Gå til innhold

B4 karosseri deler på B3

Ranger emnet


QuattroAcE

Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt å sette i gang ett lite RS2 sedan prosjekt her hjemme i garasjen..

 

Problemet er bare at det er veldig vanskelig å finne rimelige B4 quattro som er noenlunde gunstige som prosjektbil.

Derimot, b3 quattro får man jo kastet etter seg, så jeg lurer derfor på om det er muligheter for å få en b3 til å se ut som en b4 ved å bytte om skjermer, bagasjelokk, fangere osv.. Evt, om det er mulighet med litt tilpassing..

 

Og om det i det hele tatt er fysisk mulig å få en rs2 bakfanger til å passe b3 karosseri. Har hørt mye frem og tilbake om at dette er MYE jobb..

 

Til slutt kan jeg vel legge til at jeg er veldig takknemlig hvis noen kanskje har en litt billig (les:"Shabby") B4 stående, eller har kontakter som kan skaffe meg en. Er villig til å betale, men vil fortsatt ha igjen til resten av prosjektet..

 

MVH

Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner, skjønner.

 

Hadde da vært mer interessant med en ferdig B4 siden den har bedre plassering av bensintanken bl.a.

 

Men såklart er jo ikke de lette å få tak i, ihvertfall ikke med 5'er i..

 

Noen anelse om hvor de kan oppdrives?

Evt, er det bare motorfester som må gjøres om ved bytte til 5'er fra en 2 liter 4 sylindra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. men hvis du skal bygge RS2 bør du jo uansett ha en mer eller mindre komplett delebil... Da bør det være grei jobb å bygge om!

 

Det fins egentlig ikke så mange skikkeli slitne b4 som jeg finner, derav ligger vel de fleste fra 40-100 tusen .. delebil må du vel òg skaffe, men det får du tak i :D

Audi 80 quattro competition B4

Saab 9000icc 2.0l 16v doch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins egentlig ikke så mange skikkeli slitne b4 som jeg finner, derav ligger vel de fleste fra 40-100 tusen .. delebil må du vel òg skaffe, men det får du tak i :D

 

Jada, delebil og alt ordnes.

 

Ligger ett par B4 2.0E på autodb, men er dette 5'er da? Evt store problemer å bygge om en slik til 5 sylindra. Sånn med tanke på annet enn motorfester?

 

Har en 2,3 for hånden, men den ligger jo på 70000, så er litt mye for bare ett prosjekt som skal ribbes nesten helt ned.

 

Forresten anelse om hvor mye en motor som sitter i en 92 80 quattro B4 evt er verdt? Sånn for videre salg..

 

MVH

Brede Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, delebil og alt ordnes.

 

Ligger ett par B4 2.0E på autodb, men er dette 5'er da? Evt store problemer å bygge om en slik til 5 sylindra. Sånn med tanke på annet enn motorfester?

 

Tror du må bytte frontplate ,trenger radiator fra en med femmer., Regner med du må ha ny tannstang, for jeg mener motorfestene til 4`er motor sitter på tannstanga, mens på 5`er motor sitter festene på ramme vangene(sveiset)

Batteri må flyttes bak,

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror du må bytte frontplate ,trenger radiator fra en med femmer., Regner med du må ha ny tannstang, for jeg mener motorfestene til 4`er motor sitter på tannstanga, mens på 5`er motor sitter festene på ramme vangene(sveiset)

Batteri må flyttes bak,

 

Er vel ikke verdens værste jobb det der. Går det fint å bruke tannstang fra vanlig 5'er eller må man skaffe no anna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fronten er grei nok, der er alle delene fra B4 "bolt on", eller vertfall tilnærmet! Hekken er verre... Da må du påregne å sveise inn nye komplette bakskjermer, bakstykke, og deler av dørk i bagasjerom. Litt arbeid altså, men fullt mulig!

 

Det er ikkje berre å skifte bakskjermer heller,har akkurat bygget om bilen til ein kamerat av meg. Måtte flytte hjulbuene fremover+at vi måtte bytte ein del driverks deler for å få hjulet til å stå riktig i buen. Var ein del forsking for å få dette til å bil bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en 2.0E (B4) sitter batteriet også bak motoren, på høyre side ;)

 

Tror han mente at du må flytte det bak i bagasjerommet..

 

Har nå søkt litt rundt, og funnet ut at lettere skadde 4 sylindra B4 er lettest å få tak i til en real pris. Da står vi igjen med problemet med å bytta motorfester og sånn.

 

Derfor lurer jeg på om det er noen som har bilder eller noe annet lurt som kan gi meg litt retningslinjer ved bytting av motorfester o.l.

 

Spør også igjen, om det er mulig å bruke standard motorfester og tannstang fra en annen 5'er motor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår