Gå til innhold

Gatebil på Rudskogen...

Ranger emnet

yosh_jt

Anbefalte innlegg

• Svar 298
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

DriftFun bilen (tror det var en opel, fargen var gul med skriften "DRIFTFUN.COM" på siden) var på en henger etter en Van i stad, og like etter mosseporten/patterød på e6 så røyk hjulopphenget på hengeren og dekket ble vrengt av felgen. så de måtte la den stå igjen der til de fikk ringt et eller annet bergings selskap. var langt spor etter hengeren, over 200meter, tror ikke han merket det før etter en liten stund.

Opel Vectra B 1996mod 1,8 16V

-Lite gjort hittil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DriftFun bilen (tror det var en opel, fargen var gul med skriften "DRIFTFUN.COM" på siden) var på en henger etter en Van i stad, og like etter mosseporten/patterød på e6 så røyk hjulopphenget på hengeren og dekket ble vrengt av felgen. så de måtte la den stå igjen der til de fikk ringt et eller annet bergings selskap. var langt spor etter hengeren, over 200meter, tror ikke han merket det før etter en liten stund.

det er en gammel bmw (5 serie? ja er ikke helt sikker, rett meg vis jeg har feil, var vartfall en bmw..)

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en gammel bmw (5 serie? ja er ikke helt sikker, rett meg vis jeg har feil, var vartfall en bmw..)

bmw 528 tror jeg vis det var den i breisladden...

Ride it like you Stole it

[-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil)

[x] -82 Sierra 2.0 Coupe

[-] -82 Matra Murena 2.2 S

[x] -88 Sierra 2.0 Sedan

[x] -76 Kadett C 1.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke greit når reglene med lukket vindu tydelig vis ikke gjelder for alle :shake

Personlig holder jeg meg unna Gatebil treffene, er noe med å blande bilkjøring på dagen og drikke seg drita på kvelden jeg ikke synes henger helt sammen.

Jeg har vert på endel tidligere Gatebiltreff, og da var de strengere på hvor en kunne sitte og oppholde seg.

Men siden publikums mengden har økt uten at Rudskogen er lagt til rette for det, må de jo ingå et kompromiss mellom sikkerhet og publikums plasser.

En prioritering som desverre vise seg å være galt denne gangen, det var godt at det ikke gikk værre en det gjorde.

Får intrykket at det kun var flaks som gjorde at ingen ble skadet eller drept av den røde mustangen som rullet av banen.

"Any fool with fast hands can grab a tiger by the balls, but it takes a hero to keep on squeezing"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det, var mørkt så jeg så nesten ikke noe, men hva skjer med driftfun siden ? den funker ikke hos meg ihvertfall..

Noen av "nerdene" i teamet bestemte seg for å bytte server eller noe.. hehe, skulle vært oppe igjen nå da.

Hadde en ulykke med hengern der ja, men det gikk heldigvis bra etter forholdene :).

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg og hjemme etter ei helg på rudskogen!

Første gatebil for meg, og definitivt ikke siste, fyfaen så rått!

Kom på torsdag vi, da vi bestemte oss for å komme tidlig å få plass.

Så var det fredag da, og folk begynte og komme. Kjøringa starta og vi hadde

det stort sett greit hele dagen.

Lørdagen var konge, kjøring hele dagen, var moro ja! Mustangen som gikk rundt fikk vi ikke med oss, var på vei rundt akkurat da. Og vi var på vei akkurat dit den sto når vi kom.

Har en del bilder av den som kommer iløpet av morgendagen.

Forresten: noen som vet om noen plasser jeg kan lage album? Så det er bare å klikke neste bilde? Det er ca 250 bilder tenker jeg, så hadde vært kjekt.

Søndagen skulle bli jævlig bra, med nm i breisladd.

Det er en ting jeg IKKE skjønner.. Under gatebil racing og extreme kjøringa fikk man ikke stå ved reklameskilta.. Når folk faktisk SKAL kjøre rundetider og ikke ligge

bredt hele svingen.

Men når breislædden begynner, og folk skal ligge så sinnsykt bredt som mulig og satse alt som kan satses. DA kan folk stå i der.

Og man ser jo resultatet.. Folk sprang jo over, og det var fullt på et min.

Og enkelte som skal utfordre og sitte foran sperringa, og blir truffet i hodet av en stein eller hva det var. Personlig tror jeg han hadde blitt truffet uansett

om han hadde sitti en meter lengre opp.

Breislædden ble avlyst og det ble gatebil kjøring.

Kjipt!

Men ellers var helga fin, festene var ville og ja.. hele helga har vært steike rå!

Takk for et fint treff gatebil! Jeg kommer igjen neste år! Og da kommer jeg på banen!

Edit: Haha, må bare ha med denne episoden fra lørdagsnatta:

Vi kom ned fra partyteltet, og skulle legge oss, husker ikke helt klokka..

Vi spratt inn i teltet, og kjenner et vindkast i teltet. Vi hadde festa det, så det var ikke noe stress for oss. Men vi hører også et smell i bilen til "naboen" vår, etterfulgt av enda et smell. Vi går ut, og ser et TELT ligge oppå bilen til

kameraten min. Naboen vår kom trøtt og jævlig ut av bilen, og har ikke helt skjønt

at et flygende telt besøkte bilen hans nettop. Så ser vi at det ligger igjen en sovende kar der teltet sto før. Altså: de hadde ikke festa teltet med en dritt av plugger eller tau! Teltet skrapa opp litt av siden på naboen sin 850, og lakken på speilet hans var skrapa opp.

Corollan vår gikk det bra med. Og han fyren våkner, og sier: Det ekke bare mitt telt, og går..

For faen, fest teltet da!

Jepp, årets historie fra gatebil

Bilder kommer iløpet av morgendagen håper jeg!

mvh

Daniel Nilsen \ Danieln

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også litt på hvorfor de fokuserte SÅ mye på dem som hadde klatret opp i trærne og kalte dem for idioter og buskmenn... "Ramler dere ned og skader dere - så blir det ikke mer Gatebil i fremtiden siden Gatebil er ansvarlig for sikkerheten til publikum..." gaulet speakeren :shake

- Men når BMW M5'n under semifinalen i Bredsladden kom ufor banen med bakhjulet og sendte så mye steiner over publikum (som satt så nært banen) at to stykker måtte fraktes bort i Ambulanse...

Da ble det ikke nevnt noe om fremtiden til Gatebil...

Breisladden ble jo umiddelbart avlyst etter hendelsen, nettopp for å ta ansvar for de skadde og pga sikkerheten.

Men det var selvsagt umulig for noen å trekke konklusjoner for Gatebils fremtid rett at det skjedde.

Det er en ting jeg IKKE skjønner.. Under gatebil racing og extreme kjøringa fikk man ikke stå ved reklameskilta.. Når folk faktisk SKAL kjøre rundetider og ikke ligge

bredt hele svingen.

Men når breislædden begynner, og folk skal ligge så sinnsykt bredt som mulig og satse alt som kan satses. DA kan folk stå i der.

Det er fordi mange biler har mye større hastighet gjennom svingen undere vanlig banekjøring, enn det er under breisladden.

I hvert fall var det slik før, men kjøringa under breisladden har utvikla seg en del det siste året.

Ser ut som de fleste har hatt en fin helg :)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av "nerdene" i teamet bestemte seg for å bytte server eller noe.. hehe, skulle vært oppe igjen nå da.

Hadde en ulykke med hengern der ja, men det gikk heldigvis bra etter forholdene :).

Det var jeg og et par til som kom for å spørre om det gikk bra...

Opel Vectra B 1996mod 1,8 16V

-Lite gjort hittil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var utrolig bra jeg.. Litt leit at jeg fikk høre at banen var full.. ble ikke Noen Z4 der da :p

Hvordan vet dem egentlig hvem de skal slippe inn og ikke? Noen biler fortjener å stå inne.. andre ikke.. (Var en del som ikke fortjente å stå inne i går.. og en del som ikke fikk stått inne)

2009 Mitsubishi Lancer 1.8 Instyle + CVT

X 2006 Mitsubishi Colt CZT

X 2002 Mitsubishi Pajero Pinin 2.0 GDI

X 2002 Seat Leon 4 1.8t 180hk

X 2003 Smart Roadster Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider