Volvo240R Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Gjør som DaButcher, men med overladning :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Ville nok satset på en annen turbo her, de gamle t3'ene er blitt litt gammeldags. F.eks en T28, 15G eller 16T. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 veldig pent drag med 15G turboen jeg kjøpte av deg ihvertfall ståle. dra jevnt og rått ;) den skal jo holde til rett i underkant av 300hk så :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 har en 97mod 230fk jeg med BSR-chip,850 t5R turbo,3" JT,justerbart bensintrykk,greenfilter,531 topp...hmm,tror det skulle være alt.turboen lader 1,2.noen som kan ha noen peiling på hvor mye hk det burde gi? Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tic Skrevet September 12, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Texascom: blir nok 6er med twinturbo til neste vinter tipper je, eller det SKAL bli hehe men i vinter får je klare meg med litt trimming av firarn hehe Siter -93 "]Volvo 240 Ocean Race(Utstillingsbil) Bilsport 2006 -00 Vw Caravelle 2,5TDI 200hk(Bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Texascom: blir nok 6er med twinturbo til neste vinter tipper je, eller det SKAL bli hehe men i vinter får je klare meg med litt trimming av firarn hehe Høres nice ut :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MissingLink Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Du skal forsatt ha 2,3? vi hadde samme grunnlaget, escort cossie turbo,530 topp blabla osv men med gassere og da hadde vi 218hk på hjula. Hadde ras når vi passerte 1.8bar..:) Motor har gjennoppstått som en 2.5 med orverladding:) Siter Volvo 240 TIC -80 Toyota Supra(NA) -93 x Vw Golf -86 x Vw Golf -84 x Nissan 100nx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 port 530 toppen eller bytt ut med en 531, helst porta den oxo Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Texascom: blir nok 6er med twinturbo til neste vinter tipper je, eller det SKAL bli hehe men i vinter får je klare meg med litt trimming av firarn hehe jeg har mer lyst på lysholm skrukompressor, enn snurrboer.. myyyyye fetere da :) med original komp kan man lade 0.5 bar tror jeg.. 0.4 skal iallefall gå bra og da er man på litt under 300hk. trenger bare kompressor, litt fabrikering av rør til innsug, reimhjul, feste til kompressor, kompressor og just. bensintrykkregulator. tror regulatoren koster ca. 2500-3000kr ny, kompressoren koster ca. 15.000kr (svenske kroner altså!! mao. ca. 20% billigere tror jeg). blir vel total kostnad på kanskje 22-25.000. jeg sikler etter det selv.. *sleve sleve* jeg liker spesielle ting :) Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 jeg har mer lyst på lysholm skrukompressor, enn snurrboer.. myyyyye fetere da :) med original komp kan man lade 0.5 bar tror jeg.. 0.4 skal iallefall gå bra og da er man på litt under 300hk. trenger bare kompressor, litt fabrikering av rør til innsug, reimhjul, feste til kompressor, kompressor og just. bensintrykkregulator. tror regulatoren koster ca. 2500-3000kr ny, kompressoren koster ca. 15.000kr (svenske kroner altså!! mao. ca. 20% billigere tror jeg). blir vel total kostnad på kanskje 22-25.000. jeg sikler etter det selv.. *sleve sleve* jeg liker spesielle ting :) hadde vært tøft det. bra darag i hele rigistere. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tic Skrevet September 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Høres rått ut det ja, Men, trenger fortsatt noen tips på det jeg egentli lurte på. Trimme en FT Siter -93 "]Volvo 240 Ocean Race(Utstillingsbil) Bilsport 2006 -00 Vw Caravelle 2,5TDI 200hk(Bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 er vell chip å sånt som er lurt først?før man begynner å bytte turbo å kjøre høye trykk. Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 når dere snakker om T3 dreier det seg ikke om én turbo, men en familie av MANGE forskjellige turboer. orig. turboen jeg plukket av min 740tic 85 delebil var en TB0313, og på en turbo som hadde stått på en sierra cossie leste jeg vel noe sånt som TB0381 eller noe i den dur. Trim60 T3'en jeg hadde sto vel TB0327 på skiltet på, men det går ikke å rette seg etter i og med at innholdet var byttet. Alle hadde forresten .42 kompressorhus da men. T35 Turboen jeg har nå (lettere oppgradert) er ifra ESCORT Cosworth, og tidlige modeller hadde T35, mens de nyere har visst T25(? skal ikke si sikkert). Iflg forrige eier av turbo hadde han bremsa rundt 300 på 1.6 bar på escorten sin. Merket i alle fall at bilen min gikk bedre på 1 bar nå enn med gamle turboen. Vil du ha stor turbo som lader tidlig er det f.eks Mitsu 19T som gjelder, og finnes på S60R og V70R. Mitsubishi turboene har rykte for å snurre igang tidlig. Men hvis du er tenkt å lade 1.3 med en av de vanligste små T3 turboene vil du få mye varme og baktrykk. En veldig grei måte å "økonomi-trimme" på er jo å bygge om luftmassemåleren din til 3" (ja du må ta ut måleren og sette den i et 3" rør), og montere dysene fra S60R/V70R som leverer 465ml/min på 3,8bar. Med litt stor turbo kan du da glatt lade litt over 1.4. Men chip må du ha. Er ikke sikker på hva som er best til disse motorene da jeg kjører gammel motronic selv, men jeg synes å huske Poffs her på forumet solgte noen chipper for en stund siden som skulle funke rimelig bra. Var snakk om 270-280hk på originale dyser. Hold deg i alle fall vekk fra BSR - overpriset i forhold til det du får igjen. Hvor mye effekt skal har du egentlig tenkt deg? Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tic Skrevet September 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 mogway: takk får tipsene, hadde tenkt å få ut ca 250 + - hvor får jeg tak i sånn chip som du annbefaler? Siter -93 "]Volvo 240 Ocean Race(Utstillingsbil) Bilsport 2006 -00 Vw Caravelle 2,5TDI 200hk(Bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 pm til Poffs på forumet for chip mitsubishi 16T rekker greit til 270hk +/- , og den får du litt billigere enn 19T Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.