Gå til innhold

Motorskifte: GTI 2.0 8V -> VR6

Ranger emnet


ghostdogg

Anbefalte innlegg

Men saken er jo det, at jeg må betale så sinnsykt med avgifter får motorbytte pga at bilen er regga i norge får 7 år siden. Visst den hadde vært regga i Norge i 95', for 10 år siden hadde det vært en annen sak. Hvor mye effektøkn avgifter må man regne med? Fra 115hk til 174hk?

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

engangsavgift og moms om du skal ha skilter.. og siden det er en stor motor og litt pulver så koster det å.. men om du ikke skal ha skilter så slipper du vel momsen? er ikke helt sikker på hva som gjelder om du ikke skal ha skilter.

 

Om han henter en donor bil skal han vel ikke ha skilter på den.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men saken er jo det, at jeg må betale så sinnsykt med avgifter får motorbytte pga at bilen er regga i norge får 7 år siden. Visst den hadde vært regga i Norge i 95', for 10 år siden hadde det vært en annen sak. Hvor mye effektøkn avgifter må man regne med? Fra 115hk til 174hk?

 

Jeg ville sendt en pm til ka2 på forumet. Han har byttet til vr6 fra g60, og har kanskje svar på det.

*_Silver Corrado_*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Donorbil blir det mest aktuelle,da siden jeg både får delebil og det blir lettere å flytte over. Er ikke understellet og drivverket på Golf VR6 og Corrado VR6 stort sett det samme?

Sjekket istad, og bilen min er importert til Norge i 1998..

Blir det da ikke non sinnsyke avgifter for effektøkning/motorskifte, spes når man går ca 50% opp i effekt? Siden bilen er importert da, eller tar jeg feil, og slipper dette siden bilen er en 94mod og over over 10år?

 

Er ikke helt likt understell på de, dempere og fjærer er forskjellige i hvertfall, mener å huske at Corrado har større sporvidde også.

 

Blir vel fort et sted mellom 20-40 tusen i avgift skal du ha skilter på din 2,0L bygd om til VR6.

 

Sier igjen, selg bilen og kjøp en med mer motor. Sjeldent det lønner seg å bygge om til noe du fikk fra fabrikk på så gammel bil

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ser nå klart at det ikke blir å lønne seg å bygge om til VR6. Spes. når avgiftene er så høye på effektøkning/motorbytte etter 1.1.1996. Kjipt egentlig.

Har vært å sett på en 92' Golf VR6 som virker interessant, men vil helst ikke gi opp Corrado'n.. men har man VR6 dilla, så har man VR6 dilla.. :roll:

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delebil altså? Du kan jo også få finansiert deler av arbeidet ved å selge delene du ikke trenger...!

 

Nei, blir å selge min. Så heller kjøpe ny å bruke den. Så slipper man arbeidet.. Hadde jo vært artig å ha ett projekt gående; dær mann sannsynligvis lærte mye, men litt domt å være uten bil så lenge og jobb blir det nokk av visst man skal utføre projektet, får ikke å snakke om godkjenninga (Er vel ikke mange som har gjort dette motorskiftet før)

- '00 Audi A6 2.7tt

- '96 Nissan 200SX S14

x '92 Nissan 200SX S13

x '94 VW Corrado "Aquablau" 2.0 8V

x '95 Volvo 460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, blir å selge min. Så heller kjøpe ny å bruke den. Så slipper man arbeidet.. Hadde jo vært artig å ha ett projekt gående; dær mann sannsynligvis lærte mye, men litt domt å være uten bil så lenge og jobb blir det nokk av visst man skal utføre projektet, får ikke å snakke om godkjenninga (Er vel ikke mange som har gjort dette motorskiftet før)

Har jo aldri vært noe problem å godkjenne en bil med en motor som er levert i den typen bil orginalt

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW, litt offtopic her, men er litt krise! Noen som har, kan skaffe, eller vet om noen som kan skaffe ombygningspapirer fra golf III 1.6 til 2.8 vr6??? Møller får ikke hjulpet lenger, de ber meg høre med vw-audi cluben, har gjordt det, men fortsatt ingen hjelp... Anyone? Trenger bare en kopie av arket deres, hvis noen har det liggende! Har ombyggningspapirer fra Golf I til GTI hvis noen trenger..

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW, litt offtopic her, men er litt krise! Noen som har, kan skaffe, eller vet om noen som kan skaffe ombygningspapirer fra golf III 1.6 til 2.8 vr6??? Møller får ikke hjulpet lenger, de ber meg høre med vw-audi cluben, har gjordt det, men fortsatt ingen hjelp... Anyone? Trenger bare en kopie av arket deres, hvis noen har det liggende! Har ombyggningspapirer fra Golf I til GTI hvis noen trenger..

Tom sagerud på møller kan gi ut slikt...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår