Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

R-däck är en bra grej det, det blir som en helt annan bil med riktiga däck. Kör själv med det både till vardags och på bana på den franska bilen nu (Conti Competition c1). Jag har aldrig provat r888orna, men på min gamle Lupo körde jag Yokohamas motsvarighet som har väldigt liknande egenskaper och mönster (A032R), med typ 2,5 graders camber och +-0 i toe så slits dom jämnt och bra också om man åker mycket gata också. Vad var det för storlek på däcken du lånade och vad kör du med för hjulvinklar fram på Golfen? R-däck behöver ju mycket camber för att funka bra och det verkar du verkligen ha fått till bra.:) Det som är lite pyssel det är väl att få koll på lufttrycket i däcken, det blir ju lite motsatt om man jämför med vanliga gatdäck, släppa ut luft istället för pumpa i luft.

 

Här kommer några bilder som min polare har tagit på dig och bilen på Rudskogen TPC.

http://www.hastig.se/hastig/bilder/133/imagepages/image99.html

http://www.hastig.se/hastig/bilder/133/imagepages/image102.html

http://www.hastig.se/hastig/bilder/133/imagepages/image104.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Prøvde å hilse på deg i dag. Møtte deg på motorveien like etter kløfta. Kjørte den beige loppa mi med skamsenk og takgrind :)

 

Fet bil :)

Mercedes W210 - Vw Golf MK2 TD "ShabbyLooker" - Opel Record C Caravan V8 Prosjekt - Dodge Dart 4d til 2dHT ombygging

(x)Audi Coupe 1993 - (x)Vw Jetta 1983 - (x)Vw Golf "Loppa" MK1 - (x)Audi Coupe 2.8V6Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å hilse på deg i dag. Møtte deg på motorveien like etter kløfta. Kjørte den beige loppa mi med skamsenk og takgrind :)

 

Fet bil :)

 

Han så deg ikke, men det gjorde jeg. Var rett bak med en annen bil. Vi måtte opp på Våler for å hente bilen. Joachim kan komme med detaljene selv...

 

Fin den bilen din også. :)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, i helga var det VACN hovedtreff på vålerbanen. Kom opp på lørdag og heiv bilen ganske umiddelbart utpå banen.

 

Hadde jo disse slicksa på bilen og det var nesten skummelt hvor godt det satt.

 

Bilen er funka fint på lørdag, måtte bare inn i pit og justere camber en gang. :assman

 

Hadde ikke mange "tima" runder, men det heatet hvor noen tok tida var jeg nede i 1,17,4 på det beste.

 

På søndag var det utstilling og bilen min vant 1.plass i classic-klassen.

 

Det ble desverre lite med kjøring på banen på søndag da formen var så som så etter å ha vært med Øverby køstom på eventyr hele natten.

 

Når jeg endelig var hva som med stor godvilje kan kalles i nærheten av kjørbar viste det seg at jeg plutselig sleit med litt varmgang. Bilen slipper nemlig ut overtrykk fra radiatorlokket og vann-nivået går dermed ned. Fant til slutt ut dette og fylte på mer vann. Da blei trykket i systemet så høyt at en vannslange sprang lekk.

 

Fikk desverre ikke fiksa dette på våøer og tok ingen sjanser, så bilen blei igjen der oppe. Fikk reist opp med ny slange idag og henta bilen.

 

Her er et lite bilde jeg låner av en av VACN-medlemmene :)

 

Img_0771R-vi.jpg

 

Grattis med 1.ste plassen i classic klassen!

Velfortjent.

 

Her gikk det også unna...

 

IMG_5167.JPG

 

Hehe, Dragracing med sparksykkel er moro... Synd du ikke hadde en du også når vi var på "tour de Våler" midt i natten.

 

Prøvde å hilse på deg i dag. Møtte deg på motorveien like etter kløfta. Kjørte den beige loppa mi med skamsenk og takgrind :)

 

Fet bil :)

 

Takk takk.. På motorveien på kløfta var jeg bare ca en million lei av å kjøre bil og testa 3.giret litt :D:D Så deg desverre ikke, men Kaldblod gjorde meg oppmerksom på det når vi parkerte på skedsmokorset.

 

 

 

Nydlige felger, hvor har dukjøpt disse?:)

der var de blanke å fine gitt..

 

Ja, det meste blir blankt med litt polering.

 

Jeg kjøpte disse av en norsk leverandør som er nevnt tidligere i tråden her.

Men, hadde jo vært artig å være aleine om å ha de en liten stund til da.. :P

 

R-däck är en bra grej det, det blir som en helt annan bil med riktiga däck. Kör själv med det både till vardags och på bana på den franska bilen nu (Conti Competition c1). Jag har aldrig provat r888orna, men på min gamle Lupo körde jag Yokohamas motsvarighet som har väldigt liknande egenskaper och mönster (A032R), med typ 2,5 graders camber och +-0 i toe så slits dom jämnt och bra också om man åker mycket gata också. Vad var det för storlek på däcken du lånade och vad kör du med för hjulvinklar fram på Golfen? R-däck behöver ju mycket camber för att funka bra och det verkar du verkligen ha fått till bra.:) Det som är lite pyssel det är väl att få koll på lufttrycket i däcken, det blir ju lite motsatt om man jämför med vanliga gatdäck, släppa ut luft istället för pumpa i luft.

 

 

Takk for bildene :D

 

R888'ene sitter som pokker de. Jeg er ikke så avansert at jeg var nøye med dekktrykk og sånn, men på lørdag funka de veldig bra ihvertfall.

 

På søndag virka de veldig glatte de rundene jeg var utpå.. så glatte at jeg faktisk var av banen og tok med litt gress :P Mulig det var fordi de var for kalde, og at banen var litt glassert med gummi, ikke veit jeg.

 

Hva camber angår så veit jeg ikke hva jeg kjører med, men den er ganske voldsom...egentlig er camberen min laga til for å få plass til "hverdagshjula" da.. så jeg kommer nok ikke til å endre denne nevenverdig.

 

Men, det funker bra til hverdags og på bane uten at noen av dekkene bærer veldig preg av det (enda).

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På søndag virka de veldig glatte de rundene jeg var utpå.. så glatte at jeg faktisk var av banen og tok med litt gress :P Mulig det var fordi de var for kalde, og at banen var litt glassert med gummi, ikke veit jeg.

 

Hva camber angår så veit jeg ikke hva jeg kjører med, men den er ganske voldsom...egentlig er camberen min laga til for å få plass til "hverdagshjula" da.. så jeg kommer nok ikke til å endre denne nevenverdig.

 

Men, det funker bra til hverdags og på bane uten at noen av dekkene bærer veldig preg av det (enda).

Fortsätter med lite mer förhoppningsvis nyttig/läsvärd r-däckinfo här då.:well Det är väldigt viktigt att ta det försiktigt i början av körpasset när r-däcken är kalla. När däcken är kalla så är dom ju lika hala som vanliga gatdäck om inte värre. Korrekt lufttryck spelar stor roll på r-däck, det styr både slitaget och greppet tycker jag. Kalltrycket och varmtryck brukar man dela in det i, kalltrycket kan man säga är när bilen har stått i garaget över natten och inte har blivit körd, så fort man kör bilen så blir ju däcken lite varmare och trycket går upp lite. Det är alltså varmtrycket som är det intressanta här.

 

Du får prova att ha med dig en däcktrycksmätare nästa gång du ska ut och köra på bana, själv kör jag med Biltemas digitala tryckmätare som kostar runt 80:-, så har man lite koll i alla fall. Runt 2,1bar varmtryck verkar funka bra på dessa däcken säger dom som har provat dessa däck. Kör ut från depån och kör några lugna varv för att få upp tempen i däcken lite och åk in i depån och läs av igen. Så säg att du åker ut med kanske 1,9 bar fram (kalltryck) så kanske det stiger till lite över 2,1bar varmtryck, pys då ut lite luft tills det stämmer. Bak kan det vara lite svårare att få upp tempen och trycket så där kan man få gå ner lite i tryck mer i tryck för att få upp värmen, men dom ska ändå bli lika varma till slut är det tänkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom hele tråden din, ufattelig fet einser!

 

veldig lei meg for at jeg ikke kunne komme ut til verkstede, har heller ikke hatt den ære av å se den live enda!!!.... du har mye å være stolt at!!.:thumb

 

Tror Toril din har skrytt litt av den til Mutter'n, tror Mutter'n hadde likt en tur i den...:thumb

 

keep up the exxtremly good work....

 

Fetter Machagen

|Teamsideways|[CREW]

 

`90 Vw Golf -Solgt-

`96 Honda Civic -Solgt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da var Bugrun unnagjort, bilen fungerte ekseplarisk og holdt alle 50 milene ned, og alle 50 milene opp. Fikk til og med lufta seg bittelitt på STCC-banen på Manorp :D

 

bugrun9.jpg

 

Bilde fra kolonna nedover:

 

bugrun10.jpg

 

 

Som dere ser rakk vi og feste litt også

 

bugrun6.jpg

 

 

Bilde fra kolonna oppover:

 

Bugrun06_136.sized.jpg

 

Lånte bildene av Thamazter som nærmest var vår hoff-fotograf på Bugrun. Skal dere ha tatt skikkelige bilder av bilen deres må dere kontakte han :D

 

 

Nå har jeg lest gjennom hele tråden din, ufattelig fet einser!

 

veldig lei meg for at jeg ikke kunne komme ut til verkstede, har heller ikke hatt den ære av å se den live enda!!!.... du har mye å være stolt at!!.:thumb

 

Tror Toril din har skrytt litt av den til Mutter'n, tror Mutter'n hadde likt en tur i den...:thumb

 

keep up the exxtremly good work....

 

Fetter Machagen

 

Takk takk Fetter :D Er ikke for sent å besøke bilen på verkstedet vet du, einsere blir jo aldri ferdig :) Akkurat nå har jeg skumle motorplaner for bilen til neste vinter, men vi får se hvordan det blir med økonomien før jeg "avslører noe mer"

 

Jeg så bilen live for første gang på Våler nå, og jeg må bare si at jeg er imponert over arbeidet!

 

Takk takk ;)

 

Det karosserikittet du brukte! Hva skal det være godt for?

 

Godt spørsmål :)

 

I hjulbuene brukte jeg det for å beskytte mot steinsprut som kakker hull på lakken og eksponerer bart metall. Kittet er nemlig litt mykt og vil da (forhåpentligvis) dempe steinspruten slik at det ikke blir hull. OG som vi vet fra barndomstiden: Null hull er jo bra.

 

Dessuten var det kitt i innerskjermer og hjulbuer fra fabrikken, så da er det greit å legge det på igjen

 

Karroserikitt heter også Seam sealer og jeg har brukt det over sveiser som ekstra rustbeskyttelse.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du fler bilder av bugrun.. satt og tittet på ALLE DE FEEEEEETE BOBLENE SOM DURET FORBI ørje ved svenskegrensa... satt og sikla i 3 timer =)

var en som ikke kom lenger en ørje og. noen som vet hvem det er sinnn. den var sinnsykt tøff... så foresten den grønnne 1ner golfen og ... nice sier jeg bare

2,3l med 16V og dobble gassere, retro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du fler bilder av bugrun.. satt og tittet på ALLE DE FEEEEEETE BOBLENE SOM DURET FORBI ørje ved svenskegrensa... satt og sikla i 3 timer =)

var en som ikke kom lenger en ørje og. noen som vet hvem det er sinnn. den var sinnsykt tøff... så foresten den grønnne 1ner golfen og ... nice sier jeg bare

 

Bilder kommer i løpet av kvelden ;)

// Fredrik Olastuen //

 

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår