Gå til innhold

Trimme Min B230FT

Ranger emnet


240tic

Anbefalte innlegg

Har en Volvo 240 som jeg har B230FT i. med 530 topp

 

tenkte på å trimme litt i vinter.

Noen som har noen forslag på hva jeg burde gjøre får å få litt mer hk som holder.

 

Har antakeligvis fått takk i Cosworth Turbo med grenrør til FT, Grp.A toppakning, å stor Alucooler

 

hvor mye hk tror dere jeg kan ta ut av dette? er en orginal Coswort Turbo

Hvor mye trykk kan jeg kjøre på? tenkte på 1,3 eller noe

 

 

Tenkte oxo på å skifte dyser, sette i hvassere kam, Chip, å diverse mer,

Mye Hk tror dere da jeg kan dra ut?

 

Mye turbotrykk kan jeg kjøre på.

 

Noen som har forslag til mer jeg burde gjøre?

eller mer jeg bør ha eller gjøre vis jeg gjør det som står over

 

Håper på mange tips på fårhånd takk

-93 "]Volvo 240 Ocean Race(Utstillingsbil) Bilsport 2006

 

-00 Vw Caravelle 2,5TDI 200hk(Bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ja det er vel Mitsubishi turbo eller noe i FTen. (Eller var det FKen)

 

Sitter vel kanskje en Garrett T(B)25 snurre i bilen, eller en mitsu snurre...

 

tidlig FT motor`n kom mest med Garrett og FK samt nyere FT kom med Mitsu, hvis j ikke tar helt feil her nå...

 

men hvis det er en T3 du har fått tak i, så er jo den litt større enn den som sitter orginalt i FT`n...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En org Garret t3 holder vel til ca 1-1,3 i trykk eller noe(min Trim60 turbo kunne jeg kjøre 1,3med, over det ville han ikke la garanti gjelde lenger(GIK Konsberg detta))

 

Med Alu Ic tåler jo en del i trykk, og har bedre kjøloung enn org.

 

Hvor mye trykk du kan kjøre avhenger vel av Turboen, Motorstyring(Chippet eller ei), Ic, Dyser, sikkert ennå mer og men sånn i grove trekk.

 

Men å tippe ett hestantall ca 200-250, med div modifiseringer.....

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde vel bli mer en 180-200 HK med

 

Chip

Større turbo

Grp.A toppakning

Grenrør

Stor AluCooler

Dyser

3" rustfritt

Hvassere Kam

turbotrykk på ca 1,3

Filter

 

er jo 165hk orginalt

 

Joa, umulig og tippe sånt, mange faktorer spiller inn...

- 87' Toyota MR2 MK1

- 82' Toyota Starlet KP60 (rwd)

- 85' Suzuki SJ413 Jordebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår