Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

Åååå den ser jo ultra rååå ut nå, bra jobbet.. Men jeg syntest du burde ha en GTI leppe foran, ser rått ut med det tycker jag. Ledningsnett kan jeg ikke hjelpe deg med gitt hehe. Men bra jobbet.. Gleder meg til å se denne til sommern

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Blir ikke gtileppe... Jeg har en LS jeg :D

 

Chroma dørhåndtak kommer kanskje.. eller kanskje ikke.. todelt grunn her.. det var ikke sånn orginalt.. pluss at det koster skjorta med all denn chromen....

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vakker bil, som kommer til å forsyne seg grovt av premiebegrene i år:D . Det kan se ut til at bilen min trenger lakk nå for å henge med;).

 

Stuket og høyden på bilen er veldig riktig nå. Men jeg er meget skeptisk til hvordan det kommer til å gå med skjermene dine foran. Dette er garantert å butte i første rundkjøring, dessverre. Så ideelt sett burde skjermene foran ha vært valsa mer (eventuelt ha sveisa på ny hjulbue lenger ut før lakkering).

 

Klaringa inn mot fjærbeinet ville også gitt meg dårlig nattesøvn. 3mm kan bli i minste laget ved inspirert kurvekjøring, ettersom dekksida vil svikte og felgen "vandre" sideveis. Dermed vil dekksida kunne subbe mot fjærbeinet/nedre justeringsmutter. Så det er en møysommelig prosess å få riktig klaring mellom dekk og skjerm/fjærbein. Min erfaring er at på 8" felg er ET 20 meget bra egnet. Da får man passe bra klaring til skjermen (forutsatt valsing/voldtekt av denne) og du har plass nok innover til å kjøre med 1,5 grader negativ camber. Etter 13 år med Einser og div. prøving og feiling har jeg kommet fram til at 1,2 grader negativ camber og nøytral spissing foran gir det beste kompromisset mellom plass inn/ut, oppfattet veiholdning og dekkslitasje. Jeg kjørte over 20000km i fjor og dekkene foran slites jevnt som et stuegulv:). Med 1,5 grader negativ camber (og nøytral spissing) økes slitasjen på innsiden drastisk. I alle fall om man kjører så mye i året som jeg gjør. 3000km på Autobahn gjør sitt da...

 

Håper å se bilen til helga og at du tar turen til Leira 1. maihellothere

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vakker bil, som kommer til å forsyne seg grovt av premiebegrene i år:D . Det kan se ut til at bilen min trenger lakk nå for å henge med;).

 

Stuket og høyden på bilen er veldig riktig nå. Men jeg er meget skeptisk til hvordan det kommer til å gå med skjermene dine foran. Dette er garantert å butte i første rundkjøring, dessverre. Så ideelt sett burde skjermene foran ha vært valsa mer (eventuelt ha sveisa på ny hjulbue lenger ut før lakkering).

 

Klaringa inn mot fjærbeinet ville også gitt meg dårlig nattesøvn. 3mm kan bli i minste laget ved inspirert kurvekjøring, ettersom dekksida vil svikte og felgen "vandre" sideveis. Dermed vil dekksida kunne subbe mot fjærbeinet/nedre justeringsmutter. Så det er en møysommelig prosess å få riktig klaring mellom dekk og skjerm/fjærbein. Min erfaring er at på 8" felg er ET 20 meget bra egnet. Da får man passe bra klaring til skjermen (forutsatt valsing/voldtekt av denne) og du har plass nok innover til å kjøre med 1,5 grader negativ camber. Etter 13 år med Einser og div. prøving og feiling har jeg kommet fram til at 1,2 grader negativ camber og nøytral spissing foran gir det beste kompromisset mellom plass inn/ut, oppfattet veiholdning og dekkslitasje. Jeg kjørte over 20000km i fjor og dekkene foran slites jevnt som et stuegulv:). Med 1,5 grader negativ camber (og nøytral spissing) økes slitasjen på innsiden drastisk. I alle fall om man kjører så mye i året som jeg gjør. 3000km på Autobahn gjør sitt da...

 

Håper å se bilen til helga og at du tar turen til Leira 1. maihellothere

 

 

Takk takk.. begynner å bli fornøyd med bilen selv nå ja.. men pokaler.... nåh.. veit nå ikke helt jeg da...

 

Jeg er også bekymret for fremskjermene mine slik bilen står nå, og har derfor lurt på om jeg ikke skal skru den opp litt til. hva klaringa innover til fjørbeinet gjelder kjørte smallboy med tilsvarende på sin corsa i hele fjor. Bilen hans kan vel sies å bli kjørt inspirert til vanlig i tillegg til at den også ble brukt i autoslalom. Han opplevde ingen subbing på innsiden.

 

Men, skal sjekke opp det der med camber, forsøkte å måle hvor mange grader jeg hadde her om kvelden, men kom vel egentlig ikke så langt. Kan være t jeg vipper dekket litt ut igjen...

 

Om jeg får bilen til å gå svipper jeg innom dere den 23. samt tar den med til Valdres :D

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag traff jeg jackpot... (på en måte i hvertfall)

 

Fant igjen en haug med deler jeg trodde var blitt borte.. Dørsider bak, div deksler, innstegslister osv... Så da var det bare å ta frem vaskebøtta og renseremedier før interiøret ble montert i bilen.

 

Golf_2167.jpg

 

Golf_2170.jpg

 

Usedvanlig dårlig bilde av girkula mi :p

 

Golf_2184.jpg

 

fikk montert div annet også, deriblandt bakfangeren...

 

Inn med det nye og ut med det gamle

 

Golf_2179.jpg

 

Denne fangeren bærer preg av å være repro, men til alt overmål var det ene hjørnet som følgte med orginal vw :D

 

De gamle festene til bakfangeren hadde hengerfeste på seg, og det tenkte jeg at det ikke var noe stas å ha på einseren. Så da var det frem med vår gamle venn vinkelsliperen.

 

Golf_2176.jpg

 

Resultat:

 

Golf_2181.jpg

 

Fangeren foran fikk også sin etterlengtede gummilist og hjørner :D

 

Golf_2186.jpg

 

 

Her er det jo dørhåndtak til deg:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=50906 ;)

 

Joda, det er ikke det å finne dem som er problemet.. det er vel heller å betale for de :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri likt grønne biler, men denne ble virkelig bra. Min ener er et virkelig trist syn i forhold, men planene er der og får litt mer inspirasjon når man har fulgt ditt prosjekt som snart er klart.

PS. Har du lagt merke til at du snart har hatt like mange innlegg som rakriste?

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok det ja. Men den 500-lappen eller 1000-lappen tjener du jo fort inn igjen når du begynner å kjøre pirattaxi med einseren. Hehe:op

 

Jeg håper det der var ironisk, for du kjører ikke pirat med en så strøken 1'r! Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen...dette blir jævlig bra!! Du kan være stolt av deg selv, og de som har hjulpet deg!!

<3 VW <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det der var ironisk, for du kjører ikke pirat med en så strøken 1'r! Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen...dette blir jævlig bra!! Du kan være stolt av deg selv, og de som har hjulpet deg!!

Selvsagt var det ironisk, derav "Hehe" med en såkalt geipende smiley bak.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår