Gå til innhold

Kjøpt meg Passat stv

Ranger emnet

Chrizter

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Akkurat fått min nye bil i hus, 91' modell Passat 1,8 CL stv.

Dette er da en bil jeg overhode ikke har noe erfaring med.

Noe småplukk har da dukket opp...

Den vingler litt når jeg svinger til høyere... litt brå sving merker jeg dette, men når jeg svinger til venstere så er den mye hardere...

Endeledda ???

Ellers så er den ganske så myk så vil vel tro et demperbytte ville gjøre bilen godt...

Noen tips på hvor jeg får kjøpt dette ? Er ikke på jakt etter noe senke utstyr etc bare en familie bil nr.2 som skal koste minst mulig men fortsatt være bra.

Dette skulle visst nok være en 115 hesters motor, men ser i mange annonser at flere Passater i samme årsmodell har 90 hester... Hvordan ser jeg forskjell ?

Ellers hvordan er denne bilen ??

Noen "sykdommer" jeg bør se etter ?

Ellers så er det en ganske så pen bil jeg fikk for 15.500,- kroner, tror det er en bra pris da jeg ser mange 5 til 10.000 dyrere...

Bilder kommer....

Ford Mondeo 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med ny bil og velkommen i passatgjengen.

Brukte vel 15000 på min passat og, men den var 2 år nyere og en tanke mer ekstra utstyr.

Det som er verd å merke med passat CL, er at det er den utgaven med minst ekstrautstyr og regner med at du har 1.8 forgasser med katalysator.

Da sitter du med 90 hester.

Den vinglinga du snakker om kan være slitte endeledd, men kan også være feil spissing.

Eller så er typiske sykdommer på din bil:

-Vakumfeil på forgasser

-Vrideren på kupevarmeren

-slitte dørhandtak

-varme/bensin måler kukker

Ellers er passat'er geniale. Lette å skru på, mange du kan spørre, blir fort stilige og delene er billige.

Husker da jeg kjøpte min stasjonsvogn, alle mobba og lurte på om jeg skulle stifte familie. Men nå sier de ingenting, hehe, peller mange av de lokale rånerene og utseendemessig er den sint =)

Sleng ut bilder du ;)

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med ny bil og velkommen i passatgjengen.

Brukte vel 15000 på min passat og, men den var 2 år nyere og en tanke mer ekstra utstyr.

Det som er verd å merke med passat CL, er at det er den utgaven med minst ekstrautstyr og regner med at du har 1.8 forgasser med katalysator.

Da sitter du med 90 hester.

Den vinglinga du snakker om kan være slitte endeledd, men kan også være feil spissing.

Eller så er typiske sykdommer på din bil:

-Vakumfeil på forgasser

-Vrideren på kupevarmeren

-slitte dørhandtak

-varme/bensin måler kukker

Ellers er passat'er geniale. Lette å skru på, mange du kan spørre, blir fort stilige og delene er billige.

Husker da jeg kjøpte min stasjonsvogn, alle mobba og lurte på om jeg skulle stifte familie. Men nå sier de ingenting, hehe, peller mange av de lokale rånerene og utseendemessig er den sint =)

Sleng ut bilder du ;)

er jo ikke gasser på 35i da.

er mono jet/mo tronic, en simpel innsprutnings motor.

i min bil sitt det motor me kode RP den har 90 hk, har du PF så har du vel 115.. men tvile på at du har den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier alltid å kalle monotronic for gasser. for i prinsippet der er en gasser med en innsprutsdyse og den henter lufta på samme måte som gasser.

Man kan ikke kalle det en mekanisk gasser, men en innsprut/vakumstyrt gasser.

Fine med disse bilene er at de alt er utstyrt med elektrisk bensinpumpe og er lettere å bygge om. =)

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en er på forumet som selger 2 gasdempere for bak til bilen din for 500 (han er fra oslo). Så er det kun for forran igjen. Mekonomen, bilextra og andre lokale bør sjekkes ut...

Om du vil senke den så ville jeg handla et 40/40 sett med fjærer hos Autospar med senkeskåler slik at den blir 55/40, har gjort det med min og er fornøyd. Bilen blir ikke for lav for vinteren heller...

Endeledd ca 240,- hos mekonomen, men der holder biltema lenge

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som selger 2 stk gassdempere... vet du hvem det er ??

Senke.. nei.. det er ikke så viktig..

Har kjørt nok senka bil... :)

Blir nok bil bytte i løpet av vinteren så har ikke tenkt å koste på den så mye, bare slik at den er 100% safe å bruke da jeg har 2 barn og frue... ååå hund :)

Kjører 10 mil om dagen så kommer nok heller til å kjøpe noen gode dekker til den.

Har aldri hatt tenkt så mye på Passat, men fikk utrolig mye bil for penga.. kjempe god å kjøre...

Ford Mondeo 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, takk for info ! :thanks

Mer spørsmål her :)

Har ikke lys i de 3 knottene til varmeanlegget, men fikk bare av den vil venstere men der ingen lyspære.

Vil tro det da skal sitte i midten men den fikk jeg ikke løsnet.

Ville ikke ta i for hardt i tilfelle det ikke er riktig måte å gjøre det på.... Noen som vet ?

Ford Mondeo 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider