Gå til innhold

Trimme Min B230FT

Ranger emnet


240tic

Anbefalte innlegg

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Texascom: blir nok 6er med twinturbo til neste vinter tipper je, eller det SKAL bli hehe men i vinter får je klare meg med litt trimming av firarn hehe

jeg har mer lyst på lysholm skrukompressor, enn snurrboer..

 

myyyyye fetere da :)

med original komp kan man lade 0.5 bar tror jeg..

0.4 skal iallefall gå bra og da er man på litt under 300hk.

 

trenger bare kompressor, litt fabrikering av rør til innsug, reimhjul, feste til kompressor, kompressor og just. bensintrykkregulator.

 

tror regulatoren koster ca. 2500-3000kr ny, kompressoren koster ca. 15.000kr (svenske kroner altså!! mao. ca. 20% billigere tror jeg).

 

blir vel total kostnad på kanskje 22-25.000.

jeg sikler etter det selv.. *sleve sleve*

 

jeg liker spesielle ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har mer lyst på lysholm skrukompressor, enn snurrboer..

 

myyyyye fetere da :)

med original komp kan man lade 0.5 bar tror jeg..

0.4 skal iallefall gå bra og da er man på litt under 300hk.

 

trenger bare kompressor, litt fabrikering av rør til innsug, reimhjul, feste til kompressor, kompressor og just. bensintrykkregulator.

 

tror regulatoren koster ca. 2500-3000kr ny, kompressoren koster ca. 15.000kr (svenske kroner altså!! mao. ca. 20% billigere tror jeg).

 

blir vel total kostnad på kanskje 22-25.000.

jeg sikler etter det selv.. *sleve sleve*

 

jeg liker spesielle ting :)

hadde vært tøft det. bra darag i hele rigistere.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når dere snakker om T3 dreier det seg ikke om én turbo, men en familie av MANGE forskjellige turboer.

 

orig. turboen jeg plukket av min 740tic 85 delebil var en TB0313, og på en turbo som hadde stått på en sierra cossie leste jeg vel noe sånt som TB0381 eller noe i den dur. Trim60 T3'en jeg hadde sto vel TB0327 på skiltet på, men det går ikke å rette seg etter i og med at innholdet var byttet. Alle hadde forresten .42 kompressorhus da men.

 

T35 Turboen jeg har nå (lettere oppgradert) er ifra ESCORT Cosworth, og tidlige modeller hadde T35, mens de nyere har visst T25(? skal ikke si sikkert). Iflg forrige eier av turbo hadde han bremsa rundt 300 på 1.6 bar på escorten sin. Merket i alle fall at bilen min gikk bedre på 1 bar nå enn med gamle turboen.

 

Vil du ha stor turbo som lader tidlig er det f.eks Mitsu 19T som gjelder, og finnes på S60R og V70R. Mitsubishi turboene har rykte for å snurre igang tidlig.

 

Men hvis du er tenkt å lade 1.3 med en av de vanligste små T3 turboene vil du få mye varme og baktrykk.

 

En veldig grei måte å "økonomi-trimme" på er jo å bygge om luftmassemåleren din til 3" (ja du må ta ut måleren og sette den i et 3" rør), og montere dysene fra S60R/V70R som leverer 465ml/min på 3,8bar. Med litt stor turbo kan du da glatt lade litt over 1.4.

 

Men chip må du ha. Er ikke sikker på hva som er best til disse motorene da jeg kjører gammel motronic selv, men jeg synes å huske Poffs her på forumet solgte noen chipper for en stund siden som skulle funke rimelig bra. Var snakk om 270-280hk på originale dyser.

 

Hold deg i alle fall vekk fra BSR - overpriset i forhold til det du får igjen.

 

Hvor mye effekt skal har du egentlig tenkt deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår