Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Idag har ManiaCoupe og jeg vært hos Ekkoj hele dagen nesten... ;)

 

Da vi kom var alt klargjort og tilrettelagt for sucsess...

 

Bilde_148.sized.jpg

 

Bensinpumpen var kranglet idag og ble aldri fornøyd hvor den skulle ha slangene sine tilkoblet, og når den ble skikkelig sur spruta den likegodt store mengder bensin utover gulvet i tillegg.

 

 

Bilde_151.sized.jpg

 

Så ble det matpause...

 

Bilde_153.sized.jpg

 

Så ville ikke bilen starte, ikke pokker heller... Alt ble prøvd, og Gtien min ble brukt som delebil en stund, men ei om det nytta det heller... :boxers

 

Bilde_155.sized.jpg

 

Og tar jeg ikke feil, så er han og skrur enda... :wonder

Bilde_150.sized.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi fikk start etter mye om og men, men jævelen går bare på tre sylindre. har vært høyt og lavt og fram og tilbake etter smådeler i dag og.fikk i fire tiden tak i riktig pakning til eksosen, (måtte bare kjøre tvers over oslo) og etter hauger av telefoner fikk vi tak i gass vaier også. utrolig kjekt med noen folk i telefonlista som har einserdeler.

 

Måtte kapitulere selv i ti tida idag, måtte prioritere å få på sommerdekka på egen bil og med en arm i gips er ikke det så lett, hijacka marius til jobben.

 

Håper du får årnings på det siste i løpet av natta Joachim og hvis ikke kommer jeg innom etter vårmønstringa på hadeland i morra.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig pen bil Joachim!! Husker når du kjøpte den.. hehe.. Dette blir et vinterproskjekt, skal ikke legge ned mye penger!!" Ser deg vel snart suse rundt her, det blir bra!

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, what day.. Vært på verkstedet i 18 timer og vært ute og kjørt fem ganger for å hente mer deler...

 

Mye er skrevet over her, men her er en kort oppsummering.

Etter god hjelp fra JA og Håkon tidligere på dagen snudde Rolf tenninga 180 grader og bilen fyra.

 

Men, den gikk bare på tre sylindre. Rolf måtte dra, og jeg sto der og klødde meg i hodet...

 

Men, med litt tlf support fra JA og besøk av en som bygger einser-rally bil fant vi ut at sylinder numer var synderen. Den fikk gnist, men det lot til at det var noe tør på bensinfronten. Ny dyse ble gravd frem innerst i en krok i rallybil garasjen, og vips hørtes motoren min mye sunnere ut.

 

Slik ser det ut i motorrommet nå.

 

Golf_2209.jpg

 

Nye bremser på plass

 

Golf_2195.jpg

 

Lakka den biten av frontplata som er synlig gjennom grillen.

 

Golf_2214.jpg

 

Bilde av bilen med sin nye høyde foran... de siste dagene har nemlig vært brukt til ymse montering, deriblant drivakslingene. DEt ble ganske fort klart at klaringa mellom dekket og skjermakanten ikke er mitt eneste problem. Selv om jeg har kappa ut mer plass til drivakslene i vangen, så ble bilen liggende oppå drivakslene når jeg slapp den ned. Inntil videre må jeg nok ha bilen litt høyere enn planlagt...

 

Golf_2203.jpg

 

Og klokka 04:18 så det slik ut....

 

Golf_2219.jpg

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, på det siste bildet så den litt gammel ut.

Bra arbeid, går den på 4 nå? Ser veldig bra ut!

Når komme frontvinduet inn? Frontfangeren ser litt skjev ut, vet ikke om det bare er meg?

Uansett, lykke til videre. For håpe du rekker Vaerste :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkoj var innom Vaerste ikveld og hente litt deler slik at vi håper at vi ha premiere på den ved vår Vårmønstring i morgen, i tillegg til at det blir premiere på Ruff-rodden også... :peace:

 

Hvis noen har lyst og komme, så send meg en PM.

 

En ting skal Ekkoj ha, han gir aldri opp... Makan til ståpå vilje skal man se lenge etter... :respect

 

Bilde_239.sized.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så sinna jeg så ut på det bildet... Kanskje ante jeg hva som kom til å skje?

 

Kom fra verkstedet nå, alt er klart, fronttute inne, speil på, lister her og der, lys og motor tusler og går, men den #!"%"¤&%#"& bilen vil ikke gå fremover (eller bakover for den saks skyld)

 

uavhengig om jeg setter bilen i gir med girspaken eller for hånd nede i motorrommet, så skjer det ingenting når jeg slipper ut kløtsjen.

 

Motoren går ikke engang tyngre, så her er det noe alvorlig gææærrrnttt... : :boxers :boxers

 

Noen forslag?

 

Golf_2225.sized.jpg

 

Ps kan noen av dere som har telefonnummetet mitt ringe og vekke meg i ti-draget?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår