Gå til innhold

Prosjekt: Golf GTI 16v

Ranger emnet

Mmarius

Anbefalte innlegg

• Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så sant det er en KR ser jeg på dette som ganske usannsynlig... Har ALDRI hørt om at det har vært et problem hvertfall. Men gjentar meg selv: Har du skjekket med startgass, og kjenner du prosedyren ? sprut startgass rundt i motorrommet der den kan suge falskluft mens motoren går på tomgang. Øker turtallet, er det hull.

Bare til info. Dette er en PL.

Det som er problemet er at den kutter, altså at den muligens kanskje mister gnisten i et sekund for så og gå to sekunder igjen, og deretter gjenta seg igjen.

Når jeg og Mmarius undersøkte litt, så fant vi ut at del nr. 20 på bildet kutter i det motoren kutter. Dette er i følge Haynes "Idle stabilisation control valve", altså den som styrer tomgangen..?

Er det hjernen som styrer denne eller er den uavhengig? Noen som har denne delen liggende?

forklaring%2016v.JPG

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr. 20 er en tomgangsstabilisator. Når du skrur på tenninga skal denne vibrere svakt.

Denne skal kun fungere når bilen står på tomgang altså ikke om du gasser litt.

prøv med mulitmeter eller prøvelys og se om det kommer strøm/signal inn til stabilisatoren når den står på tomgang og kutter.

-89' Golf Gti 16v

Tråden om bilen:

Golf-tråd nr. 1002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!! nå har jeg fiksa bilen.. Nå går den som den skal.

Det jeg gjorde var: At jeg tok av det dekslet til vannkassa å til venstre i vannkassa ligger det en firkantet liten boks som det går en feit strøm-kabel til å en tynn luft/vakum slange til.. jaja tenkte jeg, får vel skru opp den vesle boksen å se litt inni den, å der så jeg en liten luft/vakum slange som ikke var koblet til, koblet den til å startet opp, å bilen bare går å går å går. Jeg å cchris var å testa den litt for å forsikre oss om at den var helt i orden, å det var den.

Takker for gode tips/råd

(Vw Golf GTI 16v)

(Vw Golf 1.6D)

(Volvo 240 jordbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider