Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet


ekkoj

Anbefalte innlegg

A539 dekkene er helt greie de.. Funker bra til gata, men skulle jeg brukt bilen på bane som du gjør ville jeg valgt A048R. Hadde begge på minien og det kan ikke sammenlignes på veggrep.. Men R dekkene slites ved normal kjøring etter ca 5000..

 

Den store ulempen med R-dekk er at de ikke lages i ønsket dim. I 14" (som jeg vil ha) er det nærmeste du kommer 185/55-14 og i 15" får du 205/50-15 eller 195/50-15. Den eneste produsenten som har noe fornuftig å tilby er Avon; 195/45-15.

 

Når det derimot er snakk om "grepp" er derimot R-dekka uovertrufne. Dette ser man tydelig på filmen Ekkoj har lagt ut lenger opp. Bilen som kameraet sitter på (med Toyo R888) flytter seg nesten ikke sideveis, mens Ekkojs grønne Einser understyrer. Så det samme da jeg lå bak ham og de som lå bak meg så sikkert at bilen min gjorde det samme.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når det derimot er snakk om "grepp" er derimot R-dekka uovertrufne. Dette ser man tydelig på filmen Ekkoj har lagt ut lenger opp. Bilen som kameraet sitter på (med Toyo R888) flytter seg nesten ikke sideveis, mens Ekkojs grønne Einser understyrer. Så det samme da jeg lå bak ham og de som lå bak meg så sikkert at bilen min gjorde det samme.

 

Jepp. Ser det tydelig på både din og Joachims bil at hele bilen flytter seg noen cm sideveis ved turn-in.

 

Hadde vært kult å få tak i disse Avon-dekka, men det var det å få noe sånt inn til Lille Norge, da. :(

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gutta, det var ikke dekka.. det var jeg som drifta HAHA

 

 

Hadde vært kult å få tak i disse Avon-dekka, men det var det å få noe sånt inn til Lille Norge, da. :(

 

Yeah.. on the more serious note, så er vi på saken :D

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yokohamaene sitter som juling på bane, men med mitt camberoppsett slites de relativt kjapt... (Tipper de har holdt ca 3000 km :p)

Hallå ekkoj.

 

300mil på nya gatdäck, det var inte så mycket! Men så är det med gatdäck, dom är ju inte riktigt tänkta till att funka bra (eller länge) på bankörning, då är det r-däck som är den bästa kompromissen för gata och bana, men det har du väl redan fått höra antar jag.:):

 

Vad kör du med för toe-vinklar på framhjulen? Ska man köra mycket camber (som man gärna vill göra när man åker mycket på bana) och ändå få ett bra slitage på däcken vid gatkörning så att dom inte slits ut i innerkant så brukar man säga att camber på 2-3grader och toe på plusminus noll... Detta fungerar väldigt bra får jag säga, nu åker jag ju r-däck på bana med min bil och gatdäck på gatan, och än så länge är slitaget helt okej.

 

Att det understyr mycket kan man väl också sätta i samband med hjulvinklarna, och däcken så klart. Sen är ju din bil något lägre än konstruktörerna i Tüskland en gång hade tänkt sig tror jag. Du skriver att drivaxlarna tar i rambenen (då börjar det ju bli lågt), men hur står länkarmarna då när bilen står på marken? Jag har alltid fått lära mig att länkarmen ska från motorn sett ut mot hjulet lutar neråt om man över huvudtaget ska kunna få nån bra väghållning i bilen, pekar dom uppåt så är det större chans att få bumpsteer och understyrning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå ekkoj.

 

 

Halla :)

 

NEi, det var ikke mye å skryte av med 3000 km, men men.. De hadde sikkert holdt 1000 km til minst om jeg ikke hadde vært så voldsom med de på de to siste banetreffene... Tar på gummien i 30+ når føreren insisterer på å være bajas :P

 

Hadde R-dekk blitt levert i en fornuftig dimmensjon, så hadde jeg nok kjørt på det. Dersom jeg skal kjøre med noen av de R-dekkene som er på markedet nå vil jeg måtte heve bilen MYE, noe som ikke er aktuellt

 

Jeg har ikke målt toe'n på bilen, men på øyemål skal den være ca 0, hvor mye camber jeg har kjørt med er jeg heller ikke sikker på da jeg ikke har målt.

 

Nå er det jo ikke lenge igjen av sesongen, men neste år koster jeg på meg en 4 hjulskontroll og korting av aksler så jeg slipper å pelle ting fra hverandre så ofte.. Da vil jeg kunne si mer nøyaktig hvor mye camber jeg kjører med, samt få den justert slik at den ikke er altfor brutal.

 

Hva bærearmene angår så peker de oppover ja. I teorien så skal dette gi "dårligere" kjøreegenskaper. Men, Igjen, skal jeg ha disse til å peke nedover, så vil jeg måtte heve bilen MYE. Igjen er det uaktuellt.

 

Men, til tross for dette, så vil jeg da si at bilen ligger relativt bra på veien :D

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

støtter denne. smoorfelga gjør seg perfekt på bilen. syns ingen av de alternativene du har lagt fram der er finere.

 

Heeeeeeeeelt enig, og nå har jeg vurdert dette i maaaaaange timer og ENDA kom Remster meg i forkjøpet... Utrolig...

 

De telefon-felga (hallo?) har jeg aldri likt og er de trådløse?

 

Hjelp en edderkopp... :spider

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår