Oleee Skrevet September 12, 2005 Rapporter Share Skrevet September 12, 2005 Litt flaut å måtte si det, men jeg har ikke polert i år og tenkte å ta en skikkelig polering før vinteren virkelig setter inn! Så jeg lurte på hva av poleringsprodukter dere bruker på III'erne deres? :) Har hørt at man skal styre unna Turtle, og gå fram for Autoglym og Meguiars! Har tenkt på den sistnevnte og kjøpe Step1 - Step3 :) Noen som har prøvd..? Lakkrens, er dette noe man skal prøve selv, eller sende dette til noen med erfaring? Har hørt mye forskjellige om nettopp dette! Men dette brukes kanskje på en ganske sliten og falmen lakk, og min er akkurat ikke det.. Tips her? Hva anbefaler dere og er godt fornøyd med? hellothere Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tazzen Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 jeg bruker autoglym på jobben...bilene blirmeget bra.. Pleier røbbe først (maskin)..så ny maskin med vanlig polering (husker ikke navet på den akkurat nå) rett oppå.. venter litt så tørker av.. Så legger jeg på slik lakk beskytter etterpå, så tørker av.. Kan få tak i navn å slikt, husker ikke nå dessverre.. koster litt å sende inn, men da blir den bra hvis folka kan det de gjør.. Siter VW BOBLE 56' Golf 1 83' GTI X Golf 1 83' C X Golf 3 93 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Brukte Autoglym mye før. Nå er det kun Meguiars som blir brukt på mine biler. :D sikkert en smakssak og en evig konkurranse mellom Meguiars og Autoglym. Jeg har prøvd begge og sverger til Meguiars. :) Men søk litt på forumet om dette emnet. Er flere tråder om dette her. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Jeg kjører Autoglym. Blir bra det :) Men meguiars er sikkert like bra, har aldri prøvd det. Brukte den lakkrensen til autoglym på bmw'n min, og så klart forskjell. Her prøvde jeg litt på einser'n som hadde stått ute i to år Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Kjempe fornøyd med Meguiars Gold Class! Resultatet, glansen varer faktisk, ser enda heftigere ut med en gang den er polert. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet September 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 Se her ja! :) Bilene glinser som bare faen..hehe.. hellothere Gikk av innkjøp av Autoglym jeg da, var "elle-melle-deg-fortelle" mellom Autoglym og Meguairs, hehe.. hellothere Kjøpte 3 produkter av Autoglym: - Paintrenovaiter (rosa) - Ultra Deep Shine (svart) - "Lakkforsegleren" (gull) Har dere noe anbefalt fremgangsmåte hvordan jeg skal polerere for et best mulig resultat? :) Pappa har en poleringsmaskin her ser jeg, men folk sier at det er bare jall og det er bedre å gjøre det for hånd enn den maskina der..?! Tips her gutta? Lenge skal man gnikke og gnu på hver av disse produktene? Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet September 13, 2005 Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 skal du gjennomgå alle 3 behandlingene anbefaler jeg maskin... tar poleringa for hånd jeg, men da tar det laaaang tid og man er dau sliten i hånda etterpå... Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet September 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2005 skal du gjennomgå alle 3 behandlingene anbefaler jeg maskin... tar poleringa for hånd jeg, men da tar det laaaang tid og man er dau sliten i hånda etterpå... Burde jeg bruke den Biltema'n som pappa har da? uhhmmwhat? Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Syns maskin er greit når man skal ta polishen på bilen. Men sugde beinhardt når du skulle ta den av. Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Helios Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Burde jeg bruke den Biltema'n som pappa har da? uhhmmwhat? nei.. du burde skaffe en skikkelig maskin.. maskinene fra cd-cardic og biltema er ikke kraftige nok Siter oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet September 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 nei.. du burde skaffe en skikkelig maskin.. maskinene fra cd-cardic og biltema er ikke kraftige nok Hvor mye burde jeg legge i en poleringsmaskin da? Så det er bedre å bruke henda fremfor en Biltema maskin? Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 kom på msn ole :) eller er du hhk? Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Fordelen med Meguiars-produktene er den gode lukta. :) Har noen guider fra Autoglym om hvordan man skal gjøre det, og litt produktinfo. Autoglym ekspert - Høyreklikk, lagre som Autoglym guide - Høyreklikk, lagre som ot: Jobber du på HHK Oleee? Fikser du bra pris, da? :P Siter 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Skjæveland Skrevet September 27, 2005 Rapporter Share Skrevet September 27, 2005 Hvor mye burde jeg legge i en poleringsmaskin da? Så det er bedre å bruke henda fremfor en Biltema maskin? 2500-3000 ca jeg har en svær greie(ligner en vinkelsliper,bare større),den tror jeg faktisk kostet 2500 ny,men jeg fikk den brukt for 1000 Så kjøpte jeg en maskin(krom) med 2 rondelle,beregnet for den siste finishen,ble sinnsykt bra.den betelte jeg 5000 for.men nå ha d vært sjørøver på ferde i garasjen å stjålet krom maskinen :ex_machin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg