk reservehjulet og vaske under der.. :rolleyes:

 

Som jeg sa til min far, "en fyr som aldri hadde gjort noe annet enn å vaske og polere, og bare skulle ha ett rullende miniprosjekt, har snart Norges feteste Ier Golf " :)

 

vel, jeg synes at dette prosjektet er grundig og bra gjennomført, skjønner ikke at noen ikke synes det. Det at han skal bytte interiør og et grenrør eller noe sånt senere ser ikke jeg på som slurv, tvert om, leser man hele tråden så tror jeg ikke veldig mange andre hadde giddet å gjøre det like grundig.

 

STÅ PÅ :thumb

 

Ja, de fleste av oss kan vel bare drømme om samme grundighet som Ekkoj. Som jeg har sagt før, Ekkoj er en stoor inspirasjonskilde! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Ekkoj sitt prosjekt har holdt en høy standar.. :thumb

Fort å glemme av at det va et miniprosjekt man starta :) Hvis man gjør Karosseriet å drivverk ferdig først så går det jo fint å ta innvendig dekorering og motor i ettertid etter som pengboka strekk til.. Mange som trur det e "gratis" å bygge bil...

 

Han har jo gjort alt som går å gjøre mens han har hadd tillgang til utstyr/sandblåser etc. innvendig dekorering treng man bare "grunnleggende verktøy" får å fikse ..!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp! enig i at litt utsettelse er helt lovlig. sommeren er til å cruise, ikke til å stå inne på et verksted og skrubbe.

 

Apropos skrubbe: du bør pusse ned eksosmanifolden din en god del, wrappe den i eksoswrap, samt rengjøre og pusse opp der manifolden festes til blokken og til downpipen. Downpipen burde du også kjapt gå over med litt pussepapir og eksosbandasje. Det blir utrolig mye mer cleant, og motoren funker bedre også, siden det kjøler ned motorrommet en god del.

 

Når skal du lakkere den utenpå? Og hva slags goodies har du planlagt utenpå?

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår