Gå til innhold

Einzer-prosjekt

Ranger emnet

ekkoj

Anbefalte innlegg

• Svar 1.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror ikke det er helt det samme.Men det går mye om hverandre.For mange år siden jobba jeg for AIS (Nå MECA) Vi førte Klokkerholm, men mangla vi noe til en kunde henta vi bare delen hos veng (Og omvendt)

Men hva skal du til Halden for? Holder ikke Veng til i Grenseveien lenger?

De har jo aldri noe hos Veng i Oslo.

Hovedlageret ligger i Halden (rett ved E6) der har de stort sett delene slik at du kan få de på dagen.

Oslo avdelingen må som regel få delene sendt fra Halden ;)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff da..litt kjett det der med jekken :( Men håper nå da du får orden på bilen!! :)
Det håper jeg også :) Får vel det etterhvert, er jo bare et spørsmål om penger/tid/arbeid :)
Jo det gjør de, 30% tror jeg det er... sombrero

Da sparer man jo fort inn de 350 det koster å være medlem, ihvertfall om man kjører gammel einser :)

De har jo aldri noe hos Veng i Oslo.

Hovedlageret ligger i Halden (rett ved E6) der har de stort sett delene slik at du kan få de på dagen.

Oslo avdelingen må som regel få delene sendt fra Halden ;)

Ahhh, I see... blir litt langt til halden, så jeg får vente den dagen det tar jeg da :)

PS, NBS er råbillige på forskjermer, 315 kr tror jeg.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg også :) Får vel det etterhvert, er jo bare et spørsmål om penger/tid/arbeid :)

Da sparer man jo fort inn de 350 det koster å være medlem, ihvertfall om man kjører gammel einser :)

Ahhh, I see... blir litt langt til halden, så jeg får vente den dagen det tar jeg da :)

PS, NBS er råbillige på forskjermer, 315 kr tror jeg.

Tror det er Italiensk merke på de skjermene, veldig dårlig passform.

Kjøpte nemlig et par skjermer der til en Mk2 og man må jo være proff for å få de til å passe ordentlig i mot døra.

Men det er jo mulig at det ikke er så ille på disse einser skjermene....

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble det jaggu ikke noe verksted på meg, må jo pleie venner og familie av og til også :)

Men det er et par ting jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med å få klarhet i.

Noterte meg at de fleste pakninger i forbindelse med dører og sånn på bilen ikke er av ferskeste sorten, Får man tak i nytt slikt noe sted?

Har lest litt rundt på forumet her i anledning krom. Ser ut som om jeg må ut med omtrent det dobbelte av bilens verdi i kromfangere ved å evt bestille fra tyskland, men det er ok, får ta det når penga tillater det. Men, hva med kromlistene? Får jeg kjøpt dette noe sted? De langs siden av bilen og rundt vinduene?

Også, kveldens ti tusenkroners-spørsmål: Motoren som sitter i har jo snart kjørt en halv mill km så jeg tenkte jeg skulle bytte den etter hvert. Orker ikke styre med godkjenning og greier så jeg vil ha en 1,5. Nå har ikke jeg mye peil på dette her, men har det for meg at med webergassere, vassere kam (er det ikke det man sier) og evt sliping av toppen, så burde en 1,5 nærme seg 90-100 hk, som er mer enn nok for en meg i en slik bil.

Så det jeg lurer på er hvor finner jeg motor, hvem har kam til en slik motor, hvem kan selge meg webere og hvor kan jeg slipe toppen?

Igjen, på forhånd tusen takk for svar!

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke like greit å sette inn en 1.8l med 5 tr kasse? skal godt gjøres om noen i svaksynte ser forskjell.

Mvh

Tommy

Det er kanksje det? Men, jeg orker som sagt ikke noe stress med det... Begynner kanksje å bli gammel... :rolleyes:

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har gjort det allerede, anbefaler jeg at du melder deg inn i Volkswagen-Audi Club Norwegen.

Der er det masse hyggelige folk som hjelper deg med alt du lurer på og eventuelle deler du måtte trenge.

Det er en endel av oss som henger litt på VW delen på bilforumet også men de fleste nøyer seg med VACN forumet.

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her får du kjøpt nye gummilister iallefall.

de selger oxo hele kitt, altså til hele bilen din, men det koster litt.

lykke til

http://faroutparts.com/

Flott. takk :)

Hvis du ikke har gjort det allerede, anbefaler jeg at du melder deg inn i Volkswagen-Audi Club Norwegen.

Der er det masse hyggelige folk som hjelper deg med alt du lurer på og eventuelle deler du måtte trenge.

Det er en endel av oss som henger litt på VW delen på bilforumet også men de fleste nøyer seg med VACN forumet.

Tenkte jeg skulle gjøre det... men er så gjerrig at jeg venter til 1 november, gidder ikke å betale full pris for de månedene som er igjen nå... Flenga ut noen tusenlapper på nye dekk til den andre bilen idag, så nå begynner det å bli tomt gitt. Men vi får se hva som er i lønningsposen neste måned :)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjer det noe eller? :) hehe
Nja.. uff, har skikkelig dårlig samvittighet for golfen nå...Har vært syk denne uken, så da har det ikke fristet så altfor mye å stå i et halvkaldt verksted. HAr med andre ord ikke fått gjort noe som helst.

Tror jeg har bestemt meg for hjul da. Avviker litt fra den orginale planen og går for 15" tror jeg. Hjulene jeg har bestemt meg for er ikke så altfor dyre personlig har de en look jeg liker :)

th-line_golf_site.jpg

Håper forøvrig på å få begynnt å kappe litt i bilen til uken.

Må få oversikt over hva jeg trenger av karoserideler så jeg kan kjøpe inn litt når jeg får lønning.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, idag fikk jeg somla meg opp på verkstedet igjen :)

Lurte med meg Sveiser'n ( Hey Stian) og gikk over bilen for å se hva vi skulle bestille fra Veng/Klokkerholm.

Nå er jo ikke jeg noen ekspert, men Sveiser'n (og verkstedeier) bedyrer at dette ikke er ille i det hele tatt, og at mye er gjort med litt pussing.

Vi kom frem til at følgende må bestilles.

• Nedre bakplate
  • nedre frontplate m/vange (koster 200 spenn mer med vange, like greit å bytte den med en gang)
  • venstre hjulbue bak
  • sidestykke bak høyre baksjerm
  • 2 x skjermer

Kanalene så vistnok ikke verre ut enn at de kan reddes med litt pussing. Vi må selvfølgelig lappe litt her og der ellers på bilen, samt at jeg tror jeg skal se om jeg får tak i en grei dør til førersiden.

Noen som vet hva det er for forskjell på frontplata før -80 og etter? Ser de er oppført med 2 forskjellige delenumre?

Litt bilder dersom noen er intressert i å se på en rusten gammel golf:

golf0682zk.jpg

Høyre kanal.

golf0705eo.jpg

Venstre kanal.

golf0741cd.jpg

Frontplate (noen som har vært litt ivrige med tauing en gang i tiden tror jeg...)

Vi er litt bekymret for undervognen (kan man si det?) Den ser jo bra rusten ut, men det har liksom ikke gått gjennom. Noen synspunkter på hva vi bør gjøre? Bare pusse og tectylere eller?

Fikk forøvrig nappa av alle listene på bilen (glemte kromlista på bakluka da) Ikke alle listen var krom lenger heller... en var sort.. to var skrudd fast... og den ene lista nederst ved kanalen var erstatta av ei lang stripe teip :shake

golf0815co.jpg

Noter de snasne smådelposene jeg fikk av møller ryen når jeg var innom her en dag.. superkjekt :)

golf0836dx.jpg

Litt snodig igrunn, jo mer jeg gjør på bilen, jo verre ser den ut :)

golf0841qi.jpg

I morgen skal jeg gjøre et forsøk på å få ut teppet foran samt kanskje fjerne dasjen.. Rekker jeg noe mer blir det fjerning av lim og dritt. Deleinnkjøp må desverre vente til lønning :(

Jeg gidder nemlig ikke pusse noe særlig mer før jeg får tak i en punktsandblåser ( som de forøvrig er utsolgt for på biltema :eek: ) Noen i bærumsområdet som har en å låne bort?

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på frontplatene er om de har tauekrok eller ikke. Tom. 1977-modell hadde en liten metallbøyle på høyre støtfangerjern som tauekrok (både foran og bak) og følgelig ingen krok som titter ut av frontplata.

Tilsvarende er forskjellen på forskjermer til før/etter 1979-modell at førstnevnte ikke har hull til sideinnfesting av støtfangerne.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider