Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

Igår la jeg nye bremserør rundt om. Kjøpe rør og nipler, og laga til alt sammen helt selv:) *stolt*

 

Golf_1973.jpg

 

Golf_1972.sized.jpg

 

Golf_1966.sized.jpg

 

La også opp nye bensinrør. Det var litt mer køddent fordi jeg ikke lenger kunne følge den "veien" som de orginale lå i. For der var det plutselig stabstagsinnfestninger i veien.

Videre henter den nye motoren opp bensinen på venstre side av motorrommet mens den gamle fikk sitt på høyre side.

 

Kobberrøret til bensinen var skikkelig vrient å få bøyd til også, men det blei ikke så aller verst. Må bare få tak i noen plugger jeg kan feste de i karroseriet med nå.

 

Fik også hengt opp bensinpåfyllingsrøret og småpusla litt andre ting. Men, det er det desverre ikke noe bilder av.

 

Angående eksos og slikt.... Jeg skal kjøpe nytt etterhvert....

 

Og lakk.... neste helg...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg trenger et Motorfeste! Noen som har gearkassefestet fra GTI til overs? HAr lite lyst til å sette på det gamle. HAr funnet ut at det er motorfeste fra en golf 2 som er sveisa om. Haster litt, lurer på om heg skal sette i motoren idag...

 

Ser bare bedre og bedre ut.. gleder meg såå fælt til å se denne på veien!

 

og den 1ern jeg så der jeg bor, er borte :| kjedelig.. sikkert vraka.

 

Takk takk!

 

Blei ikke helt fornøyd med bøyene på bremserørene, men men, det får duge :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare bedre og bedre :)

Kjøpt nye gummibelger til tannstag osv.? Originalt Møller? Hvor mye kostet det isåfall? :)

Nope, alle er "pussa" opp :) DE var hele, så da så jeg ikke noe vits i å kjøpe nye.

 

To fager vann og avfeting, så vasking med grønnsåpe og til slutt sat inn med silikon.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brukt noen timer på bilen idag også... (Noe tidspunktet for denne posten røper)

 

Fikk festa bensinrørene med hjelp av en klipsanordning fra Kollevold og strips.. Var litt skeptisk til å gjøre det slik, men holder det i rally, så holder det vel for meg. Desverre måtte jeg borre i gulvet mitt, men men.

 

Golf_1990.jpg

 

Så fikk jeg bytta eksosmanifoldpakninger og satt på nye bremseslanger foran før RA, Kaldblod og Remster raste inn døra med armene fulle av Pizza.

 

Til tross for at de hadde med mat, så måtte de pent jobbe litt, her er Resultatet:

 

Golf_1976.jpg

 

Pssst, Remster... se i kamera da

 

Anyway, motoren er inne.. litt småshining her nå, så er ikke dette så aller verst...

 

Golf_1984.jpg

 

Bilen ble litt lavere med motoren i

 

Golf_1978.jpg

 

Golf_1987.sized.jpg

 

Golf_1988.sized.jpg

 

De siste bildene juger litt.. har ikke så god plass i hjulbuen.. skjermen ligger liksom bare utenpå dekket.. er ikke helt inntil nederst...

 

Bunnpanne:

 

Golf_1979.jpg

 

Bærearms innfesting:

 

Golf_1981.jpg

 

 

Og til slutt.. Dette bildet tok jeg her om dagen.. lasta det opp, men brukte det aldri i tråden... Men, det rare er at dette bildet er vist over 700 ganger.. Ingen av de andre bildene mine har ligndene visningsantall...

 

Noen som har vet hvor det er linka til bildet?

 

Golf_1954.sized.jpg

 

Oh yeah! har tiden gått så fort eller er det bare meg? ..denne bilen er og blir über tøff:-)

Tja, fort og fort.. nærmer seg jo 6 mnd snart da :p

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. jeg er litt kamerasky vettu. ekke som Rakriste som MÅ foran kamera hele tiden :p

 

blir bare bedre og bedre ekkoJ, var digg å se bilen i virkeligheten også.

Blir råbra yodude

 

 

hmfr.. for å gi alle en liten bedre oversikt så har jeg lagt nickene våres på bilde, så vi folk veit hvem vi snakker med ;)

 

gjorde det litt diskre, men det syns.. ;)

Golf_1976.jpg

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lest fra side 10, tenkte jeg bare skulle skumme litt lett igjennom. Men neida, har sittet 4 timer å lest nå :D

 

Kjempe prosjekt dette, rått når del får del av bilen blir gjennom gått:) Blir spennede å se ferdig resultat.

Får bare et par år tilbake "hata" jeg golf 1. Men etterhvert som jeg ser prosjekter osv, blir de bare tøffere og tøffere :D

 

Skal kanskje bytte min winrace 13" i 1'r golfen til Santa Cruz (Corrado) her på forumet, venter på svar på PM. Er bare det at den bilen står i Narvik og jeg bor i Arendal, så om ikke bilen kommer seg ned mot østlandet, blir det nok ikke akutelt. Time will show ;)

 

Lykke til videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag dro jeg på verkstedet litt overrasket over at formen var såpass fin etter gårsdagens noe alkoholfylte utskeielser....

 

Tenkte jeg skulle begynne på ledningsnettet, Klokka 16:00 reiv jeg det ut av søplesekken det har liggi i...

 

Golf_1993.jpg

 

Klokka 17:00

 

Golf_1993.jpg

 

Klokka 18:00

 

Golf_1993.jpg

 

For å si det sånn, formen var nok ikke så bra alikevel, og arbeidslysten var proposjonalt dårlig...

 

Så, jeg tok tak på en noe lettere oppgave, nemlig å høyttrykkspyle gulvteppene mine. Her henger det ene på det ultra moderne tørkestativet mitt

 

Golf_1995.jpg

 

Blei ikke så verst... må få tørka litt nå, så slenger det seg nok inn av seg selv

 

Så tenkte jeg at jeg etter oppfrdring herfra skulle gjøre noe med dynamoen min... Her resultatet:

 

Golf_1994.jpg

 

Var litt uforsiktig når jeg splitta den, så det røyk noen ledninger inni.. :(

 

Men fikk pussa opp litt andre biter med større hell da :)

 

Golf_2008.jpg

 

Fikk jo gjort litt med den store(?) haugen med ledninger også da

 

Golf_1998.jpg

 

Golf_1999.jpg

 

Har ikke kobla til noe enda.. skal få tak i ett nett ut til motoren som ikke er like shabby som det jeg har nå først.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir det å komme på verkstedet neste gang og lure på hvem som herpa dynamoen da? :op

 

Så forresten veldig bra ut! Men jeg skjønner ikke hvorfor alle Einser-eiere kjører det stygge rattet. Old school er jo vel og bra, men det skal jo se greit ut og da ;)

Neida, det er tøft på rat-looks, men det passet absolutt ikke inn sammen med nylakkert, nybygd Einser..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner ikke hvorfor alle Einser-eiere kjører det stygge rattet. Old school er jo vel og bra, men det skal jo se greit ut og da ;)

Neida, det er tøft på rat-looks, men det passet absolutt ikke inn sammen med nylakkert, nybygd Einser..

 

Det ratter er jo bare nydelig da!! Hehe! Jeg liker det godt i allefall!

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår